Οι 10 κανόνες της συνέντευξης για δουλειά
Κοινοποίησε το
Οι 10 κανόνες της συνέντευξης για δουλειά
Σε μια συζήτηση που αφορά το μέλλον σου, φρόντισε να είσαι πάντοτε καλά προετοιμασμένος.
Το πιο σημαντικό που οφείλει να γνωρίζει κάθε υποψήφιος εργαζόμενος που στέκεται για πρώτη φορά μπροστά στον μέλλοντα εργοδότη του, είναι ότι αυτήν ειδικά, την πρώτη φορά, οι εντυπώσεις που θα αφήσει θα μετρήσουν περισσότερο από τις απαντήσεις που θα δώσει. Η εμφάνιση και η συμπεριφορά σε μια επαγγελματική συνέντευξη χαρίζουν καθοριστικούς πόντους. Προσπάθησε να βελτιώσεις τη συνολική σου παρουσία και θα δεις αυτούς τους πόνους να πολλαπλασιάζονται θεαματικά.
«Όχι» στο κραυγαλέο ντύσιμο
Δεν έχει σημασία αν ξύπνησες με τη διάθεση να φορέσεις το αγαπημένο σου t-shirt των Nirvana που σου φέρνει γούρι. Το μελλοντικό αφεντικό σου, κατά πάσα πιθανότατα δεν δίνει δεκάρα για τα ακούσματα σου και σίγουρα προτιμά έναν επαγγελματία από ένα φαν της grunge. Για οποιαδήποτε δουλειά και αν ετοιμάζεσαι να περάσεις από συνέντευξη, απαιτείται να είσαι καθαρός και καλοντυμένος. Ωστόσο μην το παρακάνεις φορώντας τα πιο επίσημά σου ή κάποιο βαρύγδουπο ρολόι. Είναι πιθανόν να περάσεις λάθος μήνυμα στον μελλοντικό εργοδότη σου..
Ξέχνα τον Πινόκιο
Με την τεχνολογία σήμερα, είναι σχεδόν αδύνατο να πεις ψέματα σε μια συνέντευξη και να τη βγάλεις καθαρή. Το Google, το Facebook, οι κοινοί γνωστοί και οι φωτογραφίες υπάρχουν για να δίνουν πληροφορίες σε οποιονδήποτε επιχειρήσει να ψάξει για σένα. Έτσι, το να προσθέτεις ψεύτικα στοιχεία στο βιογραφικό σου, όπως για παράδειγμα ότι έχεις κερδίσει βραβεία της Μαθηματικής Εταιρείας, λειτουργούν εις βάρος σου.
Άσε το «φτυάρι» σπίτι σου
Κανείς δεν θέλει στη δουλειά του ένα τύπο που μιλάει υποτιμητικά για τους παλιότερους εργοδότες του – είναι γεγονός. Οπότε, όταν αυτός που σου παίρνει συνέντευξη σε ρωτήσει για τις συνθήκες που επικρατούσαν στη προηγούμενή σου δουλειά, καλύτερα να δαγκώσεις καλά τη γλώσσα σου και να προσέξεις τι θα πεις και τι όχι.
Δεν είσαστε «φιλαράκια»
Είναι καλό να θες να μη δώσεις την εντύπωση πως είσαι τυπικός και απόμακρος, όμως μην το παρακάνεις. Πάντα να απευθύνεσαι στον άνθρωπο που σου παίρνει τη συνέντευξη στον πληθυντικό, να μην είσαι διαχυτικός μαζί του και να τον αποκαλέσεις με το μικρό του όνομα, μόνο εάν στο επιτρέψει εκείνος. Ξέχνα τα ανέκδοτα και τη φιλική κουβέντα από την αρχή και άσε τα πράγματα να κυλήσουν. Κανένα δεν προσλαμβάνουν για το χιούμορ του – είναι ένα χάρισμα που το εκτιμούν μετά. Αυτό που θες να δείξεις, είναι ότι είσαι ένας σοβαρός επαγγελματίας που το αφεντικό σου θα μπορεί να στηρίζεται πάνω σου. Χρόνος για αστεία θα βρεθεί αργότερα…
Πρόσεξε τι λες
Αυτός που σου παίρνει συνέντευξη θα προσπαθήσει να πληροφορηθεί όλες σου τις ικανότητες που ενδεχομένως θα είναι χρήσιμες στην εταιρεία, όπως και όλα σου τα μειονεκτήματα, τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον.
Κάνε το απαραίτητο Home work
Φρόντισε να έχεις αρκετό χρόνο ώστε να προετοιμαστείς για την συνέντευξη. Η εταιρία με την οποία θα συζητήσεις μπορεί να έχει ιστοσελίδα. Κάνε το Review σου, ψάξε και ενημερώσου σχετικά με το τι ασχολείται, ποιοι είναι οι στόχοι της, η φιλοσοφία της, αλλά και η θέση της στην αγορά. Φρόντισε δείξεις ότι γνωρίζεις τα γνωρίζεις όλα αυτά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Έτσι θα δώσεις την εντύπωση πως αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις σοβαρά.
Μιλώντας για χρήματα
Όπως είναι λάθος να ρωτάς μια γυναίκα την ηλικία της, είναι το ίδιο λάθος να μιλήσεις για αμοιβές στα πρώτα πέντε λεπτά της συνάντησης. Το πιο πιθανό είναι να ανακοινώσει ο ίδιος ο εργοδότης το ποσό το οποίο προσφέρει, αφού πρώτα θα έχει μεριμνήσει να σε ενημερώσει σχετικά με τις αρμοδιότητες που θα αναλάβεις. Κάποιοι εργοδότες, βέβαια, πετάνε το μπαλάκι των αμοιβών στον συνεντευξιαζόμενο: έχουν ένα ποσό στο μυαλό τους, αν το υπερβεί του το λένε, αν ζητήσει λιγότερα βγαίνουν κερδισμένοι. Γι’ αυτό φρόντισε να πληροφορηθείς για τις αμοιβές που παίζουν για τη θέση που ενδιαφέρεσαι.
Μην δείχνεις ανυπόμονος
Τι πάει να πει «πόσο θα κρατήσει η συνέντευξη;». Για τη συγκεκριμένη ημέρα δεν κανονίζεις τίποτε άλλο και φροντίζεις να μην κάνεις ερωτήσεις που θα δείξουν ότι ένα άλλο ραντεβού που έχεις να παρευρεθείς είναι πιο σημαντικό από εκείνο της αυριανής σου δουλειάς.
Σεμνός, όχι ταπεινός
Είναι καλό να είσαι χαμηλών τόνων, αλλά όχι να δείξεις ταπεινός και βαρετός. Αντιθέτως η πιο δραστήρια αντίδραση σου θα παρατηρηθεί και θα δώσει και καλή εντύπωση. Από το βλέμμα μέχρι τη στάση του σώματος και το χρώμα της φωνής, όλα παίζουν ρόλο στο να δείξεις πόσο πολύ θέλεις αυτή την εργασία.
Οι λεπτομέρειες που μετράνε
Η συνέντευξη για δουλειά απαιτεί συνέπεια, ειδικά στο χρόνο. Φρόντισε να βρίσκεσαι τουλάχιστον ένα τέταρτο με είκοσι λεπτά νωρίτερα στο σημείο του ραντεβού. Θα σου δοθεί έτσι ο χρόνος για να προετοιμαστείς ψυχολογικά και να μην μπεις στο γραφείο αναψοκοκκινισμένος. Όταν πλέον μπεις στο χώρο της συνέντευξης, φρόντισε να έχεις ευχάριστη αναπνοή, στεγνά χέρια και να έχεις ξεφορτωθεί την τσίχλα που μάσαγες.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!