Τι κάνει τον Κωτσόβολο περιζήτητο
Κοινοποίησε το
Τι κάνει τον Κωτσόβολο περιζήτητο
Τι κάνει τον Κωτσόβολο περιζήτητο
Του Γιώργου Λαμπίρη
Σε πολύφερνη νύφη εξελίσσεται ο Κωτσόβολος, ο οποίος έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αρκετών και σημαντικών παικτών της αγοράς όχι μόνο από τον τομέα της λιανικής αλλά και από τον κλάδο της ενέργειας με πιο πρόσφατη περίπτωση να αποτελεί η ΔΕΗ.
Πολυσχιδής επιχειρηματική δραστηριότητα
Στα πλεονεκτήματα της Κωτσόβολος, που συμβάλει στην προσέλκυση υποψήφιων επενδυτών, είναι η πλήρης γεωγραφική κάλυψη στην Ελλάδα αλλά και η παρουσία της στην Κύπρο με δίκτυο 95 καταστημάτων. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου της εκτός από νέα καταστήματα και ανακαινίσεις σε υπάρχοντα, έχει προχωρήσει στη σύσταση concept stores όπως είναι το K-Spot στη Sani Marina, το οποίο αποτελεί προορισμό λιανικής για τους επισκέπτες του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Sani Resort με εξειδικευμένες υπηρεσίες και στοχευμένο μείγμα προϊόντων. Ισχυρή όμως είναι και η σχέση που διατηρεί με την Apple, καθώς έχει δημιουργήσει το πρώτο και μοναδικό έως τώρα Apple Shop νέας γενιάς μέσα σε κατάστημά της (shop in shop). Στα ατού της Κωτσόβολος προσμετρώνται και οι επενδύσεις που έχει κάνει στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μάλιστα, σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το νέο logistics center στο Θριάσιο, σε ακίνητο συμφερόντων της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή και της κατά το ήμισυ συμμετόχου της, ΡΕΤΣ Κατασκευαστική του Παναγιώτη Τσιγαρίδη. Επιπλέον, η Κωτσόβολος έχει δημιουργήσει επισκευαστικό κέντρο 3.000 τ.μ., αποκομίζοντας επιπλέον έσοδα από την επισκευή συσκευών. Ταυτόχρονα όμως έχει κάνει κινήσεις επέκτασης και σε άλλους τομείς με στόχο να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που της προσφέρει το δίκτυο, η ανάπτυξη τεχνολογιών, οι εγκαταστάσεις αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό της, αποκομίζοντας προστιθέμενη αξία.
Προς αυτή την κατεύθυνση προέβη στη δημιουργία πλατφόρμας επικοινωνίας και προβολής για συνεργάτες της και διαφημιζόμενους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω αυτής της πλατφόρμας προχωράει στη διαχείριση σημείων, περιεχομένου και διαφημιστικού χρόνου για λογαριασμό της ή και για τρίτους, συνεργαζόμενη με εταιρείες τεχνολογίας, τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες, επιχειρήσεις από αρκετούς διαφορετικούς κλάδους της αγοράς. Στο πλέγμα υπηρεσιών της Κωτσόβολος εντάσσεται και η παροχή υπηρεσιών last mile, όπου εκμεταλλεύεται το πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων της και το δίκτυο διανομής που διαθέτει, αξιοποιώντας ίδιους πόρους για λογαριασμό τρίτων. Ήδη σε αυτόν τον τομέα έχει συνάψει συνεργασίες με επιχειρήσεις όπως η εταιρεία αθλητικών ειδών Zackret, η Vodafone αλλά και η εταιρεία παιδικών και βρεφικών προϊόντων, Max Stores. Πρόσφατα η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών έκανε ένα ακόμα βήμα, δραστηριοποιούμενη και στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών, αντλιών θερμότητας αλλά και ηλιακών θερμοσίφωνων καθώς και στην διάθεση και εγκατάσταση επίπλων κουζίνας και υπνοδωματίου.
Διαρκής ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών
Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη εικόνα, ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα το 2022 ήταν 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 4% σε σύγκριση με τα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021. Για τα επόμενα χρόνια προβλέπεται ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς θα είναι στα επίπεδα του 3%.
Η Quest
Μεταξύ των ενδιαφερόμενων όμως είναι και ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής, αυτόν της Quest Holdings. Όπως προκύπτει από πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος η ενδεχόμενη εξαγορά της Κωτσόβολος από τον όμιλο Quest θα έρθει ουσιαστικά να συμπληρώσει την υφιστάμενη δραστηριότητα του ομίλου στον τομέα τεχνολογίας και ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, και να αυξήσει σημαντικά το εκτόπισμά του. Σημαντική λεπτομέρεια που δείχνει ότι οι δύο οντότητες μπορούν να συνυπάρξουν, αποτελεί το γεγονός ότι ο όμιλος Quest κινείται με παραπλήσιο της Κωτσόβολος περιθώριο EBITDA 7% (72 εκατ. ευρώ το 2022) επί των πωλήσεών του που ήταν για πρώτη φορά την περσινή χρονιά άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, στα 1,03 δισ. Αντίστοιχα το ποσοστό EBITDA της Κωτσόβολος στην τελευταία χρήση που έληξε στις 30 Απριλίου του 2023 (Μάιος 2022-Απρίλιος 2023) ήταν 6% επί του τζίρου, στα 48,6 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος στην οικονομική χρήση που αναφέραμε ήταν 733 εκατ. ευρώ.
Το Πλαίσιο
Πρόσφατα ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Πλαισίου, Κώστας Γεράρδος, αναφέρθηκε ανοιχτά στο ενδιαφέρον της επιχείρησής του για τον Κωτσόβολο. “Εάν δεν πάρουμε εμείς τον Κωτσόβολο, μπορεί να τον πάρει κάποιος άλλος. Το ποιος θα είναι αυτός ο άλλος, θα επηρεάσει την αγορά μας. Οπότε και αυτή είναι μία πολύ σημαντική παράμετρος. Είναι προτεραιότητά μας να χαρτογραφήσουμε τις παραμέτρους. Εάν οι παράμετροι είναι σωστές και ευνοϊκές γιατί να μην πάρουμε τον Κωτσόβολο; Εάν δεν είναι ευνοϊκές, δεν θα προχωρήσουμε σε τίποτα”, είπε χαρακτηριστικά.
Και η ΔΕΗ
Από την άλλη πλευρά το ενδιαφέρον της ΔΕΗ να αποκτήσει τον Κωτσόβολο δεν είναι κάτι άγνωστο ως μοντέλο και στρατηγική επέκτασης δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Τον δρόμο άλλωστε είχε ανοίξει πριν από αρκετά χρόνια ο ΟΤΕ με την απόκτηση της αλυσίδας καταστημάτων Γερμανός. Στο ενδιαφέρον των ανθρώπων της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού είναι η επέκταση και στη λιανική και η ταυτόχρονη σύνδεση των υπηρεσιών που παρέχει στην ενέργεια με τον πιο σαφή και άμεσο τρόπο με το κανάλι λιανικής πώλησης. Άλλωστε και τα καταστήματα Γερμανός, αποτελούν σημείο διάθεσης υπηρεσιών του ομίλου ΟΤΕ, επομένως το σχήμα εφόσον προχωρήσει τελικά, θα μπορούσε να έχει ανάλογο προσανατολισμό.
Ισχυρά αποτελέσματα
Θα θυμίσουμε ότι ο Κωτσόβολος τα έτη 2021/2022 είχε τζίρο 733 εκατ. ευρώ από 654 εκατ. ευρώ πέρυσι, το EBITDΑ ήταν 48,6% από 51,7 εκατ. ευρώ με μείωση κατά 6% και ταμειακά διαθέσιμα 82,8 εκατ. ευρώ από 59,4 εκατ. ευρώ και επενδύσεις 13,4 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα EBIT ήταν 20,7 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2012/2013 ήταν 342, υπερδιπλασιάζοντας ουσιαστικά τον τζίρο της στην τελευταία χρήση.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!