Οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε όλη την Ευρώπη
Κοινοποίησε το
Οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε όλη την Ευρώπη
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατέγραψε σημαντική πτώση τον Σεπτέμβριο, φθάνοντας τις -51,3 μονάδες από -43,9 μονάδες τον Ιούλιο, σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ. Οι Έλληνες καταναλωτές κατατάχθηκαν για ακόμη έναν μήνα ως οι πλέον απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας τους καταναλωτές της Εσθονίας και της Σλοβενίας, με δείκτες -33,2 και -27,3 αντίστοιχα.
Παρά τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος στον Σεπτέμβριο, όπου ο σχετικός δείκτης ανήλθε σε 110,2 μονάδες από περίπου 106 μονάδες τους προηγούμενους μήνες, αυτή η ενίσχυση προήλθε αποκλειστικά από τον τομέα της βιομηχανίας. Οι υπόλοιποι τρεις τομείς καθώς και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξακολούθησαν να υποχωρούν.
Οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε όλη την Ευρώπη
Η βιομηχανία, λόγω της μεγάλης εξωστρέφειας και των σημαντικών μεσοπρόθεσμων συμβολαίων, έδειξε μικρότερη ευαισθησία σε συγκυριακές αβεβαιότητες. Στο διεθνές περιβάλλον, παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης, φαίνεται ότι ο κύκλος αύξησης των επιτοκίων έχει ολοκληρωθεί χωρίς να οδηγήσει σε ύφεση, και τώρα αρχίζει να αντιστρέφεται.
Η θερινή σεζόν έκλεισε με θετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και θετικές επιδράσεις σε άλλους τομείς, αλλά ο πληθωρισμός συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη, γεγονός που θεωρείται πλέον δομικό πρόβλημα και όχι μόνο συγκυριακό.
Δείτε Περισσότερα: