Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ΕΕ: Η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση για τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων το 2023

Κοινοποίησε το
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ΕΕ: Η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση για τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων το 2023
Το 2023, η Ελλάδα κατέλαβε την προτελευταία θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά την ταξινόμηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρία.
Συνολικά, στην ΕΕ, ταξινομήθηκαν 1,5 εκατομμύριο νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία το 2023, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να φτάσει τα 4,5 εκατομμύρια. Αυτή η αύξηση 48,5% σε σύγκριση με το 2022, όταν ο συνολικός αριθμός ήταν 3 εκατομμύρια, υποδηλώνει μια συνεχιζόμενη τάση αύξησης της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, οι επιδόσεις της Ελλάδας στην ταξινόμηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, ως ποσοστό επί του συνόλου, είναι μόνο ελαφρώς καλύτερες από εκείνες της Κύπρου, η οποία κατατάχθηκε στην τελευταία θέση. Μαζί με την Πολωνία, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία τριάδα, με ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν να κυμαίνεται γύρω από το 0,2%.
Σε απόλυτους αριθμούς, η Ελλάδα δεν είναι πολύ καλύτερη, καθώς βρίσκεται στην 6η από το τέλος θέση με 12.315 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Αντίθετα, στη Γερμανία, το ίδιο διάστημα, ταξινομήθηκαν 1.408.681 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ΕΕ: Η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση για τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων το 2023
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία στις νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ έφτασε το 14,6% το 2023, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη αύξηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Το μερίδιο αυτό παρέμεινε κάτω από το 1% μέχρι το 2018, αλλά αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία 4 χρόνια, φτάνοντας το 5,3% το 2020, το 9% το 2021, το 12,1% το 2022 και το 14,6% το 2023.
Όσον αφορά το απόθεμα των επιβατικών αυτοκινήτων, στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αντιστοιχούσαν στο 1,7% του συνόλου των αυτοκινήτων στην ΕΕ, με σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Στη Δανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αποτελούσαν το 7,1% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων. Υψηλά μερίδια καταγράφηκαν επίσης στη Σουηδία (5,9%), το Λουξεμβούργο (5,1%) και τις Κάτω Χώρες (5,0%).
Αντίθετα, 14 χώρες παρουσίασαν μερίδια κάτω από το 1%, με τα χαμηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Πολωνία, με 0,2% η καθεμία.
Δείτε Περισσότερα: