Σούπερ – μάρκετ: Πώς Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος έγιναν εξαγωγικό hub ελληνικών προϊόντων

Κοινοποίησε το
Σούπερ – μάρκετ: Πώς Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος έγιναν εξαγωγικό hub ελληνικών προϊόντων
του Γιώργου Λαμπίρη
Οικονομίες κλίμακας, αύξηση της γκάμας των διαθέσιμων προϊόντων στα ράφια, ενίσχυση εξωστρέφειας για τους Έλληνες παραγωγούς. Αυτό είναι το τρίπτυχο που αναδύεται μέσα από τις κινήσεις δύο πολυεθνικών αλυσίδων σούπερ-μάρκετ, της Lidl και της ΑΒ Βασιλόπουλος, να διαθέτουν τα συγκεκριμένα προϊόντα σε καταστήματα σούπερ-μάρκετ ή συγγενικές αλυσίδες άλλων χωρών.
Η Lidl έχει ξεκινήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία αρκετά χρόνια πριν, διαθέτοντας αρκετά αγαθά Ελλήνων παραγωγών, τόσο συσκευασμένα τρόφιμα όσο και νωπά φρούτα και λαχανικά, σε χώρες όπου έχει παρουσία η αλυσίδα. Στο χαρτοφυλάκιό της συμπεριλαμβάνονται 19.728 προϊόντα, ενώ συνεργάζεται συνολικά με 2.508 παραγωγούς. Σε ό,τι αφορά τις απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες όπου έχει παρουσία η Lidl, ανέρχονται από πλευράς κύκλου εργασιών στα 463,4 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό προέρχεται από τους συνολικά 1.624 κωδικούς που διατίθενται σε καταστήματα της Lidl στο εξωτερικό, από 244 παραγωγούς σε 31 χώρες.
Διοργάνωση θεματικών εβδομάδων με ελληνικά προϊόντα
Ως προς τις απευθείας εξαγωγές προϊόντων “Eridanous”, ένα από τα brand names ιδιωτικής ετικέτας της Lidl στο εξωτερικό, προέρχονται από 59 προμηθευτές και διοχετεύονται σε χώρες όπου έχει παρουσία η αλυσίδα, στο πλαίσιο ελληνικών θεματικών εβδομάδων, ενώ αντιστοιχούν σε κύκλο εργασιών 49 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των προϊόντων που κατά καιρούς έχουν συμμετάσχει σε θεματικές εβδομάδες της Lidl είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ΠΟΠ Καλαμάτας, το λικέρ κουμ κουάτ Κέρκυρας, το απάκι Χανίων, ο παραδοσιακός τραχανάς Κομοτηνής, η γραβιέρα Άρτας, ο ακανές Σερρών, τα φασόλια πλακέ Καστοριάς και πολλά ακόμα. Στον τομέα φρούτων και λαχανικών, οι εξαγωγές 76 προμηθευτών ανέρχονται σε τζίρο 166 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 50 διαφορετικά προϊόντα, που ταξιδεύουν σε 24 χώρες όπου έχει παρουσία η Lidl.
Nα σημειωθεί, για παράδειγμα, ότι η Lidl στην Αμερική έχει δημιουργήσει σειρές προϊόντων προερχόμενων από πολλές διαφορετικές χώρες, αλλά και ηπείρους, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, η Λατινική Αμερική, η Ισπανία, η Μέση Ανατολή, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Ασία.
ΑΒ: “Έξοδος” ελληνικών προϊόντων σε θυγατρικές της Ahold Delhaize
Από την πλευρά της, η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε πρόσφατα και εκείνη αντίστοιχη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Η εταιρεία, που ανήκει στον πολυεθνικό όμιλο Ahold Delhaize, μετέτρεψε τις αποθήκες της στη Σίνδο σε εξαγωγικό hub φρούτων, λαχανικών, καθώς και συσκευασμένων προϊόντων. Τα εν λόγω αγαθά θα προωθούνται από τις αποθήκες της Βόρειας Ελλάδας σε καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize, στο πλαίσιο συνεργειών και οικονομικών κλίμακας που αναπτύσσει ο όμιλος για τις θυγατρικές του. Σημειώνεται ότι αυτήν τη στιγμή το 90% των φρούτων και λαχανικών της ΑΒ Βασιλόπουλος παράγονται στην Ελλάδα.
Τα προϊόντα που θα εξάγονται θα κατευθύνονται στα καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Albert Česká της Τσεχίας, στη Mega Image της Ρουμανίας και στην Delhaize Σερβίας. Επίσης, θα εξάγονται και άλλα ελληνικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, όσπρια, ελαιόλαδο, δημητριακά, στα καταστήματα του ομίλου Ahold Delhaize στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επί της ουσίας, στα συσκευασμένα προϊόντα αναπτύσσεται κοινή ιδιωτική ετικέτα με τις υπόλοιπες συνδεδεμένες θυγατρικές εταιρείες του ομίλου Ahold Delhaize.
Κάτι αντίστοιχο έγινε πρόσφατα από πλευράς ΑΒ Βασιλόπουλος με τις σειρές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με διάθεσή τους και προς την Ελλάδα, προς την αντίστροφη όμως κατεύθυνση. Σε αυτή την περίπτωση, ενώθηκαν όλες οι θυγατρικές της Ahold Delhaize, προκειμένου να διαθέτουν κοινό brand ιδιωτικής ετικέτας. Πρόκειται για μια κίνηση που ευνοεί τη λειτουργία και την εξοικονόμηση κόστους του ομίλου, δεδομένου ότι υφίσταται κοινή ετικέτα, κεντρικοποιημένες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, με τα προϊόντα να διατίθενται στις τέσσερις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και συγκεκριμένα στην Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία. Υπολογίζεται ότι εντός της επόμενης διετίας το χαρτοφυλάκιο ιδιωτικής ετικέτας της ΑΒ Βασιλόπουλος –αλλά και των υπολοίπων θυγατρικών– θα ανέρχεται σε περίπου 2.000 κωδικούς προϊόντων. Οι εξαγωγές από το hub της Σίνδου θα ανέρχονται σε 70.000-80.000 τόνους τον χρόνο, με τον τζίρο από την πώλησή τους να υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Τα εξαγόμενα προϊόντα
Τα εξαγόμενα νωπά προϊόντα από πλευράς ΑΒ είναι ντομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία και ακτινίδια από τη Μακεδονία. Προσεχώς στην γκάμα των εξαγόμενων αγαθών θα προστεθούν ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από τη Βοιωτία και καρπούζια από τη δυτική Πελοπόννησο.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πρόκειται γι’ αυτά που υπάγονται στις σειρές “ΑΒ Επιλογή” και “ΑΒ Ελληνική Γη”, με εξαγόμενους τουλάχιστον 80 κωδικούς από όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, ελιές, τυριά, χυμούς, τοματοπολτούς, αλάτι, χαλβά. Πρόκειται, επί παραδείγματι, για τοπικά προϊόντα της εγχώριας παραγωγής, όπως ψιλές φακές Κοζάνης, κριθαράκι Τρίπολης, ρύζι Στυμώνα, ελιές Καλαμών, γραβιέρα Κρήτης.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!