H Monterock εξαγόρασε το franchise της αλυσίδας fast food Five Guys
Κοινοποίησε το
H Monterock εξαγόρασε το franchise της αλυσίδας fast food Five Guys
H Monterock εξαγόρασε το franchise της αλυσίδας fast food Five Guys
Η εξαγορά αφορά την Κεντροανατολική Ευρώπη και σύντομα αναμένεται η έλευση της αλυσίδας σε Ελλάδα και Βαλκάνια
Η Monterock International εξαγόρασε την FG Central Europe, η οποία διαθέτει τα δικαιώματα ανάπτυξης και franchise προκειμένου να ανοίξει πολυάριθμα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας μπέργκερ, Five Guys σε πέντε μεγάλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες σύντομα η επέκταση αυτή έρχεται στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.
Η Monterock του Πέτρου Στάθη έχει αναλάβει ήδη τα δυο υφιστάμενα καταστήματα της αλυσίδας στην Βιέννη της Αυστρίας, ενώ έχει εξασφαλίσει την ανάπτυξη πολλών ακόμη εστιατορίων Five Guys σε Αυστρία, Τσεχία, Πολωνία και Ουγγαρία με χρονικό ορίζοντα την επόμενη πενταετία.
Στόχος είναι η αξιοποίηση της τεράστιας φήμης που φέρει η εν λόγω αλυσίδα στο γρήγορο φαγητό η οποία μετρά 1.850 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, από την Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη μέχρι την Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Η εταιρία ιδρύθηκε το 1986 στο Άρλιγκτον της Βιρτζίνια από το ζεύγος Τζέρι και Τζάνις Μιούρελ με την βοήθεια των πέντε γιων τους, γι’ αυτό και η αλυσίδα ονομάστηκε Five Guys ενώ μέχρι το 2009 υπήρχαν ήδη 500 καταστήματα και από το 2013 ξεκίνησε η διεθνής επέκταση.
H Monterock εξαγόρασε το franchise της αλυσίδας fast food Five Guys
Πέτρος Σταθης Precident Monterock International
«Όπου πάνε οι δισεκατομμυριούχοι, ακολουθούν οι εκατομμυριούχοι και μετά όλοι οι υπόλοιποι».
Με αυτή τη φράση ο Πέτρος Στάθης περιέγραφε την επιχειρηματική του στρατηγική, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Forbes, τον Ιούλιο, λίγους μήνες μετά την ίδρυση κοινοπραξίας με την Alpha Dhabi Holding PJSC της βασιλικής οικογένειας του Άμπου Ντάμπι. Να σημειωθεί ότι από την πλευρά της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο του Άμπου Ντάμπι επενδυτικής επενδύθηκαν σχεδόν 185 εκατ. ευρώ (ή 716 εκατ. ντιράμ) στη συμμαχία με τη Monterock. «Ως ηγέτιδες επιχειρήσεις χρειάζεται συχνά να θυμόμαστε τη δύναμη των σούπερ brands», είχε προσθέσει ο ίδιος, ρήση που επαληθεύεται από την απόφαση της ADMO (όπως ονομάζεται η κοινοπραξία των σεΐχηδων με τη Monterock της οποίας ηγείται ο Πέτρος Στάθης) να αγοράσουν το CE LA VI.
Brand που είναι άγνωστο στην Ελλάδα δεν ισχύει όμως για τους tycoons που επισκέπτονται το CE LA VI του 57ου ορόφου στο Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης, στο Address Sky View Hotel του Ντουμπάι, στο Shibuya Crossing του Τόκο και στο Breeze Nanshan Plaza της Ταπέι. «Αυτή η στρατηγική κίνηση επισφραγίζει τις όλο κι επιταχυνόμενες προσπάθειες της ADMO να δημιουργήσει ένα ποικιλόμορφο portfolio που αγγίζει luxury και lifestyle τομείς, καθώς κι αυτούς της εστίασης και ψυχαγωγίας, επεκτείνοντας σημαντικά την παγκόσμια παρουσία της προς την Ανατολή», αναφέρει η ανακοίνωση που εκδόθηκε για το δεύτερο μεγάλο deal των δύο επιχειρηματικών κολοσσών του luxyry lifestyle, μετά την εξαγορά του Nammos, το οποίο εκτιμάται ότι θα τζιράρει 71 εκατομμύρια ευρώ.
«Όταν υπέγραφα τη συμφωνία για το Nammos Dubai, οι όροι περιλάμβαναν ότι ο τζίρος θα έπρεπε να φτάσει τα 40 εκατομμύρια δολάρια. Δεν δίστασα, αλλά μερικοί από τους δικηγόρους μου προέτρεπαν να είμαστε προσεκτικοί. Ήμουν πεπεισμένος ότι θα πετυχαίναμε εύκολα αυτόν τον στόχο».
Η επέκταση του Nammos στην Ευρώπη είναι ο βασικός στόχος της Monterock, η οποία συνδέεται με κεφάλαια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και εκπροσωπείται από τον Έλληνα επιχειρηματία. Στα επόμενα βήματα ανήκει το άνοιγμα δύο θερέτρων του Nammos σε Άμπου Ντάμπι και Μαλδίβες το 2025, η επέκταση του brand στην Κυανή Ακτή και συγκεκριμένα, στις Κάννες, καθώς και στο Λονδίνο, στην καρδιά του Knightsbridge, όπου υπό την ομπρέλα του brand θα λειτουργεί εστιατόριο και κατοικίες, «αντικατοπτρίζοντας τη μεσογειακή γαστρονομία στα καλύτερά της». Επίσης, δύο One & Only ξενοδοχείο θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο της Monterock, ένα θέρετρο της Aman και ένα ξενοδοχείο της ίδιας αλυσίδας στη Νέα Υόρκη, όπως και ένα νέο Nobu. Το τελευταίο απόκτημα της Monterock International που απασχόλησε τα ελληνικά μέσα ήταν το πεντάστερο Kensho Psarou στη Μύκονο, το οποίο αγοράστηκε έναντι 19 εκατ. ευρώ.
Στο portfolio της Monterock International ανήκουν ήδη το Coya, το Nusr-Et και το Hotel Mykonos στο νησί των Ανέμων, το Danae Suites στη Σαντορίνη, τα Nobu και Durmitor και ακίνητα στο Μαυροβούνιο και το Montecastello Tuscany στην Ιταλία, όπως και ακίνητα στο Knightsbridge του Λονδίνου. Έχει επίσης επενδύσει στην ενέργεια και την ανακύκλωση, ενώ στην εταιρεία ανήκει η συμβουλευτική MRI Consulting DMCC.
Η επιχειρηματική του δράση ξεκίνησε όταν διετέλεσε σύμβουλος του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού ενόψει της διεκδίκησης των 100 χρόνων των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1996. Κατάλαβε σύντομα ότι τον ελκύει το real estate, επένδυσε στη ναυτιλία, αλλά η ενασχόληση με τον αθλητισμό τον οδήγησε να αναλάβει τη διοίκηση της ΑΕΚ, κάτι που περιγράφει ως «εντατικά μαθήματα«, αφού «δεν υπάρχει καμία επιχείρηση όπως οι ΠΑΕ όπου κάθε μικρή λεπτομέρεια γίνεται είδηση και τραβάει την προσοχή του κοινού, ειδικά σε μια χώρα τόσο φανατική για το ποδόσφαιρο όπως η Ελλάδα».
Η αγάπη για τα Βαλκάνια
Η αγάπη του για το Μαυροβούνιο γεννήθηκε το 2006, όταν γνώρισε τη σύζυγό του και κατόπιν αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί εκτός ελληνικών συνόρων. Η επένδυση για την οποία είναι περήφανος ήταν το έργο στο Sveti Stefan, το οποίο ξεκίνησε το 2011. Σε μία μικρή χερσόνησο «βγαλμένη από βιβλίο παραμυθιών» δημιουργήθηκε θέρετρο της Aman. Στη θέση της πρώην θερινής κατοικίας της βασιλικής οικογένειας της Γιουγκοσλαβίας, στη Villa Milocer έχουν κατασκευαστεί 51 κατοικίες.
Και μπορεί να είδε μια αναξιοποίητη ευκαιρία στον τομέα των τροφίμων και της φιλοξενίας στη χώρα, αλλά δεν έμεινε εκεί. Απέκτησε μια τράπεζα στο Μαυροβούνιο, την Universal Capital Bank, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται ανάμεσα στις 3 κορυφαίες τράπεζες σε τοπικό επίπεδο και για την οποία έχει εξασφαλίσει άδεια λειτουργίας στο Ντουμπάι. Την τράπεζα είχε ιδρύσει ο Βίκτωρ Ρέστης ως First Financial Bank και μετονομάστηκε το 2014. Τοποθέτησε επίσης κεφάλαια σε media του Μαυροβουνίου, την εφημερίδα Pobjeda, την παλαιότερη εφημερίδα της χώρας που έσωσε από τη χρεοκοπία, τη Dnevne novine και τα Analitika (portalanalitika.me) και Cafe Del Montenegro (cdm.me).
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!