Χαλαρώστε και Διαχειριστείτε Καλύτερα το Stress στη Δουλειά
Κοινοποίησε το
Χαλαρώστε και Διαχειριστείτε Καλύτερα το Stress στη Δουλειά
Χαλαρώστε και Διαχειριστείτε Καλύτερα το Stress στη Δουλειά
Είστε συνεχώς αγχωμένοι και βρίσκεστε διαρκώς υπό πίεση…
Η καθημερινότητα στο φαρμακείο περιγράφεται με απαιτητικούς, δύσκολους και ανυπόμονους πελάτες, με βιαστικούς διανομείς, με ελλείψεις φαρμάκων από τους προμηθευτές, με ασταμάτητο χτύπημα του τηλεφώνου και με ένα μόνιμο άγχος προκειμένου οι εργασίες να προχωρήσουν σωστά, από όλα τα μέλη του φαρμακείου…
Το εργασιακό άγχος είναι μια κατάσταση κατά την οποία το άτομο αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος, στις προσδοκίες του ίδιου του ατόμου και στις πραγματικές δυνατότητες που το άτομο αυτό έχει για να ανταποκριθεί.
Ωστόσο, η ψυχολογική πίεση και το άγχος μπορούν να θεωρηθούν θετικά, όταν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να λειτουργούν ως κίνητρα αποδοτικότητας.
Αντίθετα, η παρατεταμένη έκθεση του ατόμου στο άγχος, μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα στην εργασία του και να επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην υγεία του.
Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout)
Η επαγγελματική εξουθένωση αναφέρεται σε μία χρόνια κατάσταση αδιαχείριστου εργασιακού άγχους.
Εκφράζει την ψυχοσωματική καταπόνηση του εργαζόμενου και χαρακτηρίζεται από γρήγορη εξάντληση των ψυχικών αποθεμάτων του, αδυναμία στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί στις καθημερινές επαγγελματικές δυσκολίες και κατ’ επέκταση μείωση της επαγγελματικής του απόδοσης.
Οι επιπτώσεις του εργασιακού άγχους
– Εκνευρισμός και έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης.
– Δυσκολία στη λήψη αποφάσεων.
– Αίσθημα κούρασης, απογοήτευσης και άγχους.
– Κεφαλαλγίες, γαστρεντερικά προβλήματα, αϋπνία, υπερένταση, σεξουαλική δυσλειτουργία, μυοσκελετικοί πόνοι, αλλεργικό άσθμα, αλλεργικές δερματίτιδες.
– Κατάθλιψη, αίσθημα αποξένωσης, ανησυχία, έλλειψη συναισθηματικού ελέγχου, ευερεθιστότητα.
Προστατέψτε τους υπαλλήλους σας
Όταν αντιμετωπίζουν διοικητικές ή οικονομικές δυσκολίες, οι εργοδότες των επιχειρήσεων έχουν την τάση να μεταφέρουν τις δυσκολίες τους στην ομάδα του φαρμακείου τους.
Μπορεί μάλιστα να είναι αυταρχικοί με τους συνεργάτες τους ή να ασκήσουν μια μορφή παραγωγικής πίεσης.
Αυτός ο πατερναλισμός μπορεί στη συνέχεια να οδηγήσει σε χειρότερα αποτελέσματα.
Ανακαλύψτε τις αιτίες
Ορισμένες από τις αιτίες μπορεί να είναι: λανθασμένος τρόπος διαχείρισης του χρόνου, η κακή οργάνωση της εργασίας, οι χαμηλές πωλήσεις, οι συγκρούσεις με τους υπαλλήλους κ.λπ.
Σίγουρα δεν είναι πάντοτε εύκολο να το κάνετε μόνος σας, αλλά μερικές φορές πρέπει να παίρνετε στα χέρια σας τα ηνία.
Συμφωνώντας λοιπόν να κάνετε το πρώτο βήμα, έχετε ήδη κάνει την αρχή που θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του φαρμακείου σας.
ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ!
Χαλάρωση δεν σημαίνει «δεν με νοιάζει» και «δεν θα διστάσω να φορτώσω την ευθύνη σε κάποιον υπάλληλό μου», για να μειώσετε την πίεση και το άγχος που σας διακατέχει
Με αυτόν τον τρόπο, κάποια στιγμή θα ξεχειλίσει το ποτήρι.
Τα οφέλη και πώς θα βγουν όλοι κερδισμένοι
Μόλις χαλαρώσετε, θα αισθανθείτε αμέσως πιο όμορφα, πιο ευτυχισμένοι και θα επικρατεί μέσα σας ένα αίσθημα ικανοποίησης.
Ένας καλός manager ο οποίος ξέρει πως να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις μπορεί και ελέγχει επακριβώς την πορεία και την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής του.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να κάνει περισσότερα πράγματα.
Συγχρόνως, έχει μια καλή ομάδα στο φαρμακείο του, περισσότερο δραστήρια, με περισσότερα εργασιακά κίνητρα και ως εκ τούτου πιο αποτελεσματική.
4 βήματα για να το επιτύχετε
1ο Βήμα: Μπείτε στη θέση του άλλου
Προκειμένου να έρθει η αλλαγή αυτής της στάσης, θα πρέπει να μελετήσετε και να κατανοήσετε τις καταστάσεις τις οποίες βιώνετε καθημερινά σαν manager.
Για παράδειγμα, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι είναι άσκοπο και ανούσιο να ελέγχετε έναν συνεργάτη σας δεκαπέντε φορές την ημέρα, μόνο και μόνο για να βεβαιωθείτε ότι η δουλειά που του έχετε αναθέσει προχωράει.
Η συνεργασία, η υπευθυνότητα και η αμοιβαία εμπιστοσύνη είναι πολύ σημαντικά στον επαγγελματικό τομέα.
2ο Βήμα: Μειώστε τις εργασιακές απαιτήσεις από τον εαυτό σας
Για να βρείτε τη σωστή συνταγή, πρέπει να βρείτε τη σωστή ισορροπία στις ενέργειες που θα αναλάβετε εσείς και σε αυτές που θα αναλάβουν οι συνεργάτες σας.
Αφού λοιπόν τις καταγράψετε και τους εκπαιδεύσετε πώς να λειτουργούν, να είστε υποστηρικτικοί κάθε φορά που σας ζητάνε βοήθεια και καθοδήγηση και φυσικά στο τέλος να ελέγχετε πάντα το έργο τους.
3ο Βήμα: Ορίστε εργασιακούς στόχους
Το να είστε εκνευρισμένος με έναν υπάλληλο απλά και μόνο επειδή έχει τον δικό του τρόπο και τον δικό του ρυθμό, δεν θα τον κάνει να αλλάξει τη συμπεριφορά του.
Είναι προτιμότερο να επικεντρωθείτε στον καθορισμό των στόχων που θα πρέπει να εκπληρωθούν, αφήνοντάς του μια ελευθερία στη συμπεριφορά για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε στον υπάλληλό σας που ξοδεύει πάρα πολύ χρόνο για τις παραγγελίες, ότι από εδώ και στο εξής θα εργάζεται μια ώρα λιγότερο με αυτή την εργασία, προκειμένου να στηρίζει την ομάδα σε επίπεδο πώλησης και συμβουλής υγείας.
Διευκρινίστε του, ταυτόχρονα, ότι θα πρέπει να οργανώσει σωστά τον χρόνο του ώστε μην υπάρχουν εκκρεμότητες.
4ο Βήμα: Μάθετε να είστε θετικοί
Η χαλάρωση προϋποθέτει επίσης και την υιοθέτηση ενός θετικού τρόπου σκέψης.
Σας συμβουλεύουμε το εξής:
Εάν δεν είστε απόλυτα ικανοποιημένος με την απόδοση και την εργασία ενός υπαλλήλου σας, αποφύγετε να πείτε «δεν πειράζει, την επόμενη φορά θα το κάνεις καλύτερα».
Είναι προτιμότερο να πείτε απλά «είναι αρκετά καλό», δίνοντάς του καλοπροαίρετες συμβουλές που θα τον βοηθήσουν να βελτιωθεί.
Αυτή η εκπαιδευτική στρατηγική, θα μας επιτρέψει να αποβάλουμε σταδιακά το άγχος και το στρες και παράλληλα θα βελτιωθούν και οι σχέσεις με την υπόλοιπη ομάδα του φαρμακείου.
Η απόλυτη χαλάρωση
– Αποφορτιστείτε από την πίεση και το άγχος κάνοντας ορισμένες ασκήσεις χαλάρωσης, ακόμα και στον εργασιακό σας χώρο!
Υπάρχουν μέθοδοι βαθιάς εισπνοής και εκπνοής που βοηθούν στην πτώση της αδρεναλίνης.
– Επίσης, η τακτική σωματική άσκηση εξασφαλίζει ψυχική ισορροπία. Σκεφτείτε το!
– Αφιερώστε μια ώρα την ημέρα και σκεφτείτε, συλλογιστείτε, ηρεμήστε και αφιερώστε λίγο χρόνο σκεπτόμενοι τους αναπτυξιακούς σας άξονες.
Με μία προϋπόθεση φυσικά: Κλείστε την πόρτα του γραφείου σας ώστε να μην σας ενοχλήσει κανείς.
Πέννυ Λαζογεώργου, Φαρμακοποιός με Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!