Οι επιχειρήσεις του τουρισμού προσφέρουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν εργαζόμενους
Κοινοποίησε το
Οι επιχειρήσεις του τουρισμού προσφέρουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν εργαζόμενους
Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends για τον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων που διεξήχθη από την εταιρεία Randstad κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο του 2023 και αναλύει δεδομένα τα οποία προέρχονται από 66 στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.
Σύμφωνα με την έρευνα της Randstat, το 88% των τουριστικών επιχειρήσεων προτίθεται να αυξήσει τα επίπεδα μισθολογίας των εργαζομένων τους κατά 1% έως 20%, ενώ μόνο το 10% προβλέπει ότι οι μισθοί θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας HR Trends για τον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων, η προσέλκυση κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, κυρίως λόγω των υψηλών απαιτήσεων σε μισθολογία από τους υποψηφίους (90%). Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι με περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και δεξιότητες (68%) καθώς και οι υποψήφιοι με λιγότερα χρόνια εργασίας από αυτά που απαιτούνται (58%) αποτελούν σημαντικά εμπόδια στη στρατηγική πρόσληψης των επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η πιο κρίσιμη πρόκληση για τις επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων είναι η δυσκολία διατήρησης της αφοσίωσης του προσωπικού τους (82%). Η δεύτερη πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν είναι η δυσκολία στην προσέλκυση ταλαντούχων εργαζομένων (80%), καθώς και η εύρεση ταλέντων από την τοπική αγορά εργασίας (72%).
Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των προκλήσεων στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, η βελτίωση του μισθού (76%) και η παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων (68%) αναδεικνύονται ως οι δύο πιο σημαντικές στρατηγικές ενέργειες που θα υλοποιήσουν – ή έχουν ήδη υλοποιήσει – οι επιχειρήσεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 54% των εταιρειών προτιμά να προσλαμβάνει ταλαντούχους εργαζομένους από τη διεθνή αγορά εργασίας, ενώ το 46% προσφέρει εξατομικευμένα πακέτα προνομίων στο προσωπικό του.
Οι επιχειρήσεις του τουρισμού προσφέρουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν εργαζόμενους
Το 75% των επιχειρήσεων βρίσκεται σε ανοδική πορεία ανάπτυξης, προσφέροντας θέσεις εργασίας που αντικατοπτρίζουν την αυξημένη ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς και να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Η αύξηση των θέσεων εργασίας αντικατοπτρίζει την θετική ατμόσφαιρα και ανάπτυξη που επικρατεί στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες σε όσους αναζητούν νέες επαγγελματικές προοπτικές. Επιπλέον, το 32% των επιχειρήσεων εκτιμά ότι θα αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων της, ενώ το 68% θα διατηρήσει τον αριθμό του αμετάβλητο.
Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, σε όλους τους τομείς, δείχνουν έτοιμες να προσφέρουν πιο ελκυστικές οικονομικές αποδοχές, με τα αποτελέσματα της έρευνας HR Trends για το 2023 να αποδεικνύουν ότι το 75% των εταιρειών, από όλους τους κλάδους, σκοπεύουν να αυξήσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους. Ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, το 88% προτίθεται να αυξήσει τα μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του κατά 1 έως 20%, ενώ μόνο το 10% προβλέπει ότι οι μισθοί θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.
Η προσφορά ενός ανταγωνιστικού μισθού και προνομίων (42%), σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης (42%), αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά που καθιστούν μια εταιρεία ελκυστική για τους υποψηφίους. Σχεδόν το 40% των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι είναι πολύ σημαντικό για τις εταιρείες τους να προσφέρουν ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, όπως επίσης, είναι σημαντικό για τις εταιρείες να έχουν μια ισχυρή εικόνα εργοδότη, καθώς και ισχυρές εταιρικές αξίες, προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα ταλέντα.
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων προσφέρουν διάφορες επιλογές και δυνατότητες στο προσωπικό τους. Επικεντρώνονται στην εκπαίδευση (93%), στις μη οικονομικές ανταμοιβές και αναγνώριση (44%) και στη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι (27%). Όσον αφορά τις οικονομικές παροχές, προσφέρονται μπόνους απόδοσης, κινητά τηλέφωνα και επισιτιστικά κουπόνια.
Το 82% των εργαζομένων αφήνει την τρέχουσα θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ το 38% το κάνει για να εκμεταλλευτεί περισσότερες ευκαιρίες βελτίωσης της επαγγελματικής του πορείας και σταδιοδρομίας με άλλον εργοδότη. Ο 36% το κάνει λόγω μετεγκατάστασης και υπερβολικού φόρτου εργασίας. Τέλος, μόνο το 10% θεωρεί τον ευέλικτο χρόνο εργασίας ως κύριο λόγο αλλαγής εργασίας και αναζήτησης νέου εργοδότη.