• ΣΣΥΝΔΕΣΗ / ΕΓΓΡΑΦΗ
      • ΣΥΝΔΕΣΗ
      • ΕΓΓΡΑΦΗ
    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • PPost New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου

    Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.

    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • Post New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου
    Ergasia
    ×
    • –
    • Αρθρογραφία
    • Εγγραφή
    • Σύνδεση

    Τα ταξί έχουν “δύναμη”: Άνω του μισού δισ. ο τζίρος τους στην Αττική

    Τα ταξί έχουν “δύναμη”: Άνω του μισού δισ. ο τζίρος τους στην Αττική
    27/02/2023ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕργασιακά Νέα
    Κοινοποίησε το
    FacebookTwitterEmailLinkedIn

    Τα ταξί έχουν “δύναμη”: Άνω του μισού δισ. ο τζίρος τους στην Αττική

    Τα ταξί έχουν “δύναμη”: Άνω του μισού δισ. ο τζίρος τους στην Αττική

    Του Φώτη Φωτεινού 

    Την πρώτη τους κλαδική μελέτη δημοσίευσαν τα ταξί, από την οποία προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τη δυναμική, αλλά και τις παθογένειες του κλάδου.

    Η κλαδική μελέτη διεξήχθη για λογαριασμό του ΣΑΤΑ και στόχο είχε την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του κλάδου των ταξί, αλλά και την παρουσίαση προτάσεων για την ενίσχυσή του. 

    Τα κυρίαρχα συμπεράσματα της έρευνας ήταν τα ακόλουθα:  

    – Ο αριθμός των ταξί της Αττικής ανέρχεται σε περίπου 14.000 και το 70% ανήκει στην μεσαία κατηγορία με μέση αξία αγοράς ως 25.000 ευρώ.

    – Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι μάρκας Skoda σε ποσοστό 70,3%. Ακολουθεί η Mercedes-Benz σε ποσοστό 15,4%, ενώ η Toyota βρίσκεται στη τρίτη θέση με ποσοστό 9,9%.

    – Τα καινούργια αυτοκίνητα, από 1 έως 3 χρόνια, καλύπτουν μερίδιο 7,7%. Το 44,6% των οχημάτων έχει παλαιότητα από 4 έως 8 χρόνια, ενώ το 29,2% από 9 έως 13 χρόνια. Το 1,5% των οχημάτων είναι ηλικίας μεγαλύτερη των 16 ετών.

    – Οι ώρες εργασίας καθημερινά ήταν περισσότερες το 2022 σε σχέση με το 2019. Το 2019 το 23,3% εργαζόταν καθημερινά έως και 12 ώρες, ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 26,4%.

    – Το 2022 διαπιστώνεται αύξηση της εβδομαδιαίας εργασίας σε σχέση με το 2019. Το 2022 το 54,8% των οδηγών εργάζεται και τις 7 ημέρες, ενώ το 2019 όλες τις ημέρες της εβδομάδας εργαζόταν το 50%.

    – Οι κούρσες σε σχέση με το 2019 έχουν μειωθεί. Τα ποσοστά με 15 ημερήσιες κούρσες και πάνω το 2022 είναι χαμηλότερα σε σχέση με το 2019.

    – Το ποσοστό των κενών χιλιομέτρων ήταν υψηλότερο το 2022 σε σχέση με το 2019. Το 2019 για το 4,8% των οδηγών το 60% με 80% των διανυόμενων χιλιομέτρων ημερησίως ήταν “κενά” χιλιόμετρα, ενώ το 2022 αυτό το μερίδιο των οδηγών αυξήθηκε στο 11,4%.

    Μικρή η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης 

    – Η πιάτσα και το ραδιοταξί είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι εργασίας για τους επαγγελματίες ταξί. Το 35,3% επιλέγει να περιμένει στη πιάτσα για να παραλάβει κάποιον πελάτη ενώ το 21,3% επιλέγει να εργάζεται με ραδιοταξί και οι εφαρμογές του διαδικτύου καλύπτουν ποσοστό 19,3%.

    – Ο αριθμός των ταξί που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια είναι πάρα πολύ μικρός. Το κυρίαρχο καύσιμο των ταξί είναι το πετρέλαιο σε ποσοστό 82,8%, ενώ μερίδιο 14% του συνόλου χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (cng) – βενζίνη.

    – Το 45,1% των ταξί παρουσίασαν αύξηση του κόστους λειτουργίας το 2022 έναντι του 2019 μεταξύ 25% και 50% και το 41,8% αύξηση μεταξύ 50% και 75%.

    – Το σύνολο των ημερήσιων διαδρομών εκτιμάται σε περίπου 100.000. Από αυτές το 65%-70% περίπου προέρχεται από τις πλατφόρμες ή τηλεφωνικά και μόνο το 30%-35% από τον δρόμο

    – Οι συνολικές ετήσιες εισπράξεις των ταξί στην Αττική το 2022 ανήλθαν σε 546,9 εκατ.

    – Τα ετήσια έσοδα των ταξί καλύπτουν το 23% των συνολικών εσόδων των χερσαίων μεταφορών στην Αττική.

    – Η συνολική ετήσια απασχόληση των ταξί στην Αττική καλύπτει το 46% της συνολικής απασχόλησης των χερσαίων μεταφορών στην Αττική.

    – Η συνολική συμβολή των ταξί στην οικονομία της περιφέρειας Αττικής με τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους ανέρχεται σε 1,4 δισ. και η συνολική συμβολή στην απασχόληση της Αττικής σε 264 εργαζόμενους.

    Εκτός από τα ανωτέρω, τα ταξί της Αττικής διεκδικούν θεσμικές παρεμβάσεις, όπως αναπροσαρμογή της προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2). 

    Επίσης, ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί, μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση και μείωση του ΦΠΑ στις επιβατικές μεταφορές στο 10% από 1/7/2023.

     

    ΠΗΓΗ

     

    Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!

     

    Κάνε ένα σχόλιο Cancel


    Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι και Προϋποθέσεις

    ErgasiaGR Office

    Ορφέως 5, Νέα Ερυθραία, 146 71, Αθήνα

    [email protected]

    Ακολουθήστε μας στο Facebook

     
    Required 'Candidate' login to applying this job. Click here to αποσύνδεση And try again
     

    Συνδέσου στο λογαριασμό σου

    • Ξέχασες τον κωδικό? | Εγγραφή

    Επαναφορά Κωδικού

    • Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Πληκτρολόγησε το όνομα χρήστη ή το email που χρησιμοποίησες κατά την εγγραφή σου. Ένας νέος κωδικός θα σου σταλεί στο email σου.

    Δημιούργησε έναν Λογαριασμό

    Επέλεξε τύπο Λογαριασμού
    • Υποψήφιος Ψάχνω νέες προκλήσεις
    • Εργοδότης Ψάχνω ταλέντα για την ομάδα μου
    • Κάνοντας κλικ αποδέχεστε ότι συμφωνείτε με τους Όρους και Προϋποθέσεις καθώς και με την Πολιτική Απορρήτου

      Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Close
     

    Answers

     

    Ενεργοποίηση Λογαριασμού

    Για να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις τον λογαριασμό σου θα πρέπει πρώτα να τον ενεργοποιήσεις μέσω ενός κωδικού/συνδέσμου που έλαβες στο email που δήλωσες. Έλεγξε τα εισερχόμενα/inbox ή και τον φάκελο ανεπιθύμητων μηνυμάτων/junk mail.

    Αν δεν έλαβες κάποιο email πάτα εδώ για να σου στείλουμε εκ νέου τον κωδικό/σύνδεσμο επαλήθευσης.

    Αν δεν το έλαβες πάλι, θα χρειαστεί να ελέγξεις το email που δήλωσες και αν στην περίπτωση έχεις κάνει λάθος απλά θα πρέπει να κάνεις εκ νέου εγγραφή με το σωστό πλέον email. Σε άλλη περίπτωση μπορείς να επικοινωνήσεις/απευθείας μαζί μας στο [email protected]