Προβλέπονται νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών

Κοινοποίησε το
Προβλέπονται νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών
Οι ταξιδιώτες μπορεί να αντιμετωπίσουν νέες αυξήσεις στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών τους επόμενους μήνες. Οι ανατιμήσεις αυτές δεν πρόκειται να σταματήσουν το 2024, σύμφωνα με το BnB Daily.
Επιπλέον, το κόστος των εισιτηρίων αναμένεται να είναι ακόμη υψηλότερο το επόμενο έτος, και οι εταιρείες δεν φέρουν την ευθύνη για την αύξηση αυτή. Ένας παράγοντας του κλάδου εξήγησε ότι από τον Μάιο του επόμενου έτους, η τιμή του τόνου καυσίμου αναμένεται να αυξηθεί κατά 150 δολάρια, λόγω της εφαρμογής των νέων ευρωπαϊκών οδηγιών για τη μείωση των εκπομπών θείου. Αυτό συνιστά μια σημαντική αύξηση, αν λάβει κανείς υπόψη ότι η τρέχουσα τιμή του τόνου πετρελαίου είναι περίπου 600 δολάρια.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας τη συνεργασία της για την αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και τυχόν καταχρηστικές συμπεριφορές από ακτοπλοϊκές εταιρείες. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο, ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, έστειλε επιστολή στο τέλος Ιουνίου στην Επιτροπή, επισημαίνοντας τη δέσμευση του υπουργείου στην προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, τη μείωση των ναύλων, τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και τη διεύρυνση των επιλογών για τους επιβάτες.
Επιπρόσθετα, ζητά την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου και της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη επίλυση περιστατικών που ενδέχεται να εμφανίζονται στην αγορά.
Παράλληλα με τη συζήτηση για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρθηκε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων σχετικά με τη σταθερότητα των τιμών. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωράτο, τα μέλη του ΣΕΕΝ δεν έχουν προβεί σε καμία αύξηση τιμών από το 2022, παρά την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η αύξηση των ναύλων για τις γραμμές προς την Κρήτη, η οποία οφείλεται στην εφαρμογή του συστήματος εμπορίας της ΕΕ για τα δικαιώματα εκπομπών άνθρακα. Το επιπλέον κόστος για τις εν λόγω γραμμές εκτιμάται στο 2,7%, ή περίπου 1 ευρώ στην οικονομική θέση.
Προβλέπονται νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών
Το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ), εφαρμόζεται στην ακτοπλοΐα με σκοπό την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αφορά συγκεκριμένα τα πλοία κατηγορίας Α με χωρητικότητα άνω των 5.000 κόρων που δραστηριοποιούνται είτε σε διεθνείς γραμμές είτε σε νησιά με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων. Ο κανονισμός ΣΕΔΕ υποχρεώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν δικαιώματα για κάθε τόνο καυσίμου που καταναλώνουν, αντιστοιχίζοντας το κόστος του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται.
Ωστόσο, στην Ελλάδα, με απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της ΕΕ, παρέχεται μια εξαίρεση από αυτόν τον κανονισμό έως τις 31 Δεκεμβρίου 2029, για τα πλοία που δρομολογούνται σε λιμένες νησιών με πληθυσμό κάτω των 200.000 κατοίκων. Αυτή η εξαίρεση αποτελεί μέρος της πολιτικής της ΕΕ για την διασφάλιση της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών σε περιοχές με λιγότερο προσβάσιμες μεταφορικές επιλογές, παράλληλα με την προσπάθεια μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ, που αφορούν την καταβολή των δικαιωμάτων για τις εκπομπές ρύπων και τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, θα έχουν σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στην ακτοπλοΐα. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι ο κλάδος θα υποστεί ζημίες περίπου 420 εκατ. ευρώ ετησίως, κυρίως λόγω του κόστους για τα δικαιώματα ρύπων και της μειωμένης επιβατικής κίνησης.
Από την 1η Μαΐου 2025, με την εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕ “fuel you maritime”, τα πλοία της ακτοπλοΐας θα υποχρεωθούν να χρησιμοποιούν καύσιμα με χαμηλό περιεχόμενο θείου, τα οποία είναι ακριβότερα από το κοινό μαζούτ κατά 35%. Αυτό το κόστος αναμένεται να επιβαρύνει επιπλέον τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν έχουν εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού εκπομπών (scrubbers) στα πλοία τους, καθώς θα χρειαστεί να επενδύσουν σε αυτά τα πιο ακριβά καύσιμα.
Δείτε Επίσης
Επίδομα παιδιού- Α21: Η επόμενη πληρωμή θα περιλαμβάνει «ενσωματωμένα» αναδρομικά
ΕΦΚΑ: Προχωρά σε επιστροφή εισφορών για χιλιάδες ασφαλισμένους
Κοινωνικός τουρισμός: Άνοιξε η περίοδος υποβολής αιτήσεων για συνταξιούχους