Σούπερ Μάρκετ: Απαιτούν μείωση του ΦΠΑ
Κοινοποίησε το
Σούπερ Μάρκετ: Απαιτούν μείωση του ΦΠΑ
Το 2023, τα φορολογικά έσοδα της Ελλάδας σημείωσαν ένα υψηλό ποσοστό 39,8% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας σημαντικά τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ που ήταν 33,9%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτό το επίπεδο των εσόδων στην Ελλάδα είναι ακόμα υψηλότερο από αυτό κατά την περίοδο εισόδου της χώρας στην οικονομική κρίση. Περίπου το 40% των εσόδων προέρχεται από φόρους κατανάλωσης, ένας παράγοντας που επιβαρύνει άμεσα το κόστος ζωής των πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ πιέζουν για τη μείωση του ΦΠΑ, τουλάχιστον στις βασικές κατηγορίες προϊόντων, ως ένα μέτρο για τη μείωση της τιμολογιακής πίεσης και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Υποστηρίζουν ότι οι υψηλοί συντελεστές ΦΠΑ στην Ελλάδα, οι οποίοι είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με τα χαμηλά εισοδήματα, επηρεάζουν αρνητικά τόσο το βιοτικό επίπεδο όσο και την αγορά γενικότερα.
Σούπερ Μάρκετ: Απαιτούν μείωση του ΦΠΑ
Η προτεινόμενη μείωση του ΦΠΑ δεν είναι μόνο μια δημοσιονομική πρόκληση αλλά και μια πιθανή λύση για τη βελτίωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών. Ειδικά για βασικά αγαθά όπως τα τρόφιμα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι μια στοχευμένη μείωση θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Παραδείγματα χωρών όπως η Κύπρος, που εφάρμοσε μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ για συγκεκριμένα προϊόντα για να αντιμετωπίσει τις αυξήσεις στις τιμές, φέρνουν στο προσκήνιο ως παράδειγμα.
Παρά τις προσπάθειες, οι τιμές των τροφίμων, παρόλο που έχουν σταθεροποιηθεί, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επισημαίνουν ότι δεν αναμένεται να επιστρέψουμε στις τιμές που είχαμε πριν από τρία χρόνια, ακόμα και αν οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν υποχωρήσει. Φαίνεται ότι η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών θα πρέπει να επιδιωχθεί μέσω αύξησης των μισθών και ενίσχυσης της παραγωγικότητας.
Ταυτόχρονα, υπάρχει έντονη ανησυχία για την εφαρμογή του νέου «Κώδικα δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης τιμών», ο οποίος στοχεύει στην καταπολέμηση παραπλανητικών προσφορών. Οι επιχειρήσεις καλούν για μια μεταβατική περίοδο, καθώς πιστεύουν ότι ο κώδικας μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στην αγορά χωρίς κατάλληλη προετοιμασία. Επιπρόσθετα, εκφράζουν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των μέτρων όπως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, τα οποία, κατά τη γνώμη τους, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και δεν συνεισφέρουν ουσιαστικά στη μείωση των τιμών.
Δείτε Περισσότερα: