Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα – Αίτηση

Κοινοποίησε το
Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα – Αίτηση
Ακόμη και οι δικαιούχοι που διαθέτουν ήδη προπληρωμένη κάρτα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από εδώ και στο εξής, η κάρτα τους θα λειτουργεί διαφορετικά: το σύνολο των επιδομάτων θα κατατίθεται σε αυτήν και θα έχουν δυνατότητα ανάληψης έως και 50% του ποσού.
Την πληρωμή της 31ης Μαρτίου θα χάσουν όσοι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος από τον ΟΠΕΚΑ δεν έχουν προχωρήσει στην έκδοση νέας προπληρωμένης κάρτας, σε περίπτωση που έχουν λάβει σχετικό SMS ή email για τη διαδικασία.
Ειδικότερα, οι δικαιούχοι που ήδη κατέχουν προπληρωμένη κάρτα από την Εθνική Τράπεζα, την Attica Bank ή την Τράπεζα Πειραιώς δεν χρειάζεται να προβούν σε καμία ενέργεια, εκτός αν επιθυμούν να αλλάξουν Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών.
Αντιθέτως, όσοι έχουν κάρτα από κάποιον από τους άλλους πέντε Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Alpha Bank, Eurobank, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Καρδίτσας ή Θεσσαλίας), θα πρέπει υποχρεωτικά να προχωρήσουν σε αίτηση για έκδοση νέας κάρτας. Ο ΟΠΕΚΑ έχει ήδη ενημερώσει τους δικαιούχους σχετικά με τις ενέργειες που απαιτούνται.
Η διαδικασία υποβολής της αίτησης πραγματοποιείται αυτόματα μέσω του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) στη διεύθυνση https://prepaid.minscfa.gov.gr, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για το πρόγραμμα. Το σύστημα διασυνδέεται με τις βάσεις δεδομένων της ΔΥΠΑ και του ΟΠΕΚΑ και αντλεί αυτόματα τον IBAN και τη δηλωμένη διεύθυνση των αιτούντων.
Στη συνέχεια, αποστέλλεται ειδοποίηση (email) στους δικαιούχους, οι οποίοι καλούνται να εισέλθουν στην πλατφόρμα εντός πέντε (5) ημερών, για να επιβεβαιώσουν ή να τροποποιήσουν τα στοιχεία τους. Αν δεν προβούν σε καμία ενέργεια εντός της προθεσμίας, η αίτηση υποβάλλεται αυτόματα βάσει των στοιχείων που έχουν ανακτηθεί από τους φορείς.
Τέλος, ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών εξετάζει την αίτηση και προχωρά στην έκδοση και αποστολή της νέας προπληρωμένης κάρτας.
Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα – Αίτηση
Ακόμη και οι δικαιούχοι που διαθέτουν ήδη προπληρωμένη κάρτα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από εδώ και στο εξής, η χρήση της αλλάζει: όλα τα επιδόματα θα κατατίθενται στην κάρτα αυτή, ενώ θα είναι δυνατή η ανάληψη έως και του 50% του ποσού από ΑΤΜ. Το υπόλοιπο θα μπορεί να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών μέσω της κάρτας.
Κάθε δικαιούχος επιδομάτων θα συνδέεται με μία και μοναδική προπληρωμένη κάρτα, η οποία θα εκδίδεται από τον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (ΠΥΠ) στον οποίο διατηρεί ενεργό τραπεζικό λογαριασμό (IBAN). Η κάρτα αυτή θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την καταβολή όλων των κοινωνικών παροχών του δικαιούχου.
Ο κάτοχος της κάρτας θα μπορεί να κάνει ανάληψη μετρητών έως το 50% κάθε καταβολής, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα πρέπει να δαπανάται μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών με την κάρτα.
Όσοι ήδη λαμβάνουν επιδόματα που εντάσσονται στον νέο τρόπο πληρωμής, ή πρόκειται να τα λάβουν εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, συνιστάται να:
- Ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό (IBAN) σε ΠΥΠ που συμμετέχει στο πρόγραμμα, αν δεν διαθέτουν ήδη, ή αν λαμβάνουν τα επιδόματα μέσω ΕΛΤΑ.
- Επικαιροποιήσουν άμεσα τα στοιχεία τους, ιδίως τη διεύθυνση κατοικίας, στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των επιδομάτων που λαμβάνουν από τη ΔΥΠΑ ή/και τον ΟΠΕΚΑ (εξαιρείται το Επίδομα Παιδιού – Α21).
📌Πηγή
Δείτε Περισσότερα:
📌ΔΥΠΑ