image

Όταν πιάνεις μια νέα δουλειά δώσε προσοχή σε αυτά τα 5 points

Όταν πιάνεις μια νέα δουλειά δώσε προσοχή σε αυτά τα 5 points μέσα στις πρώτες 90 ημέρες

Όταν πιάνεις μια νέα δουλειά δώσε προσοχή σε αυτά τα 5 points μέσα στις πρώτες 90 ημέρες

Όταν πιάνεις μια νέα δουλειά δώσε προσοχή σε αυτά τα 5 points μέσα στις πρώτες 90 ημέρες

Ζούμε σε μια εποχή όπου πολλοί άνθρωποι αλλάζουν δουλειές. Με στόχο να βρουν αυτό που τους ταιριάζει.
Όταν πας σε έναν Οργανισμό, έχεις ένα σύντομο χρονικό διάστημα για να προσαρμοστείς στην εταιρική
κουλτούρα του. Είναι ο λεγόμενος κανόνας των 90 ημερών. Και υπάρχουν πάρα πολλά ταλαντούχα άτομα
που έχουν αποτύχει στη νέα εταιρία που πήγαν, επειδή ακριβώς δεν κατάφεραν να «διαβάσουν»
την εταιρική κουλτούρα που υπάρχει στο νέο περιβάλλον τους.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι Οργανισμοί δεν εξηγούν τους εν λόγω κανόνες στους νεοεισερχόμενους,
και οι νέες προσλήψεις επικεντρώνονται στη δουλειά και στο νέο αφεντικό, και τελικά παραβλέπουν
τη βαθιά επιρροή των κανόνων που αφορούν την εταιρική κουλτούρα. Ωστόσο, η κατανόησή τους παίζει
μεγάλο ρόλο στην αρχική σας επιτυχία. Το να γνωρίζετε όχι μόνο τι αποτελέσματα φέρνουν οι συνάδελφοί σας,
αλλά και πώς λειτουργούν, έχει σημασία αν θέλετε να είστε αποτελεσματικοί και να δημιουργήσετε μια καλή εντύπωση.

Το Harvard Business Review έφτιαξε ένα ενδιαφέρον άρθρο και παραθέτει τα 5 points που πρέπει να προσέξεις
όταν πιάνεις μια νέα δουλειά, έτσι ώστε να κατανοήσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται την εταιρική κουλτούρα που υπάρχει
εκεί που μόλις πήγες.

1# Ανθρώπινες σχέσεις.

 Οι εταιρείες διαφέρουν στο πώς καλλιεργούν τις σχέσεις, στο πως ορίζουν τη συνεργασία
και τον χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρωθεί η δουλειά και να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις.
Σε ορισμένους Οργανισμούς, ο μόνος τρόπος για να αλληλεπιδράσετε και να δουλέψετε με άλλους είναι να περάσετε
χρόνο μαζί τους face-to-face. Σε άλλες εταιρίες, η αποστολή emails, η αποστολή μηνυμάτων και η τηλεδιάσκεψη
προτιμώνται από τις προσωπικές συναντήσεις. Όταν φτάσετε στον νέο Οργανισμό, ρωτήστε τους συναδέλφους
πώς πρέπει να προσεγγίζετε τα άλλα άτομα και πως γίνεται η συνεργασία. Για παράδειγμα, πρέπει να αφιερώσετε
χρόνο για να δημιουργήσετε μια σχέση με κάποιον πριν του ζητήσετε βοήθεια για ένα task; Ή είναι αποδεκτό
να φτιάξετε μια λίστα ”go-to” ατόμων στα οποία μπορείτε απλά να στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
για βοήθεια όταν την χρειάζεστε; Παρατηρήστε πού και πώς δουλεύουν οι συνάδελφοί σας και πάρτε τις κατάλληλες αποφάσεις.
Αυτοί περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους συναντώντας ο ένας τον άλλον ή τείνουν να βρίσκονται ο καθένας στο γραφείο του
ή συνηθίζουν να εργάζονται από το σπίτι;

2# Επικοινωνίες.

Όταν ξεκινάτε μια νέα δουλειά, κοιτάξτε πώς οι άνθρωποι τείνουν να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Είναι μέσω «επίσημων τρόπων», όπως συναντήσεων που καθορίζονται πάντα εκ των προτέρων και στις οποίες όλοι
έρχονται καλά προετοιμασμένοι; Ή τα άτομα συχνότερα επικοινωνούν αυθόρμητα όταν χρειάζονται κάτι;
Η ιεραρχία συχνά καθορίζει πότε και πού είναι αποδεκτή η επικοινωνία με ανωτέρους. Σε λιγότερο ιεραρχικές Οργανώσεις,
οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να στέλνουν email σε ανώτερους leaders για να συνομιλήσουν μαζί τους. Ο καλύτερος τρόπος
για να καταλάβετε αυτούς τους κανόνες είναι να ρωτήσετε. Οι συνάδελφοι μπορούν να σας πουν πώς να προχωρήσετε
σε αυτό το κομμάτι.

3# Λήψη αποφάσεων. 

Ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες λαμβάνουν αποφάσεις ποικίλλει επίσης. Ορισμένες εταιρείες
λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο σε επίσημες συναντήσεις, ενώ άλλες τείνουν να οριστικοποιούν τις αποφάσεις
σε δεύτερο χρόνο. Ακόμα κι αν οι επίσημες συναντήσεις είναι ο κανόνας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι οι πραγματικές αποφάσεις
λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια του καφέ, στο διάδρομο ή στο μεσημεριανό γεύμα. Δείτε εάν οι αποφάσεις που λαμβάνονται
στις συνεδριάσεις υλοποιούνται. Αν δείτε άτομα να συμφωνούν σε μια σειρά ενεργειών σε ένα meeting και στη συνέχεια
να παρατηρήσετε ότι άλλα πράγματα συμβαίνουν στη συνέχεια, αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν ισχυροί άτυποι μηχανισμοί
λήψης αποφάσεων που πρέπει να ανακαλύψετε.

4# Ατομικό παιχνίδι VS ομαδικό παιχνίδι.

Σε ορισμένες εταιρίες, οι διεργασίες γίνονται πιο ομαδικά, ενώ σε άλλες
πιο ατομικά. Αν ένας Οργανισμός έχει πιο ατομική προσέγγιση, θα δείτε ότι υποστηρίζει γενικά μια «νοοτροπία ήρωα»
που αναγνωρίζει το Χ φιλόδοξο άτομο. Οι ανταμοιβές συνήθως είναι σε ατομικό επίπεδο και η απόδοση τείνει να βασίζεται
σε ατομικές αξιολογήσεις. Οι Οργανισμοί που επικεντρώνονται σε ομάδες παρέχουν ένα δίχτυ ασφαλείας μοιράζοντας
τους κινδύνους και τα οφέλη, αλλά μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ξεχωρίσετε ως άτομο και να διαφοροποιηθείτε μέσα
σε αυτό το περιβάλλον. Αυτοί οι Οργανισμοί είναι πιο συγκεντρωμένοι σε κοινούς στόχους και αποτελέσματα.

5# Αλλαγές προσώπων.

Κάτι που επίσης μπορεί να επηρεάσει την απόδοση σου και την ψυχολογία σου, είναι
οι ενδεχόμενες αλλαγές προσώπων σε μια εταιρία. Δες σε βάθος χρόνου, αν η εταιρία στην οποία είσαι συνηθίζει
να αλλάζει πρόσωπα, ειδικά στα ανώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας. Οι ταλαντούχοι ηγέτες που εισάγονται από έξω
καλούνται συνήθως να «ταρακουνήσουν τα πράγματα», για να αμφισβητήσουν το status quo. Δυστυχώς, αυτό
που συμβαίνει σε πολλούς από αυτούς τους ανθρώπους είναι ότι αποτυγχάνουν. Όλο αυτό το κομμάτι παίζει ρόλο
και στις συνδέσεις που θα κάνεις. Υπάρχουν σταθεροί leaders εντός του Οργανισμού
με τους οποίους πρέπει να χτίσεις σχέσεις;

Πηγή 

Άφησε μας το σχόλιο σου


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Uploading