Σε τροχιά απογείωσης Aegean και SKY Express για το 2023
Κοινοποίησε το
Σε τροχιά απογείωσης Aegean και SKY Express για το 2023
Σε τροχιά απογείωσης Aegean και SKY Express για το 2023
Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Πίσω τους φαίνεται να έχουν αφήσει τις “αναταράξεις” της πανδημίας του κορονοϊού οι δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες. Aegean και SKY Express από το 2022, χρονιά που σηματοδότησε την επιστροφή στην κανονικότητα, και έπειτα έχουν μπει σε μια τροχιά υψηλών πτήσεων, ωθούμενες από τη δυναμική πορεία της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας.
Η “έμπειρη” Aegean, έχοντας πλέον εδραιώσει τη θέση της όχι μόνο στον εγχώριο αλλά στον ευρωπαϊκό κλάδο των αερομεταφορών, προβλέπει για φέτος ότι θα είναι ένα έτος δυναμικής ανάπτυξης καθώς προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με έναν στόλο 76 αεροσκαφών, σηματοδοτώντας το μεγαλύτερο δίκτυο και τον μεγαλύτερο στόλο στην ιστορία της εισηγμένης.
Αυτή όμως δεν είναι μοναδική πρωτιά που έχει κατακτήσει φέτος η αεροπορική εταιρεία στην πολυετή διαδρομή της. “Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα ανακοινωθούν στις αρχές Σεπτεμβρίου, όμως μπορούμε να πούμε από σήμερα ότι θα έχουμε το πρώτο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της λειτουργίας της εταιρείας μας”, σημείωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Δημήτρης Γερογιάννης, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης.
Οι εκτιμήσεις
Η καλή αυτή πορεία ήδη από το πρώτο μισό του έτους, το οποίο παραδοσιακά συγκαταλέγεται στα αδύναμα διαστήματα για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, προμηνύει νέο ρεκόρ επιδόσεων σε κερδοφορία και τζίρο για το σύνολο της φετινής οικονομικής χρήσης. Θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών το 2022 παρουσίασε αύξηση 98% σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 1,4 δισ. ευρώ (2% υψηλότερα από το 2019).Την ίδια στιγμή, η κερδοφορία ανήλθε σε 106,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 36% υψηλότερα από το 2019, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 527,9 εκατ. ευρώ.
Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η Aegean μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022). Σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση.
Στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, μεταξύ άλλων, η διεύρυνση της δραστηριότητας της αεροπορικής με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας. “Είναι χαρακτηριστικό της κάλυψης του δικτύου ότι πετάμε πλέον σε 11 προορισμούς στη Γαλλία, 13 στη Γερμανία, 10 στην Ιταλία αλλά και 10 στην Ιβηρική χερσόνησο ενώ και στο δίκτυο της μέσης Ανατολής πετάμε πλέον σε 10 προορισμούς”, πρόσθεσε ο κ. Γερογιάννης και πρόσθεσε: “Για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους θα επιχειρήσουμε με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022, στηρίζοντας τη διάχυση του μεταφορικού έργου, σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εξακολουθούμε, σε συνέχεια του εξαιρετικού πρώτου εξάμηνου, να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση για την καλοκαιρινή περίοδο, που, όπως πάντα, με το βάρος του θα διαμορφώσει το αποτέλεσμα της χρονιάς”.
Τέλος, πριν από λίγες εβδομάδες υπέγραψε με το αεροδρόμιο της Λάρνακας για τη δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου και ιδιαίτερα αναβαθμισμένου lounge στον χώρο των αναχωρήσεων που αναμένεται να λειτουργήσει λίγο πριν από το τέλος του 2023 εξυπηρετώντας τα gold μέλη του Miles & Βonus, τους τακτικούς επιβάτες και το business class προϊόν.
Οι επιδόσεις της SKY Express
Σε τροχιά υψηλών επιδόσεων “πετούν” και οι επιδόσεις της SKY Express, η οποία φέτος προβλέπει την εισροή στα ταμεία της επιπλέον 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Με βάση αυτή την εκτίμηση, η ελληνική αεροπορική εταιρεία, η οποία ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων IO GR, του γνωστού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου, αναμένεται στο τέλος της χρονιάς να δει τον τζίρο της να κλείνει στην περιοχή των 360 εκατ. ευρώ (από 262 εκατ. το 2022 και 79 εκατ. το 2019). Ήδη τα έσοδα της εταιρείας στο πρώτο τρίμηνο “έτρεξαν” με πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης, φτάνοντας τα 49 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 με αιχμή του δόρατος τα δρομολόγια εξωτερικού, τα οποία πλέον συμβάλλουν άνω του 35% στον συνολικό κύκλο εργασιών.
Στους πρώτους τρεις μήνες του 2023, η εταιρεία ξεπέρασε τις 10.000 πτήσεις, μια αύξηση 11% σε σχέση με πέρυσι και 70% σε σχέση με το 2019, κάτι που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη στρατηγική εξωστρέφειας και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου εξωτερικού. Με βάση τις μέχρι στιγμής επιδόσεις της, προβλέπεται ότι φέτος με τη SKY Express θα διακινηθούν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες, εκτελώντας 54.000 πτήσεις.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στο φιλόδοξο αναπτυξιακό της πλάνο, ο στόλος της πρόσφατα εμπλουτίστηκε με την απόκτηση των δύο πρώτων νέων αεροσκαφών, τύπου Airbus A321 neo και πλέον αριθμεί συνολικά 23 αεροσκάφη, εκ των οποίων 11 Airbus και 12 ATR.
Οι συνολικές θέσεις που θα προσφέρει ανέρχονται σε 3,8 εκατ. ήτοι 200% περισσότερες σε σχέση με το 2019, εκ των οποίων το 85% αφορούν σε δρομολόγια από και προς την Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία πρόσθεσε 1,8 εκατ. θέσεις στον διεθνή αερολιμένα Αθηνών ενώ προβλέπεται να πετάει σε περισσότερους από 65 προορισμούς έναντι 56 το 2022.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!