Pink Woman: Ο ελληνικός όμιλος ένδυσης με πλάνο για 130 καταστήματα και αρνητικό καθαρό δανεισμό
Κοινοποίησε το
Pink Woman: Ο ελληνικός όμιλος ένδυσης με πλάνο για 130 καταστήματα και αρνητικό καθαρό δανεισμό
Pink Woman: Ο ελληνικός όμιλος ένδυσης με πλάνο για 130 καταστήματα και αρνητικό καθαρό δανεισμό
Του Γιώργου Λαμπίρη
Με στόχο να φτάσει έως και τα 130 καταστήματα πανελλαδικά, ο ελληνικός όμιλος ειδών γυναικείας ένδυσης, Intrafashion, που βρίσκεται πίσω από την ταμπέλα “Pink Woman”, συνεχίζει την επέκτασή του σε περιοχές όπως είναι η Μύκονος όπου προσεχώς θα λειτουργήσει νέο σημείο πώλησης. Στο πλάνο επέκτασης για φέτος είναι και άλλες περιοχές της χώρας όπως το Χαλάνδρι και η Αμφιάλη. Τα τρία προαναφερόμενα καταστήματα θα λειτουργήσουν με βάση τον προγραμματισμό, πριν από το Πάσχα. H εταιρεία έχει καταφέρει να αναπτύσσεται αδιάλειπτα τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα από το 2020 και ύστερα όταν ο Δημήτρης Ματεμτζής εξαγόρασε το σύνολο των μετοχών της από τον Παύλο Χατζηπαυλίδη, δημιουργώντας μία ισχυρά κερδοφόρα επιχείρηση. Θυμίζουμε ότι ο Δημήτρης Ματεμτζής πριν την εξαγορά είχε μακρά θητεία περίπου δυόμισι δεκαετιών σε επιτελικές θέσεις πολυεθνικών ομίλων σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως η L’Oreal, η Champion, η Hanes Brands Inc. Ο ίδιος συμμετείχε ενεργά στην εδραίωση της αμερικανικής μάρκας αθλητικών ειδών, Champion, σε 15 χώρες, αποτελώντας μέλος της διοικητικής ομάδας που σχεδίασε και έκανε πράξη την εξαγορά του ευρωπαϊκού της βραχίονα από την HBI Inc έναντι τιμήματος που ξεπέρασε τα 260 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν στο Capital.gr ότι εκτός από τα τρία αυτά σημεία ήδη προστέθηκαν νέα καταστήματα στο δίκτυο του ομίλου όπως αυτά σε Σαντορίνη, Ελευσίνα, Τρίκαλα και Θήβα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή το δίκτυο να αριθμεί περισσότερα από 115 καταστήματα.
Πάνω από 40 εκατομμύρια ο τζίρος – Πρόβλεψη για ανάπτυξη 7%-9% φέτος
Για φέτος η εταιρεία εκτιμά ότι θα παρουσιάσει αξιόλογη αύξηση του κύκλου εργασιών που θα κυμανθεί μεταξύ τριπλάσιου και τετραπλάσιου ρυθμού αυτού της αύξησης του ΑΕΠ της Ελλάδας και διψήφιο ποσοστό Ebitda. Για να έχουμε σαφέστερη εικόνα, θυμίζουμε ότι η πρόβλεψη της Κομισιόν για την ανάπτυξη του ελληνικού ΑΕΠ φέτος είναι στα επίπεδα του +2,3%, γεγονός που σημαίνει ότι πρακτικά ο τζίρος της Intrafashion θα αυξηθεί μεταξύ 7% έως και 9%.
Χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας που εφαρμόζει κατά την επέκτασή της η εταιρεία είναι η ευρεία διασπορά των σημείων πώλησης που διαθέτει. Το 2023 η επιχείρηση που ανήκει στον Δημήτρη Ματεμτζή, ο οποίος προχώρησε στην εξαγορά της το 2020, συνέχισε να αναπτύσσεται με τον κύκλο εργασιών της από 35,58 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στο τέλος του 2022, να ανέρχεται στα 40,17 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Στην τελευταία οικονομική χρήση η καθαρή της θέση διαμορφώθηκε στα 8,7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα αυξήθηκαν από 4,4 εκατ. ευρώ σε 6,3 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, κατάφερε να περιορίσει την δανειακή της έκθεση, μειώνοντας τον τραπεζικό της δανεισμό από 5,3 εκατ. ευρώ σε 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ οδηγήθηκε – για πρώτη φορά – στη διαδρομή της σε αρνητικό καθαρό δανεισμό, δεδομένου ότι τα ταμειακά διαθέσιμα υπερβαίνουν τον τραπεζικό δανεισμό κατά 1,7 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι το 2019 επί διοίκησης Δ. Ματεμτζή και πριν ο ίδιος προχωρήσει στην εξαγορά της επιχείρησης, ο κύκλος εργασιών της Intrafashion ήταν 25,86 εκατ. ευρώ με ζημίες 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και το 2018 ήταν 15,7 εκατ. ευρώ με ζημίες 245,26 χιλιάδες ευρώ. Η καθαρή θέση της εταιρείας το 2019 ήταν 198,19 χιλιάδες ευρώ και το 2018 ανήλθε στα 5,92 εκατ. ευρώ.
Η Intrafashion πέτυχε τη μείωση αποθεμάτων κατά περίπου 1.9 εκατομμύρια ευρώ εντός της χρήσης του 2023 και μείωσε κατά 28 ημέρες το δείκτη κυκλοφοριακής ταχύτητας, ήτοι από 156 ημέρες το 2022 σε 128 ημέρες το 2023. Το κεφάλαιο κίνησης μειώθηκε σε 6.3 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ το 2022, παρά την σημαντική ενίσχυση του κύκλου εργασιών της επιχείρησης.
Στις βασικές διαπιστώσεις της διοίκησης του ομίλου συγκαταλέγονται:
-Η επίταση της έντασης του ανταγωνισμού και η ενίσχυση των ολιγοπωλιακών τάσεων, ιδίως μεταξύ των αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου του κλάδου ένδυσης-υπόδησης, με την είσοδο και νέων πολυεθνικών εταιρειών.
-Η αυξανόμενη καταναλωτική ευαισθησία ως προς τη σχέση ποιότητας – τιμής εξαιτίας δεδομένων των έντονων πληθωριστικών πιέσεων – κυρίως στα τρόφιμα – που επιδρούν περιοριστικά στην καταναλωτική δαπάνη.
-Η σταδιακή επανάκαμψη των φυσικών καταστημάτων έναντι των ηλεκτρονικών μετά την πανδημία.
-Η διαρκώς αυξανόμενη δυσχέρεια στελέχωσης καταστημάτων λιανικής, κάτι που καθιστά το ανθρώπινο κεφάλαιο κυρία πηγή επιχειρηματικού ρίσκου αλλά και ευκαιρίας για τα προσεχή χρόνια.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!
Ενδιαφέρομαι για πολειτρεια, εξυπηρέτηση πελατών, πείρα μακιγιάζ, νύχια επαγγελματικα, μασάζ…..