• ΣΣΥΝΔΕΣΗ / ΕΓΓΡΑΦΗ
      • ΣΥΝΔΕΣΗ
      • ΕΓΓΡΑΦΗ
    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • PPost New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου

    Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.

    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • Post New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου
    Ergasia
    ×
    • –
    • Αρθρογραφία
    • Εγγραφή
    • Σύνδεση

    Σούπερ – μάρκετ: Πώς Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος έγιναν εξαγωγικό hub ελληνικών προϊόντων

    Σούπερ – μάρκετ: Πώς Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος έγιναν εξαγωγικό hub ελληνικών προϊόντων
    21/04/2024Ενημέρωση - ΕπιδόματαΟικονομία
    Κοινοποίησε το
    FacebookXEmailLinkedIn

    Σούπερ – μάρκετ: Πώς Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος έγιναν εξαγωγικό hub ελληνικών προϊόντων

    του Γιώργου Λαμπίρη

    Οικονομίες κλίμακας, αύξηση της γκάμας των διαθέσιμων προϊόντων στα ράφια, ενίσχυση εξωστρέφειας για τους Έλληνες παραγωγούς. Αυτό είναι το τρίπτυχο που αναδύεται μέσα από τις κινήσεις δύο πολυεθνικών αλυσίδων σούπερ-μάρκετ, της Lidl και της ΑΒ Βασιλόπουλος, να διαθέτουν τα συγκεκριμένα προϊόντα σε καταστήματα σούπερ-μάρκετ ή συγγενικές αλυσίδες άλλων χωρών.

    Η Lidl έχει ξεκινήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία αρκετά χρόνια πριν, διαθέτοντας αρκετά αγαθά Ελλήνων παραγωγών, τόσο συσκευασμένα τρόφιμα όσο και νωπά φρούτα και λαχανικά, σε χώρες όπου έχει παρουσία η αλυσίδα. Στο χαρτοφυλάκιό της συμπεριλαμβάνονται 19.728 προϊόντα, ενώ συνεργάζεται συνολικά με 2.508 παραγωγούς. Σε ό,τι αφορά τις απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες όπου έχει παρουσία η Lidl, ανέρχονται από πλευράς κύκλου εργασιών στα 463,4 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό προέρχεται από τους συνολικά 1.624 κωδικούς που διατίθενται σε καταστήματα της Lidl στο εξωτερικό, από 244 παραγωγούς σε 31 χώρες. 

    Διοργάνωση θεματικών εβδομάδων με ελληνικά προϊόντα

    Ως προς τις απευθείας εξαγωγές προϊόντων “Eridanous”, ένα από τα brand names ιδιωτικής ετικέτας της Lidl στο εξωτερικό, προέρχονται από 59 προμηθευτές και διοχετεύονται σε χώρες όπου έχει παρουσία η αλυσίδα, στο πλαίσιο ελληνικών θεματικών εβδομάδων, ενώ αντιστοιχούν σε κύκλο εργασιών 49 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των προϊόντων που κατά καιρούς έχουν συμμετάσχει σε θεματικές εβδομάδες της Lidl είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ΠΟΠ Καλαμάτας, το λικέρ κουμ κουάτ Κέρκυρας, το απάκι Χανίων, ο παραδοσιακός τραχανάς Κομοτηνής, η γραβιέρα Άρτας, ο ακανές Σερρών, τα φασόλια πλακέ Καστοριάς και πολλά ακόμα. Στον τομέα φρούτων και λαχανικών, οι εξαγωγές 76 προμηθευτών ανέρχονται σε τζίρο 166 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 50 διαφορετικά προϊόντα, που ταξιδεύουν σε 24 χώρες όπου έχει παρουσία η Lidl.

    Nα σημειωθεί, για παράδειγμα, ότι η Lidl στην Αμερική έχει δημιουργήσει σειρές προϊόντων προερχόμενων από πολλές διαφορετικές χώρες, αλλά και ηπείρους, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, η Λατινική Αμερική, η Ισπανία, η Μέση Ανατολή, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Ασία.

    ΑΒ: “Έξοδος” ελληνικών προϊόντων σε θυγατρικές της Ahold Delhaize

    Από την πλευρά της, η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε πρόσφατα και εκείνη αντίστοιχη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Η εταιρεία, που ανήκει στον πολυεθνικό όμιλο Ahold Delhaize, μετέτρεψε τις αποθήκες της στη Σίνδο σε εξαγωγικό hub φρούτων, λαχανικών, καθώς και συσκευασμένων προϊόντων. Τα εν λόγω αγαθά θα προωθούνται από τις αποθήκες της Βόρειας Ελλάδας σε καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize, στο πλαίσιο συνεργειών και οικονομικών κλίμακας που αναπτύσσει ο όμιλος για τις θυγατρικές του. Σημειώνεται ότι αυτήν τη στιγμή το 90% των φρούτων και λαχανικών της ΑΒ Βασιλόπουλος παράγονται στην Ελλάδα.

    Τα προϊόντα που θα εξάγονται θα κατευθύνονται στα καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Albert Česká της Τσεχίας, στη Mega Image της Ρουμανίας και στην Delhaize Σερβίας. Επίσης, θα εξάγονται και άλλα ελληνικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, όσπρια, ελαιόλαδο, δημητριακά, στα καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επί της ουσίας, στα συσκευασμένα προϊόντα αναπτύσσεται κοινή ιδιωτική ετικέτα με τις υπόλοιπες συνδεδεμένες θυγατρικές εταιρείες του ομίλου Ahold Delhaize.

    Κάτι αντίστοιχο έγινε πρόσφατα από πλευράς ΑΒ Βασιλόπουλος με τις σειρές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με διάθεσή τους και προς την Ελλάδα, προς την αντίστροφη όμως κατεύθυνση. Σε αυτή την περίπτωση, ενώθηκαν όλες οι θυγατρικές της Ahold Delhaize, προκειμένου να διαθέτουν κοινό brand ιδιωτικής ετικέτας. Πρόκειται για μια κίνηση που ευνοεί τη λειτουργία και την εξοικονόμηση κόστους του ομίλου, δεδομένου ότι υφίσταται κοινή ετικέτα, κεντρικοποιημένες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, με τα προϊόντα να διατίθενται στις τέσσερις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και συγκεκριμένα στην Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία. Υπολογίζεται ότι εντός της επόμενης διετίας το χαρτοφυλάκιο ιδιωτικής ετικέτας της ΑΒ Βασιλόπουλος –αλλά και των υπολοίπων θυγατρικών– θα ανέρχεται σε περίπου 2.000 κωδικούς προϊόντων. Οι εξαγωγές από το hub της Σίνδου θα ανέρχονται σε 70.000-80.000 τόνους τον χρόνο, με τον τζίρο από την πώλησή τους να υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

    Τα εξαγόμενα προϊόντα

    Τα εξαγόμενα νωπά προϊόντα από πλευράς ΑΒ είναι ντομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία και ακτινίδια από τη Μακεδονία. Προσεχώς στην γκάμα των εξαγόμενων αγαθών θα προστεθούν ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από τη Βοιωτία και καρπούζια από τη δυτική Πελοπόννησο.

    Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πρόκειται γι’ αυτά που υπάγονται στις σειρές “ΑΒ Επιλογή” και “ΑΒ Ελληνική Γη”, με εξαγόμενους τουλάχιστον 80 κωδικούς από όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, ελιές, τυριά, χυμούς, τοματοπολτούς, αλάτι, χαλβά. Πρόκειται, επί παραδείγματι, για τοπικά προϊόντα της εγχώριας παραγωγής, όπως ψιλές φακές Κοζάνης, κριθαράκι Τρίπολης, ρύζι Στυμώνα, ελιές Καλαμών, γραβιέρα Κρήτης.

     

     

    Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!

     

    ΠΗΓΗ

     

    Κάνε ένα σχόλιο Cancel

    Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

    Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι και Προϋποθέσεις

    ErgasiaGR Office

    Ορφέως 5, Νέα Ερυθραία, 146 71, Αθήνα

    info@ergasia.gr

    Ακολουθήστε μας στο Facebook

     
    Required 'Candidate' login to applying this job. Click here to αποσύνδεση And try again
     

    Συνδέσου στο λογαριασμό σου

    • Ξέχασες τον κωδικό? | Εγγραφή

    Επαναφορά Κωδικού

    • Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Πληκτρολόγησε το όνομα χρήστη ή το email που χρησιμοποίησες κατά την εγγραφή σου. Ένας νέος κωδικός θα σου σταλεί στο email σου.

    Δημιούργησε έναν Λογαριασμό

    Επέλεξε τύπο Λογαριασμού
    • Υποψήφιος Ψάχνω νέες προκλήσεις
    • Εργοδότης Ψάχνω ταλέντα για την ομάδα μου
    • Κάνοντας κλικ αποδέχεστε ότι συμφωνείτε με τους Όρους και Προϋποθέσεις καθώς και με την Πολιτική Απορρήτου

      Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Close
     

    Answers

     

    Ενεργοποίηση Λογαριασμού

    Before you can login, you must activate your account with the code sent to your email address. If you did not receive this email, please check your junk/spam folder. Click here to resend the activation email. If you entered an incorrect email address, you will need to re-register with the correct email address.