Σούπερ μάρκετ: Τα μεγάλα καταστήματα ατού στη “μάχη” του ανταγωνισμού
Κοινοποίησε το
Σούπερ μάρκετ: Τα μεγάλα καταστήματα ατού στη “μάχη” του ανταγωνισμού
Του Γιώργου Λαμπίρη
Το παιχνίδι του ανταγωνισμού έρχονται να καθορίσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, ιδίως στην Αττική, οι μεγάλες αίθουσες σούπερ μάρκετ με επιφάνεια από τα περίπου 2.000 τετραγωνικά μέτρα και άνω. Ενδεικτικές άλλωστε είναι τον τελευταίο καιρό οι τοποθετήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στο Μαρούσι στον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού, με επιφάνεια περίπου 3.000 τετραγωνικών μέτρων αλλά και της Μασούτης, η οποία εγκαινίασε την Παρασκευή που μας πέρασε το πρώτο της κατάστημα “Grand” στη λεωφόρο Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα με δομημένη επιφάνεια περίπου 2.000 τετραγωνικών μέτρων.
Ποιο είναι το βασικό στοίχημα; Η απάντηση βρίσκεται στην προσφορά όσο το δυνατόν περισσότερων επιλογών προς τους καταναλωτές, κάτι που εξαρτάται από τους διαθέσιμους χώρους πώλησης. Και στις δύο περιπτώσεις των προαναφερόμενων καταστημάτων οι διαθέσιμοι κωδικοί στα ράφια ξεπερνούν τους 20.000. Στην περίπτωση βέβαια του Μασούτη υπάρχει αρκετός ακόμα δρόμος για να φτάσει τον στόχο που έχει θέσει για να δημιουργήσει μεγαλύτερα καταστήματα από τα ήδη υπάρχοντα, τα οποία σε πολλές των περιπτώσεων κινούνται στα επίπεδα των 500 τετραγωνικών μέτρων και βρίσκονται εντός του αστικού ιστού, έχοντας κληρονομήσει κατά ένα μεγάλο μέρος το δίκτυο καταστημάτων της Προμηθευτικής που εξαγόρασε πριν από μερικά χρόνια. Το επόμενο μεγάλο κατάστημα με περίπου 3.000 τετραγωνικά, θα είναι αυτό που στήνει η αλυσίδα και θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει στις Τρεις Γέφυρες, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και η είσοδος στον οδικό άξονα της λεωφόρου Κηφισίας κοντά στο “δαχτυλίδι”.
Από πλευράς του ο Βασιλόπουλος είχε ήδη δημιουργήσει ένα κατάστημα 3.000 τετραγωνικών μέτρων στο εμπορικό πάρκο της Πειραιώς που ανήκει στην Trade Estates του ομίλου Φουρλή, ενώ αυτή τη στιγμή ανακαινίζει και το μεγαλύτερο κατάστημα του δικτύου του που είναι αυτό της λεωφόρου Βουλιαγμένης στο Ελληνικό με επιφάνεια 5.000 τετραγωνικών μέτρων.
Τα 32 υπερμάρκετ του Σκλαβενίτη
Ο Σκλαβενίτης από την άλλη θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει ότι είναι καλυμμένος σε αυτό το πεδίο, καθότι έχει καταφέρει να στήσει ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο με 32 υπερμάρκετ, κληρονομιά από την εξαγορά του Μαρινόπουλου. Όμως δεν σταμάτησε εκεί, καθώς απέκτησε τις παλιές εγκαταστάσεις της Renault Mava στον κόμβο της Φιλαδέλφειας και δημιούργησε εκεί άλλο ένα μεγάλο σημείο πώλησης, αποτελώντας σήμερα τον κυρίαρχο στο συγκεκριμένο τομέα και χωρίς να έχει την πίεση ότι πρέπει να επεκταθεί με μεγάλες αίθουσες σε σύντομο χρονικό διάστημα όπως συμβαίνει με τους ανταγωνιστές του. Τα υπερμάρκετ του Σκλαβενίτη που γνώριζαν εκθετική ανάπτυξη στη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της ανάγκης του κόσμου για μεγαλύτερες και πιο ευρύχωρες αίθουσες με πλήρη γκάμα προϊόντων, συνεχίζουν ακόμα και αυτή την περίοδο να συμβάλλουν στην διεύρυνση του μεριδίου αγοράς για τη μεγαλύτερη λιανεμπορική επιχείρηση της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αλυσίδες της αγοράς το δίκτυό τους δεν χαρακτηρίζεται από μεγάλης έκτασης καταστήματα και οι κινήσεις τους έως τώρα έχουν δείξει ότι δεν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.
Με ανάπτυξη 13,6% οι μεγάλες αίθουσες
Θα πρέπει να πούμε ότι τα μεγάλα καταστήματα – σημαντικό μέρος των οποίων ανήκει στον Σκλαβενίτη – με επιφάνεια άνω των 2.500 τετραγωνικών μέτρων έτρεξαν τον περασμένο Οκτώβριο με ανάπτυξη 13,6% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2022 και αποτελούν την αμέσως επόμενη κατηγορία καταστημάτων μετά τα καταστήματα γειτονιάς έως 400 τ.μ., τα οποία εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό. Ειδικότερα τα καταστήματα γειτονιάς έτρεξαν με ανάπτυξη 14,8% στην ίδια χρονική περίοδο, αποτελώντας έναν ακόμα τομέα έντονου ενδιαφέροντος και προοπτικής για τα επόμενα χρόνια για το σύνολο των αλυσίδων στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος σε αυτόν τον τομέα έχει προγραμματίσει να λειτουργεί περίπου 50 καταστήματα franchise ανά έτος. Το δίκτυό του αυτή τη στιγμή αριθμεί περίπου 250 σημεία “Shop & Go” και συνεργάζεται με 160 franchisees, σε μία προσπάθεια να ανέβει στο κύμα που δείχνει ότι τα μικρά μαγαζιά της γειτονιάς, παρουσιάζουν ισχυρή τάση ανάπτυξης.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!