Η ελληνική χρυσή εποχή των ξένων call centers
Η ελληνική χρυσή εποχή των ξένων call centers
Στέλιος Μορφίδης

Απαραίτητα προσόντα φυσικά είναι η καλή γνώση της εκάστοτε γλώσσας που απαιτεί η θέση,
όσο το δυνατόν καλύτερη αντίληψη της κουλτούρας των καταναλωτών και ευχέρεια στην επικοινωνία.
Κοινώς όταν τηλεφωνεί π.χ. ένας Γερμανός πελάτης μίας εταιρείας που εξυπηρετούν, να μπορούν
να δώσουν λύσεις χωρίς να γίνεται αντιληπτό ότι έχει συνδεθεί με «εργολάβο», πόσο μάλλον σε άλλη χώρα.
Η γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρουν είναι αρκετά μεγάλη, με σταθερή αιχμή, όμως,
την τεχνική υποστήριξη και τις τηλεπωλήσεις.
O leader
Η τελευταία θεωρείται ο πανευρωπαϊκός leader του κλάδου, με ιδιαίτερα μεγάλη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα.
Η ελληνική θυγατρική Teleperformance Greece έχει φτάσει την τελευταία τριετία να αποτελεί έναν
από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, απασχολώντας σήμερα περίπου 9.000 εργαζομένους,
από 101 διαφορετικές εθνικότητες, σε 9 διαφορετικές εγκαταστάσεις σε Αθήνα (Μοσχάτο, Καλλιθέα, Πειραιά),
Θεσσαλονίκη και Κρήτη. Μόνο φέτος και παρά την πανδημία που ώθησε σε τηλεαπασχόληση έχει προσθέσει
500 περίπου θέσεις εργασίας στο πλαίσιο των υπηρεσιών που έχει αναλάβει να καλύψει πανευρωπαϊκά
για μεγάλες πολυεθνικές, όπως η Microsoft, η Apple, η Facebook, η Volkswagen, η Pandora, η Netflix.
Η ανάπτυξη της εταιρείας, όπως φανερώνουν οι οικονομικές καταστάσεις, είναι άκρως εντυπωσιακή.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό για τη χρήση του 2019 που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, ο κύκλος εργασιών
της «Υπηρεσία 800 Τελεπερφόρμανς» ΑΕΠΥ, όπως είναι εγγεγραμμένη στο ΓΕΜΗ, αυξήθηκε στα 275,9 εκατ. ευρώ,
από 223,67 το 2018 και η καθαρή κερδοφορία της ήταν 35,87 εκατ. ευρώ. Η καθαρή θέση της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2019
ήταν 86,12 εκατ. ευρώ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας είναι ο κ. Κωνσταντίνος Χαμαδέλης.
Αμερικανική «απόβαση»
Από τους μεγάλους ανταγωνιστές της Teleperformance διεθνώς είναι ο αμερικανικός όμιλος Sitel
με έδρα το Μαϊάμι των ΗΠΑ. Ο όμιλος φέτος πραγματοποίησε την πρώτη σημαντική επένδυση στην Ελλάδα,
δημιουργώντας πανευρωπαϊκό πολυγλωσσικό κέντρο υποστήριξης στην Αθήνα. Το κέντρο, το οποίο ήδη λειτουργεί,
στελεχώνεται διαρκώς με στόχο να καλύψει 1.000 θέσεις εργασίας για την παροχή υπηρεσιών
σε διεθνείς επιχειρήσεις-πελάτες της Sitel. Μάλιστα η δημιουργία κέντρου παροχής υπηρεσιών
προς υπηρεσίες είχε ανακοινωθεί πέρυσι τέτοια εποχή από τον επικεφαλής της Sitel για την περιοχή της Ευρώπης,
της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ) Πέντρο Λοζάνο μετά τις επαφές που είχε με την
ηγεσία του Enterprise Greece σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση στο Παρίσι. O όμιλος Sitel ιδρύθηκε το 1985 στις ΗΠΑ,
με δραστηριότητα αρχικά στις υπηρεσίες τηλεμάρκετινγκ. Είναι εισηγμένος στον NASDAQ, διαθέτει πάνω
από 150 γραφεία σε 27 χώρες και εξυπηρετεί τις ανάγκες επιχειρήσεων σε 70 χώρες, παρέχοντας υπηρεσίες σε 48 γλώσσες.
Εχει 75.000 εργαζομένους και πάνω από 400 πελάτες από όλο το επιχειρηματικό εύρος, δηλαδή από εταιρείες
που συγκαταλέγονται στη λίστα Fortune 500.
Αυξάνει την παρουσία της στην Ελλάδα και η Webhelp
Πρόκειται για μία ραγδαία αναπτυσσόμενη γαλλική εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα μας
τα τελευταία χρόνια με κέντρο την Αθήνα, η οποία μεταξύ άλλων χρησιμοποιεί πλέον το κτίριο
της «Ελευθεροτυπίας» στον Νέο Κόσμο για να στεγάσει τις υπηρεσίες της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας,
σήμερα απασχολεί πάνω από 370 υπαλλήλους στη χώρα μας, εξυπηρετώντας 7 πελάτες της σε 17 διαφορετικές γλώσσες.
Διεθνώς απασχολεί 50.000 υπαλλήλους και έχει πάνω από 250 πελάτες σε 35 χώρες.
Γιατί προτιμούν Ελλάδα
Γιατί όμως κάποια πολυεθνική να προτιμήσει την Ελλάδα σε σχέση με άλλες αγορές που φαντάζουν
πιο ανταγωνιστικές, όπως για παράδειγμα τις βαλκανικές χώρες-μέλη της Ε.Ε.;
Η φιλική πολιτική ενισχύσεων σε τέτοιου είδους επενδύσεις, με σημαντικά κίνητρα
για τα Κέντρα Παροχής Υπηρεσιών Outsourcing (ΒΡΟ) προς τις επιχειρήσεις και τα Κέντρα Παροχής Ενδοομιλικών Υπηρεσιών (SSC),
Το ανταγωνιστικό κόστος εργασίας και real estate.
Το προσωπικό στην Ελλάδα με καλό background σπουδών, μιας
και ο μέσος όρος των αποφοίτων πανεπιστημίων είναι υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό.
Η φήμη που έχει ως τουριστικός προορισμός (σε συνδυασμό με την καλοκαιρία),
προσελκύοντας υποψήφιους εργαζόμενους από όλη την Ευρώπη, κυρίως νεαρής ηλικίας,
οι οποίοι δεν θα διστάσουν να μείνουν στην Ελλάδα.
leave your comment