Τζέρι Σμιτ (Ομάδα ΝΝ): Πώς την Τεχνητή Νοημοσύνη και η εκμετάλλευση δεδομένων μετασχηματίζουν τον ασφαλιστικό τομέα
Κοινοποίησε το
Τζέρι Σμιτ (Ομάδα ΝΝ): Πώς την Τεχνητή Νοημοσύνη και η εκμετάλλευση δεδομένων μετασχηματίζουν τον ασφαλιστικό τομέα
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποτελεί θέμα συζήτησης για τις τελευταίες δύο χρονιές σε όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, σε όλους τους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Προφανώς, εκείνες που επένδυσαν σε αυτήν νωρίτερα από τους ανταγωνιστές τους έχουν κερδίσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
«Άρχισα να ασχολούμαι με την τεχνητή νοημοσύνη το 2015, όταν ακόμη ήταν μια τεχνολογία στα πρώτα της στάδια» τονίζει ο Tjerrie Smit σε συνέντευξη στο CNN Greece, κατέχοντας τη θέση του Chief Analytics Officer στην ολλανδική ΝΝ Group, έναν από τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς ομίλους στην Ευρώπη με σημαντική παρουσία και στην Ελλάδα. «Άρχισα να χρησιμοποιώ το GPT ακόμη πριν εμφανιστεί το ChatGPT» προσθέτει ο κ. Smit, επισημαίνοντας τη συνεργασία του ομίλου με την OpenAI και τη Microsoft στον τομέα της αξιοποίησης AI.
Ο κ. Smit αναφέρει πως ο ασφαλιστικός και γενικότερα ο χρηματοπιστωτικός κλάδος βασίζεται έντονα στη χρήση δεδομένων και ότι η αξιοποίηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει πολλαπλά οφέλη. «Είμαστε μια εταιρεία που δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς δεδομένα» τονίζει, προσθέτοντας ότι η στρατηγική τους είναι η ενσωμάτωση του AI σε κάθε λειτουργικό τομέα. «Η τεχνητή νοημοσύνη μας βοηθά να υπολογίζουμε καλύτερα τους κινδύνους, να προσφέρουμε προσωποποιημένες προτάσεις στους πελάτες μας και πολλά άλλα» επισημαίνει, τονίζοντας τον απόλυτο σεβασμό στην ιδιωτικότητα των πελατών τους. «Η εμπιστοσύνη των πελατών μας είναι εξαιρετικά σημαντική».
Τζέρι Σμιτ (Ομάδα ΝΝ): Πώς την Τεχνητή Νοημοσύνη και η εκμετάλλευση δεδομένων μετασχηματίζουν τον ασφαλιστικό τομέα
Ο κ. Smit αναφέρει ότι στην NN Group έχουν καθοριστεί τέσσερις βασικοί τομείς στους οποίους επικεντρώνεται η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο πρώτος τομέας αφορά τη διαμόρφωση τιμών και τον έλεγχο ασφαλισιμότητας. Ο δεύτερος τομέας σχετίζεται με την προστασία από απάτες και την αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποζημιώσεων, με το AI να αναπτύσσει μοντέλα που εντοπίζουν περιπτώσεις υποψίας απάτης.
Ένας άλλος σημαντικός τομέας είναι η βελτίωση των διαδικασιών με έμφαση στην αυτοματοποίηση. Για παράδειγμα, οι αντιπρόσωποι της NN στην Ολλανδία λαμβάνουν αυτόματα μια περίληψη της τηλεφωνικής τους κλήσης με έναν πελάτη λίγα δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωσή της, γεγονός που τους επιτρέπει να εστιάζουν πιο γρήγορα στην υποστήριξη των πελατών.
Τέλος, ο τέταρτος τομέας είναι η διαμόρφωση προσφορών και η διαχείριση της σχέσης με τον πελάτη, όπου το AI χρησιμοποιείται τόσο για την δημιουργία προσωποποιημένων προσφορών όσο και για την αυτόματη προώθηση προτάσεων και συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες.
Το AI προσφέρει μεγάλα οφέλη αλλά συναντά και σημαντικές προκλήσεις, ειδικά στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού. Η ΝΝ Group απασχολεί περίπου 100 ειδικούς στα δεδομένα και διαθέτει δύο κέντρα ανάπτυξης για τις σχετικές εφαρμογές. «Ωστόσο, έχουμε ανάγκη από περισσότερους data scientists για την υλοποίηση των έργων που εκμεταλλεύονται το AI» επισημαίνει ο κ. Smit. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ύπαρξη μιας αφοσιωμένης ομάδας για την αξιοποίηση του AI αποτελεί ένα από τα κυριότερα πλεονεκτήματα του Ομίλου έναντι του ανταγωνισμού. «Η πρόκληση είναι η εύρεση των κατάλληλων ατόμων, αλλά οι προσφορές μας μας κατατάσσουν υψηλά στις προτιμήσεις των ειδικών» αναφέρει ο Chief Analytics Officer της NN.
Τζέρι Σμιτ (Ομάδα ΝΝ): Πώς την Τεχνητή Νοημοσύνη και η εκμετάλλευση δεδομένων μετασχηματίζουν τον ασφαλιστικό τομέα
Το AI δύναται να αξιοποιηθεί και εσωτερικά σε έναν οργανισμό, χρησιμοποιώντας λύσεις όπως το Copilot της Microsoft, το οποίο λειτουργεί ως ψηφιακός βοηθός. «Περισσότεροι από 7000 εργαζόμενοί μας χρησιμοποιούν το ChatGPT και πάνω από 1000 είναι χρήστες ενός coding assistant» αναφέρει ο κ. Smit, υπογραμμίζοντας τη σημασία των εκτεταμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους εργαζομένους. «Είναι ουσιαστικό οι άνθρωποι να εκπαιδεύονται στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να βελτιώσουμε την εξυπηρέτηση των πελατών μας, κάνοντάς την πιο γρήγορη και αποτελεσματική» σημειώνει το υψηλόβαθμο στέλεχος της ΝΝ. Προσθέτει δε, ότι ο χώρος των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών είναι ένας τομέας όπου το AI αναμένεται να φέρει ριζικές αλλαγές.
Αναφορικά με την ελληνική θυγατρική, ένα σημαντικός αριθμός εργαζομένων χρησιμοποιεί ήδη το Copilot, και αναμένεται σταδιακά η επέκταση της χρήσης του AI στην ΝΝ Hellas, κυρίως σε νέες υπηρεσίες. «Εξετάζουμε διάφορες περιπτώσεις στην Ελλάδα» τονίζει ο κ. Smit, αναφέροντας ως παράδειγμα τον τομέα των αυτοματοποιημένων εργασιών.