Πιστοποιητικά που Καταργούνται
Κοινοποίησε το
Πιστοποιητικά που Καταργούνται
Δείτε ποια δημόσια πιστοποιητικά δεν απαιτούνται πλέον
Οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να υποβάλλουν πιστοποιητικά των οποίων τα στοιχεία είναι ήδη καταχωρισμένα στις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου.
Τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών καταργούν σταδιακά μια σειρά από δημοφιλή δημόσια πιστοποιητικά, στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση της γραφειοκρατίας και καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
Τα πιστοποιητικά του Δημοσίου που καταργούνται
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της αποδοτικότητας του Δημοσίου, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών συνεργάζονται για την κατάργηση της έκδοσης και προσκόμισης σειράς δημοφιλών πιστοποιητικών — όπως τα δηματολογικά πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και γέννησης — τα οποία μέχρι πρότινος απαιτούνταν για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών.
Πλέον, οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτά τα πιστοποιητικά θα αντλούνται αυτόματα και με ασφάλεια μέσω διαλειτουργικότητας από τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, επιτρέποντας στους πολίτες να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες τους εύκολα, γρήγορα και χωρίς περιττή ταλαιπωρία.
Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση όχι μόνο της παραδοσιακής αλλά και της ψηφιακής γραφειοκρατίας, η οποία μέχρι σήμερα απαιτούσε την επανειλημμένη έκδοση και υποβολή των ίδιων πιστοποιητικών.
Με εργαλεία όπως το My Street, το Gov.gr, και την κατάργηση της προσκόμισης πιστοποιητικών για πλήθος διαδικασιών, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις αποκτούν πλέον ψηφιακά εφόδια που βελτιώνουν ριζικά την καθημερινή τους σχέση με το Δημόσιο.
Επιπλέον, η αξιολόγηση των υπηρεσιών και φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης από τους εγγεγραμμένους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατ. πολίτες), καθώς και η αξιολόγηση των Μετωπικών Υπηρεσιών του Δημοσίου από πραγματικούς χρήστες, ενισχύουν τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης.
Δημήτρης Παπαστεργίου: Μαζί με το Υπουργείο Εσωτερικών υλοποιούμε κομβικές μεταρρυθμίσεις και έργα
Στη σημασία των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών και βελτιώνουν την αποδοτικότητα της δημόσιας διοίκησης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Προχωρούμε ψηφιακά, αναβαθμίζοντας την καθημερινότητα των πολιτών, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της δημόσιας διοίκησης και απελευθερώνοντας δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας», δήλωσε χαρακτηριστικά. Όπως τόνισε, σε συνεργασία με τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, υλοποιούνται κομβικές μεταρρυθμίσεις και έργα για ένα κράτος πιο σύγχρονο, λειτουργικό και κοντά στον πολίτη και την επιχείρηση.
Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε τον ρόλο των πολιτών στην αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών, μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων:
«Οι πολίτες αποκτούν ενεργό ρόλο στην ανάδειξη των προβλημάτων και των αστοχιών που πρέπει να επιλυθούν. Μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, σχεδιάζουμε τη μεγαλύτερη αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών που έχει γίνει ποτέ στη χώρα».
Κατάργηση προσκόμισης πιστοποιητικών
Μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις, όπως ανέφερε, είναι η κατάργηση της έκδοσης και προσκόμισης πιστοποιητικών, η οποία βάζει τέλος σε ακόμα μία ψηφιακή μορφή γραφειοκρατίας:
«Είναι περιττό οι πολίτες να μεταφέρουν έγγραφα – είτε αναλογικά είτε ψηφιακά – όταν οι δημόσιοι φορείς έχουν τη δυνατότητα να αντλούν αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία μέσω διαλειτουργικοτήτων», επεσήμανε.
Πιστοποιητικά που Καταργούνται
Ψηφιακά εργαλεία που αλλάζουν την καθημερινότητα
Αναφερόμενος στο CRM (Customer Relationship Management), την Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων, ο Υπουργός εξήγησε πως στόχος είναι η απλοποίηση της εμπειρίας χρήσης του gov.gr. Παράλληλα, μίλησε για την εφαρμογή MyStreet, η οποία θεσμοθετήθηκε πρόσφατα:
«Οι πολίτες θα μπορούν να κατεβάζουν την εφαρμογή στο κινητό τους και, όταν διαπιστώνουν αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων – όπως πλατείες και πεζοδρόμια – να την καταγγέλλουν εύκολα και άμεσα».
Κλείνοντας, ο Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε:
«Είναι λογικό να έχουμε παράλληλη δραστηριότητα σε πολλά πεδία. Με τεχνολογικές λύσεις μπορούμε να ζούμε πιο απλά, ποιοτικότερα και με περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Κάθε μέρα κάνουμε πράξη το όραμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κράτος ψηφιακά αποτελεσματικό και δίκαιο».
Θοδωρής Λιβάνιος: Συμμετοχή όλων στη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα
Στην υλοποίηση της μεγαλύτερης αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών και φορέων που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στη χώρα, εστιασμένη στη γνώμη των ίδιων των πολιτών, αναφέρθηκε ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως σημείωσε, η συγκεκριμένη δράση αφορά υπηρεσίες και φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Περιφερειών και των Δήμων και στοχεύει στην ενεργό συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικότερου και πιο σύγχρονου Δημοσίου.
«Ο εκσυγχρονισμός του κράτους – και κατ’ επέκταση του Δημοσίου – επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, ώστε οι δημόσιες υπηρεσίες να γίνουν πιο αποτελεσματικές και πιο φιλικές προς τον πολίτη», τόνισε ο κ. Λιβάνιος.
«Στο πλαίσιο αυτό και σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προωθούμε δράσεις που ενισχύουν τη λειτουργική επάρκεια του δημόσιου τομέα. Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία έξι χρόνια, με την ανάπτυξη του gov.gr και την παροχή άνω των 2.100 ψηφιακών υπηρεσιών, αποτελούν τη βάση για το επόμενο άλμα προς τα εμπρός.»
Αξιολόγηση από τους ίδιους τους πολίτες
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην καθιέρωση ενός ηλεκτρονικού μηχανισμού αξιολόγησης, μέσω του οποίου οι πολίτες θα μπορούν να εκφράζουν άμεσα και τεκμηριωμένα την άποψή τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες:
«Η μεγαλύτερη σε κλίμακα αξιολόγηση που έχει γίνει ποτέ, μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, αποσκοπεί στη συμμετοχή όλων στη βελτίωση του Δημοσίου. Εργαζόμαστε για ένα ψηφιακό κράτος που στέκεται σταθερά δίπλα στον πολίτη, αφήνοντας οριστικά πίσω του τις παθογένειες και τις εκκρεμότητες του παρελθόντος», υπογράμμισε.
Το MyStreet οργανώνει τους κοινόχρηστους χώρους – Το νέο πρόσωπο του ψηφιακού Δημοσίου
Μια ακόμη καινοτόμα ψηφιακή υπηρεσία προστίθεται στο οικοσύστημα του gov.gr. Το MyStreet, που προβλέπεται στον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση των δημόσιων δεδομένων, έρχεται να οργανώσει και να φέρει διαφάνεια στη χρήση των κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις.
Η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε διαδραστικό χάρτη, όπου απεικονίζονται τα πολύγωνα των ενεργών μισθώσεων δημόσιου χώρου, δίνοντας πληροφορίες για τις άδειες που έχουν χορηγηθεί σε καταστήματα – κυρίως για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων σε πεζοδρόμια και πλατείες.
- 4 Απριλίου: Έναρξη εισαγωγής δεδομένων από τους Δήμους
- 16 Απριλίου: Διάθεση της εφαρμογής στους πολίτες μέσω app για iOS και Android
Η εφαρμογή ενισχύει τη διαφάνεια και επιτρέπει στους πολίτες να διαπιστώνουν και να καταγγέλλουν αυθαίρετες καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων, προωθώντας μια πιο οργανωμένη και βιώσιμη καθημερινότητα στις πόλεις.
gov.gr – Η επόμενη ημέρα για το Δημόσιο
Στο πλαίσιο της ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής, προχωρά και η υλοποίηση του έργου CRM (Customer Relationship Management), που αποτελεί τη νέα ψηφιακή υποδομή εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
- Ενιαία εξυπηρέτηση: Ο πολίτης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις συναλλαγές, αιτήματα και αλληλεπιδράσεις του με το Δημόσιο από ένα κεντρικό σημείο.
- Πολυκαναλική εξυπηρέτηση: Οι διαδικασίες θα είναι διαθέσιμες μέσω gov.gr, τηλεφωνικών κέντρων, φυσικών ΚΕΠ, ακόμα και mobile εφαρμογών.
- Απλοποίηση συναλλαγών: Ο χρήστης δεν χρειάζεται να γνωρίζει τον αρμόδιο φορέα. Το σύστημα καθοδηγεί αυτόματα.
Πιστοποιητικά που Καταργούνται
Στόχοι του έργου:
- Βελτίωση της εμπειρίας του πολίτη με πιο γρήγορη και ουσιαστική εξυπηρέτηση.
- Ενίσχυση της διαφάνειας και της πρόσβασης σε δημόσια δεδομένα.
- Αύξηση της αποδοτικότητας του Δημοσίου, μέσω καλύτερης διαχείρισης ανθρώπινων και τεχνολογικών πόρων.
- Ενίσχυση της καινοτομίας, μέσω του Περιβάλλοντος Ανάπτυξης και Ψηφιακής Λειτουργίας Υπηρεσιών που παρέχει τα πρότυπα και εργαλεία για τη δημιουργία νέων υπηρεσιών.
Το MyStreet, το CRM, και το ανανεωμένο gov.gr συνθέτουν το νέο πρόσωπο του ελληνικού Δημοσίου – ένα ψηφιακό κράτος που λειτουργεί πιο γρήγορα, πιο αξιόπιστα και με σεβασμό στον χρόνο και τις ανάγκες του πολίτη.
Καινοτομίες στην αξιολόγηση: Ο πολίτης στο επίκεντρο της Δημόσιας Διοίκησης
Μια νέα εποχή στη συστηματική αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών ξεκινά, με στόχο την ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στη βελτίωση του κράτους. Πέρα από την ευρείας κλίμακας αξιολόγηση που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός και βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, εισάγονται δύο σημαντικές καινοτομίες:
- Δυνατότητα αξιολόγησης φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης από το σύνολο των πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατομμύρια εγγραφές).
- Αξιολόγηση Μετωπικών Υπηρεσιών του Δημοσίου από αποδεδειγμένους χρήστες τους, μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Αξιολόγηση με διαφάνεια και τεκμηρίωση
Ο πολίτης, μετά τη συναλλαγή του με υπηρεσίες όπως τα ΚΕΠ, η ΔΥΠΑ ή ο e-ΕΦΚΑ, λαμβάνει προσωποποιημένο σύνδεσμο για να απαντήσει σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Έτσι αξιολογείται τόσο η ποιότητα της υπηρεσίας, όσο και η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.
Η ανάλυση των απαντήσεων θα αναδείξει συγκεκριμένα σημεία που χρειάζονται βελτίωση — είτε πρόκειται για μια υπηρεσία όπως το ΚΕΠ ενός Δήμου, είτε για μια διαδικασία όπως η ρύθμιση οφειλής σε ΟΤΑ.
Και για υπηρεσίες που δεν είναι «μετωπικές»
Αξιολογούνται επίσης μη μετωπικές υπηρεσίες που επηρεάζουν έντονα την καθημερινότητα, όπως:
- Καθαριότητα
- Ηλεκτροφωτισμός
- Κατάσταση οδικού δικτύου
Μέσα από περιοδικά ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, κάθε πολίτης εγγεγραμμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας θα μπορεί να εκφράσει την άποψή του, δίνοντας συστηματική εικόνα της ποιότητας υπηρεσιών και τοπικών συνθηκών.
Πιστοποιητικά που Καταργούνται
Ποιες υπηρεσίες αξιολογούνται
Στην πρώτη φάση, η αξιολόγηση καλύπτει:
- Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης: ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Διευθύνσεις Αλλοδαπών, Αστικές Συγκοινωνίες
- Ψηφιακές Υπηρεσίες: MyHealth, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, Κτηματολόγιο, Kids Wallet, Ίδρυση Ατομικής Επιχείρησης
- Υπηρεσίες Περιφέρειας: Οδικό δίκτυο, κοινωνικές και ψηφιακές υπηρεσίες
- Υπηρεσίες Δήμων: Καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, ανακύκλωση, πεζοδρόμια, δημοτική συγκοινωνία, πολεοδομία, κοινωνικές δομές
Ο μεγαλύτερος μηχανισμός αξιολόγησης που έχει γίνει ποτέ
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία επιδιώκει:
- Τη μεγαλύτερη έρευνα μέτρησης ικανοποίησης από δημόσιες υπηρεσίες που έχει γίνει στην Ελλάδα
- Την ανάλυση αποτελεσμάτων ανά φορέα, περιοχή (ακόμα και ανά Τ.Κ.) και ηλικιακή ομάδα
- Τη δημιουργία συγκριτικών δεικτών σε βάθος χρόνου
- Την ενίσχυση της λογοδοσίας και της φωνής του πολίτη για την ποιότητα του κράτους
Δείκτες ποιότητας ΟΤΑ: Μια συμπληρωματική δράση
Ειδικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η αξιολόγηση των υπηρεσιών λειτουργεί συμπληρωματικά με το έργο των δεικτών ποιότητας ΟΤΑ. Η υποβολή των σχετικών στοιχείων έχει ήδη ολοκληρωθεί και η ανάλυση βρίσκεται σε εξέλιξη, με στόχο:
- Τον εντοπισμό ανακριβειών
- Την ενσωμάτωση των στοιχείων από Μητρώα του Δημοσίου
- Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο κοινό τον Μάιο, σε ένα διαφανές και ανοιχτό πλαίσιο
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Δημόσιας Διοίκησης περνά πλέον και από την αξιολόγηση. Οι πολίτες έχουν τον λόγο για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν, διαμορφώνοντας μαζί ένα καλύτερο, πιο δίκαιο και αποτελεσματικό Δημόσιο.
📌Πηγή
Δείτε Περισσότερα:
📌ΔΥΠΑ