image

Πως μπορείτε να κάνετε εντύπωση από την πρώτη μέρα στη δουλειά!

Πως μπορείτε να κάνετε εντύπωση από την πρώτη μέρα στη δουλειά!

Πως μπορείτε να κάνετε εντύπωση από την πρώτη μέρα στη δουλειά!

 Όλοι έχουμε νιώσει ένα ελαφρό κόμπο στο λαιμό όταν πηγαίνουμε για πρώτη φορά στη νέα μας εργασία. Για όσους δεν το έχουν νιώσει, το συναίσθημα είναι σαν την πρώτη μέρα στο σχολείο, αλλά καμία σχέση! Είναι πιο αγχωτικό και ενθουσιώδες παράλληλα. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να θέλουμε να δείξουμε μια καλή εικόνα στη νέα μας εργασία από την πρώτη κιόλας μέρα. Παρόλα αυτά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Εάν νομίζετε επειδή σας προσέλαβαν για τη θέση, μπορείτε να «καθίσετε αναπαυτικά στην καρέκλα σας», τότε ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Αντιθέτως, τώρα ξεκινάει το δύσκολο κομμάτι. Ίσως να «κερδίσατε» τον υπεύθυνο προσλήψεων, όμως τώρα θα πρέπει να «κερδίσετε» τους συνεργάτες σας και να δείξετε την αξία σας.

 Παρακάτω, θα βρείτε τις καλύτερες συμβουλές για να κάνετε εντύπωση από την πρώτη μέρα στη δουλειά.

 Ως είθισται, πριν ξεκινήσουμε θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε δυο κουβέντες. Να θυμάστε ότι η Νο 1 συμβουλή είναι να είστε ο εαυτός σας! Μην επιτρέψετε να σας καταβάλει κάποιο αρνητικό συναίσθημα που θα χαλάσει την εικόνα σας. Για παράδειγμα, λίγο άγχος επιτρέπεται – είναι φυσικό άλλωστε – αλλά μην υπερβάλλετε. Η δουλειά σας δεν πρέπει να σας προκαλεί αρνητικά συναισθήματα. Στην τελική ανάλυση, με ένα λάθος δεν χάθηκε ο κόσμος, από αυτά γινόμαστε καλύτεροι.

 Έχοντας πει αυτά, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε!

Εξασκήστε την παρουσίαση σας

Η παρουσίαση σας είναι αυτή που θα δημιουργήσει τις πρώτες προσδοκίες στους συνεργάτες σας ως προς την προσωπικότητα σας. Μην επιτρέψετε κάτι λιγότερο από ότι σας αξίζει. Μια γερή χειραψία, ένα μεγάλο χαμόγελο, άμεση επαφή με τα μάτια και μπόλικη εμπιστοσύνη είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Καλή ενδυμασία

Οι συνάδελφοι σας θα δημιουργήσουν μια εικόνα για εσάς από τα πρώτα δευτερόλεπτα μόνο από τα ρούχα που φοράτε. Φροντίστε να έχετε μια ωραία και επίσημη ενδυμασία στην αρχή, ακόμα κι αν η δουλειά σας δεν το απαιτεί. Όσο περισσότερο μαθαίνετε για την κουλτούρα και το περιβάλλον εργασίας σας, τότε θα μπορείτε να προσαρμόσετε και τον ρουχισμό σας.

Θυμηθείτε τα ονόματα των συνεργατών σας

Εάν έχετε μια δυσκολία με τα ονόματα, τώρα είναι η στιγμή να την αντιμετωπίσετε. Προσπαθήστε να μάθετε τα ονόματα των συνεργατών σας όσο πιο νωρίς γίνεται. Εάν ξέρετε με ποια άτομα θα συνεργαστείτε από πριν, τότε μάθετε τα ονόματα τους πριν ξεκινήσετε. Όταν γνωρίζετε τα ονόματα των συνεργατών σας δημιουργείτε έναν προσωπικό δεσμό με αυτούς, που θα έχει ως αποτέλεσμα μια καλύτερη συνεργασία. Σε περίπτωση που ξεχάσετε κάποιο όνομα, μην ντραπείτε να ρωτήσετε όσο είναι ακόμα νωρίς.

Θετική διάθεση

Η διάθεση ενός ατόμου είναι μεταδοτική και, εννοείται, επηρεάζει την εικόνα του. Κάντε εμφανές ότι είστε ενθουσιασμένοι με την ευκαιρία να εργαστείτε σε αυτή τη θέση και ότι χαίρεστε που βρίσκεστε εκεί. Το χαμόγελο πάντα βοηθάει. Προσέξτε να μην το παρακάνετε. Με αυτό τον τρόπο οι συνεργάτες σας θα συνδέσουν την καλή σας διάθεση με την ικανότητα και την απόδοση σας.

Κρατήστε σημειώσεις

Οι πρώτες ημέρες, ή και εβδομάδες, είναι πολύ σημαντικές για να μάθετε πράγματα για την εταιρεία και για τη θέση που έχετε αναλάβει. Κρατήστε σημειώσεις για ότι νέο μαθαίνετε και μη βασίζεστε στη μνήμη σας. Εκτός από μια καλή εικόνα, θα πρέπει να είστε βέβαιοι ότι δε θα χάσετε καμία νέα πληροφορία που λάβατε. Μην ξεχάσετε να ξανακοιτάξετε τις σημειώσεις σας για την επόμενη μέρα. Επίσης, φροντίστε να είστε παρόντες σε όλες τις ενέργειες και εκπαιδεύσεις που αφορούν την ομαλή ένταξη σας στον οργανισμό που βρίσκεστε. Με αυτό τον τρόπο θα επιταχύνετε σημαντικά την απόδοση σας από τις πρώτες ημέρες.
Κάντε ερωτήσεις

Εάν σας δημιουργούνται απορίες, ρωτήστε!. Είναι φυσιολογικό να μην τα γνωρίζετε όλα από την πρώτη μέρα, επομένως κάντε ερωτήσεις άφοβα και μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια. Αυτό είναι σημαντικό καθώς δείχνετε ενδιαφέρον για τη δουλειά σας και παράλληλα θα είστε απόλυτα σίγουροι ότι καταλάβατε τα καθήκοντα που σας έχουν αναθέσει. Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι ζητώντας βοήθεια, αναπτύσσετε σχέσεις με τους γύρω σας.

 Ακούστε προσεκτικά

Σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, εάν προσέχετε τον ομιλητή σας θα μπορείτε να απορροφήσετε όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφορία μπορείτε. Κάτι πολύ σημαντικό για ένα δυναμικό ξεκίνημα. Είναι φυσιολογικό να σας δημιουργούνται σχετικές απορίες κατά τη διάρκεια της ένταξης σας, αλλά να τις εκφράσετε με σύνεση και σοφία. Εννοείτε ότι δε θέλετε να μείνετε με αναπάντητα ερωτήματα γι’ αυτό διαχωρίστε πότε είναι η σωστή στιγμή για να τα λύσετε. Φροντίστε πρώτα να ακούτε και μετά να ρωτάτε. Αλλιώς κινδυνεύετε να δημιουργήσετε μια αρνητική εικόνα.
Δείξτε καλούς τρόπους

Λίγοι καλοί τρόποι ποτέ δε βλάπτουν. Να δείχνετε την ευγνωμοσύνη σας που βρίσκεστε σε αυτή τη θέση και ευχαριστείτε όσους σας βοηθούν, ακόμα κι αν είναι κάτι απλό. Μια καλή πρακτική είναι να “ανταποδίδετε τη χάρη” στον συνάδελφο που σας βοήθησε με κάτι εξίσου απλό, όπως είναι ένα φλιτζάνι καφέ. Έτσι, θα μπορείτε να δείξετε ότι εκτιμάτε τη βοήθεια των συναδέλφων σας και θα αναπτύξετε δυνατές σχέσεις μεταξύ σας.
Δείξτε την αφοσίωση σας

Όλοι εκτιμάμε έναν συνάδελφο που είναι αφοσιωμένος στην εργασία του. Ένας καλός τρόπος για να δείξετε την αφοσίωση σας είναι να έρχεστε στη δουλειά σας νωρίτερα απ’ ότι προβλέπεται, να αποχωρείτε λίγο αργότερα και φυσικά να εργάζεστε σκληρά. Επίσης, μην κάνετε μεγάλα διαλείμματα, ακόμα κι αν είναι για φαγητό. Να εκμεταλλεύεστε τον χρόνο που σας δίνεται στην εργασία σας για να είστε αποδοτικοί. Με αυτές τις θυσίες θα δείξετε μια εξαιρετική εικόνα, η οποία θα αποδώσει καρπούς και δε θα περάσει απαρατήρητη.

Ομαδικότητα

Η ομαδικότητα είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την καλή συνεργασία μιας ομάδας και την εικόνα σας. Μη φοβάστε να δείξετε το ομαδικό σας πνεύμα στους συνεργάτες σας ακόμα κι αν είναι αρχή. Να είστε πάντα ειλικρινείς και να αποδίδετε αναγνώριση σε όσους το αξίζουν. Επιπλέον, να λαμβάνετε υπόψη την γνώμη των συνεργατών σας όπου χρειάζεται, γιατί ίσως γνωρίζουν κάτι παραπάνω.
Δικτυωθείτε

Η δικτύωση δεν είναι απαραίτητη μόνο για να βρείτε ευκαιρίες εργασίας, αλλά αποτελεί μια συνεχή διαδικασία. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να την εκμεταλλευτείτε στο έπακρο. Προσπαθήστε να κάνετε νέες γνωριμίες, να συμμετέχετε σε όσα περισσότερα συνέδρια και να “αρπάζετε” κάθε ευκαιρία σας εμφανίζεται για δικτύωση. Αφενός θα έχετε μια πολύ καλή εικόνα και αφετέρου ανοίγετε νέες πόρτες και προοπτικές, που διαφορετικά δε θα είχατε την ευκαιρία.

 Εκμεταλλευτείτε τις κενές ώρες

Μην αμελείτε τις ευκαιρίες να γνωρίσετε περισσότερο με τους συνεργάτες σας. Προσπαθήστε να είστε κοινωνικοί και να χτίζετε σχέσεις μαζί τους. Μια καλή ευκαιρία για να το πετύχετε αυτό είναι στο διάλειμμα φαγητού. Προσεγγίστε τους συνεργάτες σας και ζητήστε τους με διακριτικό τρόπο να κάνετε διάλειμμα μαζί. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε τον χρόνο να γνωρίσετε άτομα που δε θα μπορούσατε μέσα στην καθημερινότητα της δουλειάς. Φυσικά, θα πρέπει να προσέξετε να μη διακόψετε τον συνομιλητή σας από κάποια σοβαρή αρμοδιότητα, να σιγουρευτείτε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να τον προσεγγίσετε και να μην παρεξηγήσουν τις προθέσεις σας. Επίσης, κρατήστε στο μυαλό σας ότι δεν είναι όλοι το ίδιο κοινωνικοί ή δεκτικοί και δεν μπορούμε να έχουμε την ίδια σχέση με όλους, χωρίς αυτό να ενθαρρύνει το αντίθετο.
Αποφύγετε αμφιλεγόμενες συζητήσεις

Μην επιδιώκετε ευαίσθητες συζητήσεις ή αμφιλεγόμενες συζητήσεις, όπως την πολιτική. Πολύ εύκολα μπορεί να σχηματίσει κάποιος μια λανθασμένη εικόνα για εσάς, την οποία θα είναι δύσκολο να διορθώσετε. Επίσης, ποτέ μην επιζητάτε οτιδήποτε έχει σχέση με κουτσομπολιό. Θυμηθείτε ότι κανένας δεν συμπαθεί τους περίεργους. Προτιμήστε να συζητήσετε πιο ανοιχτά θέματα. Μια καλή λύση είναι να ανταλλάξετε ενδιαφέροντα με τον συνομιλητή σας και ίσως να είναι αφορμή για να βρείτε κοινά σημεία και να χτίσετε μια καλή σχέση.

 Να είστε επαγγελματίες

Μπορεί ο ανώτερος σας να είναι αρκετά «κουλ» και φιλικός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσετε τους τύπους. Μια πιο προσιτή σχέση με τον ανώτερο ή τους συνεργάτες σας πάντα είναι καλή και θα πρέπει να την αποδέχεστε με χαρά, αλλά μην το παρακάνετε. Να θυμάστε ότι προτεραιότητα έχει η δουλειά και το πλαίσιο πρέπει να παραμείνει επαγγελματικό.

Επίσης, φροντίστε να μην ασχολείστε με προσωπικά ζητήματα στην εργασία σας, εκτός αν είναι αναγκαίο. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να δείτε τα email σας ή να προγραμματίσετε τα προσωπικά σας. Μέχρι ένα σημείο είναι αποδεκτό, αλλά προσπαθήστε να το περιορίσετε, ειδικά στην αρχή. Δε θα θέλετε να σας «πιάσουν στα πράσα» να μιλάτε στο Messenger με φίλους, την ίδια στιγμή που θα μπορούσατε να κάνετε αυτό για το οποίο σας προσέλαβαν.

 Να είστε δραστήριοι

Μπορεί στην αρχή να μη σας ανατίθενται πολλά ή δύσκολα καθήκοντα, για να μπορέσετε να μπείτε στο κλίμα της εργασίας ομαλά. Εάν όμως τα ολοκληρώσετε νωρίτερα, ενημερώστε και ζητήστε για περισσότερα. Με αυτό τον τρόπο θα δείξετε ότι έχετε όρεξη για δουλειά και παίρνετε πρωτοβουλίες. Εκπλήξτε τον εργοδότη σας θετικά.

 Ορίστε στόχους και σημειώστε τα επιτεύγματα σας

Αφιερώστε λίγο χρόνο και ορίστε κάποιους επαγγελματικούς στόχους για τη νέα σας θέση. Φροντίστε οι στόχοι να είναι σημαντικοί για τον εργοδότη σας και σκεφτείτε τρόπους για να τους πετύχετε. Ίσως χρειαστεί να αναπτύξετε κάποια χαρακτηριστικά περισσότερο για να επιτύχετε. Αυτή η διαδικασία θα σας δώσει κίνητρο και μεγαλύτερη αφοσίωση για επιτυχία.

 Οι στόχοι σας μπορεί να αλλάζουν κατά τη διάρκεια της καριέρας σας και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Αναθεωρήστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να ανανεώνετε τους στόχους σας.

 Επίσης, σημαντικό είναι να σημειώνετε τα επιτεύγματα σας στην εργασία σας. Ποτέ δε θα τα θυμάστε όλα. Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζετε τι έχετε προσφέρει για τη θέση που εργάζεστε και την προσωπική σας πρόοδο.

 Μην ζητάτε αναβαθμίσεις

Εάν ο υπολογιστής ή το λογισμικό που χρησιμοποιείτε στην εργασία σας είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας, αποδεχτείτε το. Θα πρέπει να αποδείξετε την αξία σας πριν συζητήσετε για κάποια αναβάθμιση, όχι νωρίτερα. Επίσης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι οι συνεργάτες σας χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία με εσάς. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβαίνει, θα πρέπει να προσεγγίσετε το θέμα πολύ προσεκτικά. Δε θα θέλετε να φανείτε αχάριστοι.

 Μην κρίνετε αρνητικά παλαιούς συνεργάτες σας

Αποφύγετε να κρίνετε αρνητικά παλαιότερους συνεργάτες σας ή τον πρώην εργοδότη σας. Ποτέ δεν ξέρετε αν θα φτάσει στα αυτιά των ίδιων. Παράλληλα, αμαυρώνετε την εικόνα σας και οι νέοι σας συνεργάτες θα αναμένουν την ίδια αντιμετώπιση για τους ίδιους στο μέλλον. Επιδιώξτε να έχετε καλές σχέσεις στο μέγιστο.

 Μην τα παίρνετε όλα προσωπικά

Στην αρχή της εργασίας σας μπορεί να γίνουν λάθη και τα πράγματα να μην πάνε όπως τα φαντάζεστε. Εάν ο ανώτερος ή ένας συνεργάτης σας κάνει μια παρατήρηση ή δε γίνει αποδεκτή η άποψη σας, αλλά σίγουρα δεν το έκαναν για να σας υποβαθμίσουν. Το πλαίσιο της δουλειάς πολλές φορές είναι αγχωτικό και πιεστικό. Δείξτε επαγγελματισμό και μην τα παίρνετε όλα προσωπικά. Αφοσιωθείτε στους στόχους σας και τα αποτελέσματα σας θα φανούν από μόνα τους.

 Επίσης, είναι σημαντικό για τη συνολική σας εικόνα και το ομαδικό πνεύμα να λαμβάνετε την ευθύνη για τα λάθη σας. Εάν δείξετε υπευθυνότητα θα εκτιμηθεί από την ομάδα και τον εργοδότη σας με το παραπάνω. Φυσικά, αυτό δε δικαιολογεί επανειλημμένα λάθη στην εργασία σας. Επίσης, μην προσπαθείτε να καλύψετε τα λάθη των άλλων, γιατί θα επιβαρύνετε τη θέση σας αδίκως.

ΠΗΓΗ 

Ζητάς  εργασία ; Ενημερώσου για τις τελευταίες αγγελιες εργασιας  ΤΩΡΑ στο ergasia.gr

Άφησε μας το σχόλιο σου


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Uploading