Παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους για τις μεγάλες ελληνικές εταιρείες

Κοινοποίησε το
Παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους για τις μεγάλες ελληνικές εταιρείες
Τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους παγκοσμίως καταγράφουν οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της PwC.
Πώς μπορούν να μειωθούν οι τιμές; Η κυβέρνηση έχει απορρίψει τη λύση της μείωσης του ΦΠΑ ως αναποτελεσματική και ζημιογόνα για τα δημόσια ταμεία, αλλά απευθύνει έκκληση στις ελληνικές επιχειρήσεις να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, ζήτησε πρόσφατα από εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών εταιρειών να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και τις τιμές, ειδικά το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και αυξάνονται τα έξοδα των νοικοκυριών.
Παρόμοια έκκληση είχε απευθύνει και ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας στις αρχές του χρόνου, προειδοποιώντας για τον «πληθωρισμό κερδών» στην έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας.
Οι ελληνικές εταιρείες αναφέρουν αύξηση τζίρου κατά 17,8% και μεικτό περιθώριο κέρδους 15,8%, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 11,6% και 10,8% αντίστοιχα.
Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς; Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει μονομερώς τέτοιου είδους μέτρα στις επιχειρήσεις, καθώς θα θεωρούνταν αθέμιτος κρατικός παρεμβατισμός. Ο ελεύθερος ανταγωνισμός, χωρίς καρτέλ και ολιγοπώλια, θεωρείται ότι μπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε εθελοντική μείωση των κερδών τους.
Παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους για τις μεγάλες ελληνικές εταιρείες
Αντίλογος από τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ
Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ υποστηρίζουν ότι το μεσοσταθμικό περιθώριο κέρδους των ελληνικών αλυσίδων όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλά μειώθηκε κάτω από το όριο «ασφαλείας» σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ. Συγκεκριμένα, το 2022 τα μεικτά κέρδη των 10 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου ήταν 1,5% επί του τζίρου, ενώ το 2021 ήταν 2,2%, τη στιγμή που στις ΗΠΑ οι αντίστοιχες αλυσίδες, όπως η Walmart, έχουν κέρδη 4,5%.
PwC: Παγκόσμια πρωτιά στα περιθώρια κέρδους για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Η έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας τον περασμένο Απρίλιο επιβεβαίωσε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αύξησαν σημαντικά το περιθώριο κέρδους τους τα έτη 2021-2022, αποδίδοντας το φαινόμενο στην άνοδο των τιμών και την έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά.
Η ετήσια παγκόσμια έρευνα της PwC δείχνει ότι οι μεγάλοι ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι καταγράφουν τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους παγκοσμίως. Οι Έλληνες CEOs είναι οι πιο αισιόδοξοι παγκοσμίως, με το 54% να εκτιμά ότι η κερδοφορία της εταιρείας τους θα βελτιωθεί τους επόμενους 12 μήνες, έναντι 37% του διεθνούς μέσου όρου.
Οι ελληνικές εταιρείες αναφέρουν αύξηση τζίρου 17,8% και μεικτό περιθώριο κέρδους 15,8%, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 11,6% και 10,8%.
Αισιόδοξοι CEOs, απαισιόδοξοι καταναλωτές
Το 76% των Ελλήνων CEOs πιστεύει ότι η ελληνική οικονομία θα βελτιωθεί τους επόμενους 12 μήνες, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 46%. Αυτή η αισιοδοξία έρχεται σε αντίθεση με την απαισιοδοξία των νοικοκυριών. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ, η καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι σταθερά χαμηλή, με τους Έλληνες καταναλωτές να είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη.
Δείτε Περισσότερα: