Οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις λίγο μετά την προαγωγή
Κοινοποίησε το
Οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις λίγο μετά την προαγωγή
Οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις λίγο μετά την προαγωγή
Αυτά που πρέπει να προσέξεις όταν με το καλό «ψηλώσεις» στο γραφείο.
Επιτέλους! Μετά από μια μακρά περίοδο σκληρής προσπάθειας γεμάτη άγχος, γκρίνια και ξενύχτια (και, μεταξύ μας, τα απαραίτητα «PR-ιλίκια» με τους κατάλληλους ανθρώπους) επιτέλους κατάφερες να «αναβαθμιστείς» στη δουλειά, κερδίζοντας εν τέλει τη θέση που είχες βάλει στο μάτι εδώ και τόσο καιρό. Ναι, πρόκειται για μια εξέλιξη που, προφανώς, θα σε «φτιάξει» οικονομικά και η οποία, όμως, την ίδια στιγμή, προϋποθέτει μια σειρά λεπτών όσο και απαραίτητων χειρισμών…
Με αυτό το δεδομένο, ιδού τέσσερα πράγματα και που πρέπει να προσέξεις κι, ενδεχομένως, να αλλάξεις καθώς «σκαρφαλώνεις» στην εταιρική ιεραρχία…
Επαναπροσδιόρισε τη σχέση σου με το αφεντικό
Στην ξεκίνημα της σταδιοδρομίας σου, ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσεις τις ανάγκες της εταιρείας, τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται η (χαμηλή, προς το παρόν) θέση σου αλλά και για να διατηρήσεις την απόδοσή σου σε υψηλά επίπεδα δεν είναι άλλος από την τακτική επικοινωνία σου με τον «Αφέντη», είτε δια ζώσης, είτε μέσω email s, είτε μέσω τηλεφώνου. Σύμφωνοι, μπορεί όλο αυτό να ακούγεται αγχωτικό, όμως μόνο έτσι θα μπορέσεις να φανερώσεις στον «Μεγάλο» το αληθινό ενδιαφέρον σου για τη δουλειά και την σταδιακή βελτίωσή σου πάνω σε αυτή και, κυρίως, να του καλλιεργήσεις το αίσθημα της εμπιστοσύνης το οποίο είναι και αυτό που θα σε οδηγήσει κάποια στιγμή στην προαγωγή.
Ωστόσο, καθώς η καριέρα σου εξελίσσεται και ανεβαίνεις στην ιεραρχία, όλα αυτά σιγά-σιγά θα πρέπει να περάσουν σε δεύτερη μοίρα. Βλέπεις, αυτό που μετράει πρωτίστως σε μια πιο «επιτελική» θέση δεν είναι η καθημερινή εκτέλεση κάποιων πολύ συγκεκριμένων καθηκόντων όσο η χάραξη μιας μεσομακροπρόθεσμης στρατηγικής που θα βοηθήσει στην επίτευξη των όποιων στόχων του τμήματος του οποίου πιθανότατα ηγείσαι -κάτι που σημαίνει ότι οι καθημερινές συναντήσεις με το Αφεντικό δε θα είναι και τόσο απαραίτητες. Την αλλαγή αυτή, μπορείς να την εκμεταλλευτείς προς όφελός σου, ώστε να πετύχεις μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και για να δείξεις στην πράξη ότι είσαι σε θέση να διοικήσεις με επιτυχία την ομάδα σου.
Δες ξανά τους χρόνους σου
Μια λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει κάθε «μικρή» θέση σε οποιαδήποτε εταιρεία (εκτός από τον χαμηλό μισθό και τις απλήρωτες υπερωρίες, that is…) είναι το γεγονός ότι αυτός που εργάζεται σε αυτή είναι «αναγκασμένος» να ρυθμίζει το ρυθμό της εργασίας του σε καθημερινή βάση ανάλογα με τις υποδείξεις των αμέσως προϊσταμένων του, οι οποίοι παράλληλα κρίνουν (ενίοτε δε, και κατακρίνουν) την ποιότητα του παραγόμενου έργου. Ωστόσο, κάτι ανάλογο δεν ισχύει για τις μέσες και υψηλότερες βαθμίδες της ιεραρχίας, γεγονός που, φυσιολογικά, καθιστά επιτακτική και την ανάγκη για επαναπροσδιορισμό του τρόπου διαχείρισης του χρόνου.
Κατάφερες λοιπόν να πάρεις πολύ πρόσφατα προαγωγή αλλά δεν είσαι σίγουρος πώς να «επαναπρογραμματίσεις» την εργασιακή σου καθημερινότητα; Αν ναι, απλά ξεκίνα να παρακολουθείς τις υποχρεώσεις σου και τα τρέχοντα project όχι καθημερινά αλλά, ανάλογα με την σοβαρότητα και τις ανάγκες του καθενός από αυτά, σε εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη ή ακόμη και μηνιαία βάση. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο θα αποφύγεις το «κάψιμο» αλλά επιπλέον θα δείξεις στους υφισταμένους σου ότι τους εμπιστεύεσαι, βοηθώντας έτσι στη δημιουργία και την καλλιέργεια καλού κλίματος μέσα στην ομάδα. Κάτι που μας φέρνει στο εξής..
Γίνε ηγέτης, όχι δεσμοφύλακας
Εκτός από σταδιακό «απογαλακτισμό» από το «Αφεντικό» και την αλλαγή των χρόνων σου, ένα πράγμα που θα πρέπει να επιδιώξεις ακόμη είναι η καλλιέργεια μιας αρμονικής σχέσης με τους υφισταμένους του. Μιας σχέσης που, όπως υποψιάζεσαι, και αυτή θα πρέπει να πατά πάνω στην εμπιστοσύνη…
Προφανώς η σχέση αυτή καλλιεργείται σταδιακά αλλά και διαφοροποιείται στο πέρασμα του χρόνου. Έτσι, ενώ αρχικά θα πρέπει να δώσεις έμφαση στην ανάθεση των καθηκόντων (ιδανικά ανάλογα με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του κάθε εργαζόμενου) και την τήρηση των deadlines, στην πάροδο του χρόνου (καθώς εσύ «παλιώνεις» στη θέση) ο ρόλος σου θα πρέπει να γίνει περισσότερο «εποπτικός» και «διακριτικός» ή, αν προτιμάς, περισσότερο «συμβουλευτικός».
Για να το κάνουμε λίγο πιο «λιανά», δες την όλη κατάσταση σαν να είσαι ο προπονητής μιας ποδοσφαιρικής ομάδας την οποία μόλις ανέλαβες μέσα στο καλοκαίρι λίγες εβδομάδες πριν το ξεκίνημα της νέας σεζόν: στην αρχή θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να γνωριστείς με τους παίκτες, να μιλήσεις με τον καθένα προσωπικά και να κάνεις το πλάνο σου ανάλογα με το υλικό που έχεις στη διάθεσή σου και τις δυνατότητες της κάθε μονάδας. Καθώς όμως οι μήνες θα περνούν και το σύνολο θα «δένει» και θα αποκτά συνοχή και ομοιογένεια, το μόνο που θα πρέπει να κάνεις είναι μικρές βελτιώσεις και προσαρμογές ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε ματς (βλέπε: πρότζεκτ).
Κτίσε προσεκτικά το επαγγελματικό σου προφίλ
Η τελευταία συνήθεια που θα πρέπει να εντάξεις στην καθημερινότητα σου στη δουλειά καθώς «σκαρφαλώνεις» στην εταιρική ιεραρχία είναι η «καλλιέργεια» του επαγγελματικού σου προφίλ εκτός του χώρου εργασίας σου. Με ποιον τρόπο μπορείς να το πετύχεις αυτό;
Εντελώς ενδεικτικά, επιδιώκοντας να εκπροσωπήσεις την επιχείρηση στην οποία εργάζεσαι σε διάφορα εταιρικά events (εκθέσεις, συνέδρια κοκ), δημοσιεύοντας κάποιο επιστημονικό άρθρο ή κάποια μελέτη σε websites ή περιοδικές εκδόσεις που σχετίζονται με τη «βιομηχανία» στην οποία εργάζεσαι και, τέλος, διατηρώντας ενεργή παρουσία στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης -αυτά τα τελευταία αποτελούν μιας πρώτης τάξεως εργαλείο για να έρθεις σε επαφή με υποψήφιους συνεργάτες ή μελλοντικούς εργοδότες.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!