image

Τα νέα καταστήματα έσωσαν την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα νέα καταστήματα έσωσαν την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα νέα καταστήματα έσωσαν την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα νέα καταστήματα έσωσαν την ΑΒ Βασιλόπουλος

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

Τέσσερα χρόνια και μια πανδημία, χρειάσθηκαν για να επιστρέψουν οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος σε επίπεδα άνω των 2 δισ. ευρώ.
Όμως και πάλι ο τζίρος που εμφάνισε πέρυσι η ελληνική θυγατρική του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize υπολείπεται
από τα υψηλά του 2016 -τότε είχε πριμοδοτηθεί από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος- ενώ η ποσοστιαία ανάπτυξη
που εμφάνισε σε σχέση με το 2019, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής, απέχει από την αύξηση των πωλήσεων
του κλάδου η οποία σύμφωνα με τη Nielsen άγγιξε το +9,7%.

Κάτι που δεν είχε συνηθίσει ο Ολλανδο-Βελγικός όμιλος Ahold Delhaize τα προηγούμενα χρόνια. Όμως την τελευταία τετραετία και δη το 2020,
χρονιά που αποτέλεσε για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ χρυσοτόκο όρνιθα, η θυγατρική του στην Ελλάδα δεν μπορεί να πιάσει τον “βηματισμό”
του κλάδου. Οπότε το ερώτημα που γεννάται είναι ποια στρατηγική θα ακολουθήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος για να ανακτήσει το έδαφος που
φαίνεται να χάνει έναντι του ανταγωνισμού, αλλά κυρίως ποιες είναι οι προθέσεις της μητρικής, δηλαδή του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize,
για τη δραστηριοποιήσή της στην Ελλάδα.

Πηγές της αγοράς που μίλησαν στo Capital.gr, στον απόηχο των έντονων φημών που δεν επιβεβαιώνονται ότι υπήρξε πρόταση εξαγοράς της
εν Ελλάδι δραστηριότητας της Ahold Delhaize, από τη Δ. Μασούτης -στο παρελθόν το σενάριο ήθελε η ΑΒ να καταθέτει πρόταση εξαγοράς
της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, ενώ σήμερα οι πληροφορίες θέλουν την Δ. Μασούτης να κατέθεσε πρόταση, με τη στήριξη ξένου πιστωτικού ιδρύματος,
για την εξαγορά της ΑΒ την οποία η Ahold Delhaize απέρριψε- υποστηρίζουν ότι θα υπάρξουν και νέες αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο στη θυγατρική της.
Και δεν θα είναι η πρώτες. Στις αρχές της χρονιάς ο Ολλανδός Kees Rusius ανέλαβε το vp sourcing capability development,
δηλαδή τον συντονισμό των αγορών και των προμηθειών της αλυσίδας.

Τι αποκαλύπτει ο ισολογισμός της ΑΒ για το 2020

Τι κέρδισε όμως η ΑΒ Βασιλόπουλος πέρυσι; Σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της (αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ χθες Παρασκευή 8/10)
οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα 2,021 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αυ?ξηση 3,76%. Στη χρήση του 2016 οι πωλήσεις της ΑΒ
σε επίπεδο ομίλου είχαν ξεπεράσει τα 2,174 δισ. ευρώ.

Πέρυσι τα μικτα αποτελεσματα αυξήθηκαν 9,51% στα 557,1 εκατ. ευρώ, τα EBITDA κατά 2,33% στα 174,4 εκατ. ευρώ, τα κέρδη
προ φορων 35,6% στα 38,7 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 28 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ανάπτυξη 40,20%.
Την ίδια περίοδο τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα 39,7 εκατ. ευρώ από 31,159 εκατ. ευρώ,
ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού αυξήθηκε 5,74% στα 15.386 άτομα (+836 σε σχέση με το 2019), ενώ για παροχές
και προσθετη ασφαλιστικη νοσοκομειακη καλυψη προς τους εργαζόμενούς του ο όμιλος διέθεσε 17,5 εκατ. ευρώ από 15,3 εκατ. ευρώ
το 2019.

Για τη χρήση του 2020, η πρόταση της τακτικής γενικής συνέλευσης ειναι η μη διανομη  μερισματος. Για την χρήση 2019 πραγματοποιηθηκε
διανομη μερισματος 16,554 εκατ. ευρώ.

Μειωμένες επενδύσεις και ανασύνταξη δικτύου

Σε επίπεδο επενδύσεων, αυτές διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 54,9 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, δηλαδή ήταν μειωμένες
κατά 11,7% σε σχέση
με το 2019, όπου είχαν ανέλθει στα 62,2 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια αυτά κατευθύνθηκαν στην επεκταση και την αναβαθμιση του δικτυου πωλησεων μεσω οργανικης αναπτυξης,
στην ανακαινιση των καταστηματων του ομίλου και στη δημιουργία του πρωτου AB Home Shop Center, μια επενδυση
ανω των 10 εκατ. ευρω που εξυπηρετει αποκλειστικα τις ηλεκτρονικες παραγγελιες για την Αττικη. Το AB Home Shop Center
διαθετει ποικιλια 11.000 προιοντων και συγκεντρωνει καθε μερα 2.000 παραγγελιες.

Στον τομεα της οργανικης επε?κτασης, ο όμιλος έθεσε σε λειτουργια 8 νεα καταστηματα σουπερ-μαρκετ και 36 καταστηματα
με το συστημα της δικαιοχρησης. Αποτέλεσμα στο τελος της χρησης, το δικτυο πωλησεων του να αριθμει  543 καταστηματα
εκ των οποίων τα 310 ειναι εταιρικα  καταστηματα λιανικης πωλησης, 219 ανηκουν στο δικτυο δικαιοχρησης (Franchising),
και 14 καταστηματα ειναι καταστηματα χονδρικης πωλησης.

Σε σχέση με το 2019, το δίκτυο καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος αυξήθηκε κατά 6,47% ή κατά 33 σημεία πώλησης και
όχι κατά 44 καταστήματα, όσα δηλαδή ήταν και τα νέα καταστήματα που άνοιξε το 2020. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι,
σε σχέση με το 2019, μείωσε κατά 2 τα εταιρικά καταστήματα, είναι μείον ένα κατάστημα χονδρικής και μείον 8 καταστήματα δικαιοχρησης.

Εκ των καταστημάτων που προστέθηκαν στο δίκτυο της είναι και αυτά που άνηκαν στις εταιρείες KAST ΑΕ, THIRA ΑΕ, και AST Α.Ε.
το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων απέκτησε στις 9 Φεβρουαρι?ου του 2020. Καθε μια απο τις προαναφερθεισες εταιρειες
είχε δημιουργήσει ενα καταστημα franchise AB (συγκεκριμενα AB Kyparissia, Santorini και Akrata Food Market αντιστοιχα).
Τον Ιούλιο 2020 τα καταστηματα των AST Α.Ε. και KAST Α.Ε. υπομισθωθηκαν σε νεο συνεργατη με συμβαση δικαιοχρησης (franchise),
στον οποιο μεταβιβαστηκαν τα εμπορευματα και ο παγιος εξοπλισμος των καταστηματων, ενώ στις 15 Δεκεμβρίου του 2020 η διοικηση
της ΑΒ αποφασισε τη συγχώνευση των τρίων εταιρειων με απορροφηση απο την ΑΒ, με σκοπο να επιτευχθει καλυτερη, ορθολογικοτερη
και αποτελεσματικοτερη οργανωση και συντονισμος του δικτυου των καταστηματων.

Το δύσκολο 2021

Και τη φετινή χρονιά ο όμιλος εστιάζει στην αναπτυξη του με την προσθηκη νεων καταστηματων στο δικτυο του, συμπεριλαμβανομενων
των καταστηματων του δικτυου δικαιοχρησης (franchising) και των καταστηματων χονδρικής και λιανικης. Την ίδια στιγμή, όπως
σημειώνει η διοίκηση του ομίλου στις οικονομικές καταστάσεις, είναι πως “εκεινο που συνεχιζει να απασχολει τις αγορες ειναι
η ανοδος των τιμων σε παγκοσμιο επιπεδο, με πληθωριστικες πιεσεις ήδη ορατες, και ταυτοχρονα ο συνεπακολουθος κίνδυνος
μείωσης των παραγγελιων και της ζητησης”.

Έτσι στην μετα-πανδημικη εποχη, το ζητούμενο, σύμφωνα με τον όμιλο, ειναι να βρεθει το σημείο ισορροπιας ώστε να αποφευχθουν
εντονες διακυμανσεις και πληθωριστικες πιεσεις, με σκοπο την προστασια της αγοραστικης δυναμης των καταναλωτων.
Επιπροσθετοι μακροοικονομικοι κίνδυνοι, ειναι η σταθεροποιηση στα χαμηλά του διαθεσιμου κατα κεφαλην εισοδηματος και
η αβεβαιοτητα απο τις επιπτωσεις της πανδημιας Covid-19 στην οικονομια, αναφέρεται σε άλλο σημείο της οικονομικής έκθεσης.

Πηγή 

Ζητάς  εργασία ; Ενημερώσου για τις τελευταίες αγγελιες εργασιας  ΤΩΡΑ στο ergasia.gr

Άφησε μας το σχόλιο σου


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Uploading