Παρά τα υψηλά τους προσόντα, οι Έλληνες εργαζόμενοι αμείβονται με χαμηλούς μισθούς – Τι αποκαλύπτει έρευνα της Alpha Bank

Κοινοποίησε το
Παρά τα υψηλά τους προσόντα, οι Έλληνες εργαζόμενοι αμείβονται με χαμηλούς μισθούς – Τι αποκαλύπτει έρευνα της Alpha Bank
Η έρευνα της Alpha Bank αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες εργαζόμενοι συχνά αντιμετωπίζουν αναντιστοιχία μεταξύ των προσόντων τους και των μισθών που λαμβάνουν.
Παρά τα υψηλά επίπεδα εκπαίδευσης που διαθέτουν, οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα συχνά βρίσκονται σε θέσεις εργασίας που δεν αξιοποιούν πλήρως τις γνώσεις τους, οδηγώντας σε μειωμένη ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη «Sectors in Focus» της Alpha Bank.
Σύμφωνα με την έρευνα, το μορφωτικό επίπεδο των Ελλήνων εργαζομένων (ηλικίας 15-64 ετών) ευθυγραμμίζεται με τον μέσο όρο της ΕΕ-27. Ωστόσο, από το 2002 έως το 2022, το ποσοστό των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει διπλασιαστεί, φτάνοντας το 30,5%, κάτι που αντιστοιχεί στο ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών, το ποσοστό πτυχιούχων είναι 45% (2022), ελαφρώς υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ-27 (42%). Ωστόσο, συχνά οι πτυχιούχοι εργάζονται σε τομείς που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο των σπουδών τους ή παραμένουν ανενεργοί αναμένοντας καλύτερες ευκαιρίες.
Παρά τα υψηλά τους προσόντα, οι Έλληνες εργαζόμενοι αμείβονται με χαμηλούς μισθούς – Τι αποκαλύπτει έρευνα της Alpha Bank
Η δεκαετία 2012-2022 είδε μια αύξηση των επαγγελμάτων υψηλής τεχνολογίας και έντασης γνώσης, με σημαντική ανάπτυξη στους τομείς των ΤΠΕ και της τροφικής αλυσίδας. Προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των ειδικοτήτων υψηλής τεχνολογίας έως το 2035, κυρίως σε τομείς όπως οι κατασκευές, ο ενεργειακός εφοδιασμός και η λιανική.
Ωστόσο, η μελέτη υπογραμμίζει τη διαφορά μεταξύ των ζητούμενων και προσφερόμενων δεξιοτήτων στην Ελλάδα. Ο ΟΟΣΑ κατατάσσει την Ελλάδα στη δεύτερη υψηλότερη θέση στην ΕΕ-27 για πλεόνασμα δεξιοτήτων και στην τέταρτη θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ για αναντιστοιχία σπουδών και θέσης εργασίας.
Η έλλειψη ευθυγράμμισης μεταξύ προσφοράς και ζήτησης δεξιοτήτων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αναποτελεσματική αξιοποίηση της εκπαίδευσης, χαμηλούς μισθούς για υψηλά καταρτισμένα άτομα και πλήρη αποδοτικότητα των δυνατοτήτων τους.
Η έρευνα καταλήγει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας χρειάζεται εκσυγχρονισμό και ευθυγράμμιση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην προώθηση της καινοτομίας και της ψηφιακής ενσωμάτωσης, και να ενισχυθούν οι πολιτικές για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, και τη συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και αγοράς εργασίας.
Πηγή
Δείτε Περισσότερα: