image

Π. Παντελιάδης: Η συνταγή της επιτυχίας του Cash & Carry και το τυροκομικό portfolio

Π. Παντελιάδης: Η συνταγή της επιτυχίας του Cash & Carry και το τυροκομικό portfolio

Π. Παντελιάδης: Η συνταγή της επιτυχίας του Cash & Carry και το τυροκομικό portfolio

Ο «πατριάρχης» του λιανεμπορίου και ένας από τους τελευταίους της παλιάς γενιάς των «μπακάληδων» υπήρξε ιδρυτής της METRO και της ΟΠΤΙΜΑ

Παντελής Παντελιάδης με πάνω από μισό αιώνα παρουσίας στο λιανεμπόριο της χώρας, πέθανε την Πέμπτη, αφήνοντας μια τεράστια επιχειρηματική «κληρονομιά» πίσω του.

Οι δύο του γιοί, ο Αριστοτέλης και ο Στέφανος, έχουν αναλάβει τον όμιλο, ο μεν πρώτος την οικογένεια των My market, ενώ ο μικρότερος Στέφανος έχει στην ευθύνη του την ΟΠΤΙΜΑ, τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον χώρο των τυροκομικών προϊόντων (HΠΕΙΡΟΣ, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι, Λογάδι, Κατίκι Δομοκού Ορεινές Πλαγιές και Λεβέτι).

Ο «πατριάρχης» του λιανεμπορίου και ένας από τους τελευταίους της παλιάς γενιάς των «μπακάληδων» γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ιερισσό της Χαλκιδικής. Παιδί μίας φτωχής και πολύτεκνης οικογένειας, δούλευε πάντα σκληρά πρεσβεύοντας ότι «όλα γίνονται με αγάπη και πολλή δουλειά».

Φοίτησε, ως υπότροφος οικότροφος, στο Γυμνάσιο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής της Θεσσαλονίκης, από την οποία αποφοίτησε το 1954. Για τους καλά γνωρίζοντες, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή ήταν εκείνη που μετέδωσε στον Παντελή Παντελιάδη την αγάπη και τον σεβασμό για τη γη και τα ζώα, προσφέροντάς του πολύτιμα εφόδια για την εξέλιξη της επιχειρηματικής του πορείας.

Στη συνέχεια μετέβη για σπουδές στη Βιέννη και το Αμβούργο, ενώ εκεί στο εξωτερικό γνώρισε τη γυναίκα της ζωής του, την Ουρανία. Το 1974 αποτελεί χρονιά ορόσημο για τον Παντελή Παντελιάδη και τη σύζυγό του, καθώς έχει ήδη φτάσει η ώρα να λάβουν μια σημαντική απόφαση για το μέλλον τους.

Με εφόδια τις σπουδές τους στη Βιέννη και το Αμβούργο και τις γνώσεις και εμπειρίες τους από το χώρο των τροφίμων στην Ελλάδα, αποφασίζουν – την ίδια χρονιά – να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία, με όραμα να καταστεί μια από τις εταιρείες στον τομέα των τροφίμων στον τόπο μας. Αισιόδοξοι για το μέλλον, δίνουν στην εταιρεία ένα αισιόδοξο όνομα… Και εγένετο η ΟΠΤΙΜΑ.

Κι όμως ο Παντελής Παντελιάδης δεν σταμάτησε εκεί. Δύο μόλις χρόνια αργότερα, γεννιέται το δεύτερο επιχειρηματικό του «παιδί». Ήταν το 1976 όταν προχώρησε στην ίδρυση της METRO, με την επωνυμία METRO Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ειδών Διατροφής, η οποία προήλθε από το  συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών.

Από το θρυλικό Kerry gold στην εξαγορά της Ήπειρος

Η ΟΠΤΙΜΑ αρχικά στεγάστηκε στον Πύργο των Αθηνών, ενώ τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της και συγκεκριμένα το 1978, ανοίγει γραφείο στη Θεσσαλονίκη και εξαπλώνεται, μέσω αντιπροσώπων, σε όλη την Ελλάδα. Αρχικά δραστηριοποιείται εισάγοντας κονσέρβες κρέατος και γάλατα εβαπορέ, ενώ το 1979, γίνεται η μεγάλη και σαφής στροφή προς το τυρί, που θα την οδηγήσει εκεί που βρίσκεται σήμερα. Εισάγεται στην Ελλάδα το Adoro αλλά και το θρυλικό Kerry gold, που τότε ήταν παντελώς άγνωστο στους Έλληνες.

Το 1981 η ΟΠΤΙΜΑ εξελίσσεται σε ανώνυμη εταιρεία, ενώ ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία εξαπλώνεται, δημιουργώντας τμήματα πωλήσεων και κέντρα διανομής στη βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη. Το 1983 μεταφέρει τα γραφεία και τις αποθήκες της στη Μεταμόρφωση Αττικής, εκεί όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα, ενώ την ίδια χρονιά, η εταιρεία αλλάζει το τοπίο στο marketing των τυριών, βγάζοντας στον αέρα την πρώτη διαφήμιση για τυρί στην ελληνική αγορά.

Χρονιά ορόσημο αποδεικνύεται το 1995, όταν διασταυρώνεται η πορεία δύο μεγάλων εταιρειών. Η ΟΠΤΙΜΑ αναλαμβάνει αποκλειστικά τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας ΗΠΕΙΡΟΣ, ενώ το 1997 ο Παντελής Παντελιάδης εισέρχεται ενεργά στην πρωτογενή παραγωγή με την εξαγορά της ΗΠΕΙΡΟΣ. Η ΗΠΕΙΡΟΣ εντάσσεται ιδιοκτησιακά στην οικογένεια της ΟΠΤΙΜΑ και ξεκινά μια νέα εποχή ανάπτυξης για τα παραδοσιακά τυριά της χώρας μας.

Στην πορεία των ετών το χαρτοφυλάκιο της ΟΠΤΙΜΑ αναπτύσσεται δυναμικά, με αποτέλεσμα σήμερα η εταιρεία να είναι παρούσα με τις μάρκες της σε όλες τις κατηγορίες των τυροκομικών προϊόντων της αγοράς.

Το 2015 η OΠΤΙΜΑ εισέρχεται στον κλάδο της Ζαχαροπλαστικής, με την εκπροσώπηση μεγάλων οίκων του εξωτερικού που παράγουν πρώτες ύλες για τη ζαχαροπλαστική και την παρασκευή παγωτού και δημιουργεί το νέο τμήμα, OPTIMA PASTRY.

Το 2019 δημιουργείται η Φάρμα ΗΠΕΙΡΟΣ, μια από τις πλέον σύγχρονες και πρωτοποριακές μονάδες εκτροφής αιγοπροβάτων στην Ευρώπη.

Ο θεσμός του Cash & Carry

Με ενεργή παρουσία στην επιχειρηματική ζωή της χώρας για 46 χρόνια, η METRO AEBE είναι μία 100% ελληνική εταιρεία που καινοτόμησε, εισάγοντας ουσιαστικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον θεσμό των Cash & Carry. Σήμερα ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις Λιανικής μέσα από τα My market και τις πωλήσεις Χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry.

Η αρχή έγινε το 1976 όταν ιδρύθηκε το πρώτο κατάστημα Cash & Carry στην Πέτρου Ράλλη, ενώ το 1977 τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας μεταφέρθηκαν στη Λεωφόρο Συγγρού. Την ίδια χρονιά εγκαινιάζεται το πρώτο super market METRO στον Κορυδαλλό, ενώ δύο χρόνια αργότερα το προσωπικό της εταιρείας αριθμούσε 100 άτομα.

Το 1990 εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα της METRO εκτός Αθηνών, στη Ρόδο. Το 1994 έγινε νέα επέκταση των κεντρικών γραφείων, με το προσωπικό της εταιρείας να ξεπερνά τα 1.000 άτομα.

Το 1999 ο Παντελής Παντελιάδης ανέλαβε την προεδρία του ΣΕΣΜΕ (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος), ενώ το 2004 τα καταστήματα λιανικής της εταιρείας μετονομάστηκαν σε My market και διαχωρίστηκαν και τυπικά από τα Cash & Carry.

Το 2008 εγκαινιάστηκε το υπερσύγχρονο κέντρο διανομών Οινοφύτων, σε μια επένδυση αξίας 35 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 βρίσκει την εταιρεία να αριθμεί συνολικά 112 καταστήματα, 66 My market και 46  METRO Cash & Carry.

Τo 2016 η METRO αποκτά τον αποκλειστικό έλεγχο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα της εταιρείας Βερόπουλος, αυξάνει σημαντικά το δίκτυό της στη λιανική πώληση και εξαπλώνεται σε στρατηγικά σημεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Παράλληλα, η εταιρεία απέκτησε και δύο ακόμη Κέντρα Διανομής, σε Μάνδρα Αττικής και Γέφυρα Θεσσαλονίκης. Το 2018 αποτέλεσε χρονιά – ορόσημο για την METRO, καθώς ολοκληρώθηκε η ένταξη του δικτύου της Βερόπουλος στην οικογένεια των My market. Παράλληλα, ξεκίνησε τη λειτουργία του και το πρωτοποριακό σε υπηρεσίες Eshop της αλυσίδας.

Το 2019 εγκαινιάστηκε το 50ό κατάστημα METRO Cash & Carry, στο νησί της Ζακύνθου, ενώ ανακοινώθηκε η είσοδος της εταιρείας στην αγορά της Κύπρου, με ένα νέο μοντέλο χονδρικής πώλησης.

Σήμερα τα My market είναι μία αμιγώς ελληνική αλυσίδα super market με 231 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, ενώ συνεργάζονται στην συντριπτική τους πλειονότητα με Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές.

ΠΗΓΗ 

Ζητάς  εργασία ; Ενημερώσου για τις τελευταίες αγγελιες εργασιας  ΤΩΡΑ στο ergasia.gr

Άφησε μας το σχόλιο σου


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Uploading