image

8 έξυπνοι τρόποι για να βρεις τη δουλειά των ονείρων σου!

8 έξυπνοι τρόποι για να βρεις τη δουλειά των ονείρων σου!

8 έξυπνοι τρόποι για να βρεις τη δουλειά των ονείρων σου!

8 έξυπνοι τρόποι για να βρεις τη δουλειά των ονείρων σου!

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Ένας φίλος μου δεν μπορεί να βρει δουλειά. Είπε: “Έχω φτιάξει πολύ καλό βιογραφικό και ένα πολύ καλό cover letter. Έχω κάνει αίτηση σε δεκάδες θέσεις και δεν με έχουν καλέσει σε ούτε μια συνέντευξη. Είναι ξεκάθαρο ότι κανείς δεν προσλαμβάνει”

Μήπως έχεις κάνει και εσύ το ίδιο; Μάλλον έχεις στείλει πολλά βιογραφικό. Μάλλον έχεις γράψει και πολύ έξυπνα cover letters. Μπορεί να ζήτησες και από κάποιον να πει για σένα “μια καλή κουβέντα” στον υπεύθυνο του.

Και δεν παίρνεις ούτε μια απάντηση. Πόσο μάλλον να πάρεις τη θέση…

Γιατί; Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν έχεις υπό έλεγχο στη διαδικασία της αναζήτησης εργασίας. Είναι εκείνα τα δυσκίνητα συστήματα για να κάνεις την αίτησή σου, είναι εκείνα τα αυτοματοποιημένα φίλτρα που εξειδικεύονται στο να βρίσκουν λέξεις κλειδιά αντί για ταλέντα, είναι εκείνοι οι βαριεστημένοι υπεύθυνοι προσωπικού που θέλουν να διαπιστώσουν αν μπορείτε να τετραγωνίσετε τον κύκλο. Ναι, όλα αυτά είναι έξω από τον έλεγχό σας.

Αλλά είναι και ένα πράγμα που εξαρτάται μόνο από εσένα: είναι το είδος και η ποσότητα της προσπάθειας που θα αφιερώσεις σε αυτή τη διαδικασία.

Εάν αγωνίζεσαι να βρεις τη δουλειά των ονείρων σου, μην παραπονιέσαι. Μην κατηγορείς άλλους ανθρώπους. Σίγουρα, το σύστημα είναι συχνά χάλια – οπότε ας αποδεχτούμε ότι είναι χάλια, και στη συνέχεια ας βρούμε τρόπους να ξεφύγουμε από αυτό το εμπόδιο. Αποφάσισε να κάνεις περισσότερα. Δεσμεύσου στον εαυτό σου να κάνεις ό,τι άλλοι υποψήφιοι δεν είναι πρόθυμοι να κάνουν.

Πάμε λοιπόν να δούμε τα 8 βήματα για να ξεχωρίσεις και να αποκτήσεις τη δουλειά που θέλεις.

1. Βρες την εταιρεία για την οποία θέλεις να δουλέψεις

Προφανές, σωστά; Όχι ακριβώς. Οι περισσότεροι Jobseekers στέλνουν βιογραφικό σε όσες περισσότερες αγγελίες και εταιρείες μπορούν με την ελπίδα ότι οι πιθανότητες θα είναι με το μέρος τους.

Αλλά το να στέλνεις βιογραφικά πραγματικά παντού έχει σαν αποτέλεσμα για τους recruiters να πρέπει να ψάξουν ανάμεσα σε χιλιάδες υποψηφίους για να βρουν το σωστό άνθρωπο. (Αν περιμένεις να ξεχωρίσεις με αυτόν τον τρόπο, καλή τύχη).

Για να δείξεις στον recruiter ότι είσαι ο σωστός υποψήφιος, πρέπει να κάνεις όλη τη δουλειά. Αντί να χάσεις χρόνο να στέλνεις βιογραφικά σε ότι αγγελία υπάρχει, αφιέρωσε εκείνο το χρόνο για να αποφασίσεις ποια είναι η εταιρεία για την οποία πραγματικά θα ήθελες να δουλέψεις. Τόσο από άποψη περιγραφής θέσης και καθηκόντων όσο και από άποψη κουλτούρας.

2. Γνώρισε πραγματικά την εταιρεία.

Ας πούμε ότι είμαι ο υπεύθυνος προσωπικού. Αν μου πεις: “Θα ήθελα πολύ να δουλέψω για εσάς”, αυτό που στην πραγματικότητα θα ακούσω είναι: “Θα ήθελα πολύ να με πληρώνετε”

Κατά πάσα πιθανότητα δεν μπορείς να ξέρεις αν θέλεις να δουλέψεις για την εταιρεία μου, εκτός και αν πραγματικά ξέρεις πολλά για την εταιρεία. Αυτή βασικά είναι και η διαφορά του να θέλεις απλά μια δουλειά από το να θέλεις να έχεις έναν ενεργό και ουσιαστικό ρόλο μέσα σε μια εταιρεία.

Μίλα σε φίλους, σε συγγενείς, σε πωλητές, σε πελάτες, σε ανταγωνιστές.. γενικά μίλα σε όποιον βρεις. Βρες τη διοίκηση και τους υπαλλήλους της εταιρείας στα social media. Όταν γνωρίζεις τους ανθρώπους που δουλεύουν σε μια εταιρεία, γνωρίζεις και την ίδια την εταιρεία. Μάθε όσο πιο πολλά μπορείς και στη συνέχεια κεφαλαιοποίησε αυτή τη γνώση προς όφελός σου.

3. Αποφάσισε ποια θα είναι η δική σου συνεισφορά στη θέση

Οι περισσότερες εταιρείες συχνά βλέπουν την εκπαίδευση των εργαζομένων σαν αναγκαίο κακό. Η εκπαίδευση θέλει χρόνο, χρήμα, προσπάθεια και κάθε ένα από τα παραπάνω, όπως καταλαβαίνεις, βρίσκεται σε έλλειψη. Ο ιδανικός υποψήφιος πρέπει να μπορεί να είναι παραγωγικός αμέσως.

Δεν χρειάζεται να μπορείς να κάνεις όλα όσα απαιτούνται από τη θέση εργασίας αμέσως, πάντα βοηθάει αν η εταιρεία δει μια άμεση απόσβεση της επένδυσής της. Θυμήσου, η πρόσληψή σου είναι για την εταιρεία μια επένδυση την οποία πρέπει να αποσβέσει, μέσω της δικής σου εργασίας.

Βρες εκείνο το ένα ή τα δύο σημεία στα οποία μπορείς να συνεισφέρεις στην εταιρεία από την πρώτη κιόλας μέρα.

4. Μην λες απλά, δείξε κιόλας.

Δείξει αυτά που μπορείς να προσφέρεις. Αν είσαι προγραμματιστής, φτιάξε ένα προσχέδιο μιας εφαρμογής. Αν σε ενδιαφέρει μια θέση στις πωλήσεις, φτιάξε ένα πλάνο σχετικά με το πώς μπορεί η εταιρεία να στοχεύσει σε ένα καινούριο κοινό ή σε μια νέα αγορά ή φτιάξε μια περιγραφή του πως εσύ θα εφάρμοζες κάποιες στρατηγικές marketing που η εταιρεία δεν εφαρμόζει.

Το να χρησιμοποιείς απτά παραδείγματα των ικανοτήτων σου είναι η ευκαιρία σου να αποδείξεις ότι και γνωρίζεις καλά την εταιρεία, και όχι έχεις όντως τις “φρέσκες ιδέες” που ισχυρίζεσαι και ότι μπορείς να είσαι παραγωγικός από την πρώτη κιόλας μέρα. Η πρωτοβουλία που θα πάρετε θα ενθουσιάσει τους υπεύθυνους προσλήψεων και θα είστε ο μόνος για τον οποίο δεν θα σκέφτονται ότι είναι όλο λόγια.

Εντάξει τώρα μπορεί να αναρωτιέσαι: “Είναι δίκαιο να κάνω τζάμπα δουλειά μήπως και πάρω τη θέση; Πρέπει οπωσδήποτε να φτιάξω πλάνο marketing ή προσχέδιο εφαρμογής για να με προσλάβουν;” Η απάντηση είναι όχι. Αλλά το να το κάνεις θα σε κάνει σίγουρα να ξεχωρίσεις. Τέλος, να θυμάσαι να μην βάζεις πότε μπροστά τη λέξη “δίκαιο” όταν πρόκειται για τους στόχους σου – και ειδικά τώρα που δεν είσαι και σε θέση ισχύος.

5. Χρησιμοποίησε τις συστάσεις για να ενισχύσεις τη θέση σου.

Ο κόσμος των επιχειρήσεων βασίζεται στις προσωπικές σχέσεις. Όλοι οι recruiters έχει τύχει να προσλάβουν έναν λάθος άνθρωπο, όποτε μια σύσταση από κάποιον που εμπιστεύονται θα είναι πολύτιμη. Θα πρέπει να ψάξεις πολύ μέσα στον κύκλο σου, ή ακόμα να κάνεις νέες γνωριμίες αλλά η προσπάθεια αξίζει τον κόπο.

Το να γνωρίζουν ότι κάποιος που εμπιστεύονται είναι πρόθυμος να εγγυηθεί για εσένα είναι εκείνο το σημείο που επηρεάζει πολύ την απόφαση τους να σε καλέσουν για συνέντευξη και πιθανόν να σου προσφέρουν και τη θέση.

6. Χτύπα πόρτες

Μην περιμένεις να σε καλέσουν για συνέντευξη. Μην περιμένεις καν να ανοίξει κάποια θέση εργασίας. Στην τελική έχεις ήδη βρει τον τρόπο να συμβάλλεις στην εταιρεία για την οποία θέλεις να δουλέψεις. Κάνε μια δυνατή εισαγωγή, βρες κάποιον που μπορεί να επηρεάσει τη διαδικασία της πρόσληψης και προσπάθησε να του μιλήσεις για εσένα.

Πιστεύεις ότι δεν θα δουλέψει; Θα δουλέψει! Ειδικά αν δείξεις και σε εκείνον πώς μπορεί να ωφεληθεί. Σκέψου και το άλλο. Αν είχες μια ηγετική θέση σε μια εταιρεία και κάποιος φιλόδοξος νέος σου ζητούσε να τον βοηθήσεις και να του κάνεις μια σύσταση, θα βοηθούσες;

Αυτό που μπορείς να πεις είναι: “Θέλω πολύ να δουλέψω για την εταιρεία σας. Ξέρω ότι αυτή την περίοδο ασχολείστε με το social media marketing και έχω δημιουργήσει έναν τρόπο να αναλύει δεδομένα από τις ενέργειες των χρηστών, το RΟΙ και το Brand awareness. Θα μπορούσαμε να πάμε για ένα γεύμα σε κάποιο διάλειμμα σας και να σας μιλήσω γι’ αυτό. Αν δεν σας αρέσει, τουλάχιστον θα έχετε ένα δωρεάν γεύμα. Αν όμως σας αρέσει η ιδέα μου, τότε η εταιρεία σας μπορεί να ωφεληθεί πραγματικά. Τι έχετε να χάσετε;”

Ένας γνωστός μου που εργάζεται σε μια τεχνολογική εταιρεία προσέλαβε 4 ανθρώπους που τον προσέγγισαν με αυτόν τον τρόπο. Είναι η προσέγγιση του νικητή. Και του αρέσει ‘πολύ όταν τον βρίσκουν εκείνοι.

Περιέγραψε κατευθείαν πώς η εταιρεία μπορεί να ωφεληθεί αν σε προσλάβει. Πές τους: “Η ιστοσελίδα σας είναι πολύ καλή αλλά μπορώ να την κάνω ακόμα καλύτερη. Αυτές είναι οι αλλαγές που προτείνω για τον πρώτο μήνα και εδώ είναι ο τρόπος με τον οποίο πιστεύω ότι αυτές οι αλλαγές θα αυξήσουν τα αποτελέσματα της διαφήμισης. Και αυτό είναι ένα προσχέδιο που έφτιαξα για το πώς θα μπορούσε να είναι ίσως μια νέα δομή της ιστοσελίδας.”

Αν προσεγγίσεις τους ανθρώπους με τον σωστό τρόπο θα σου δώσουν όλη την προσοχή που θέλεις, ειδικά άνθρωποι που δουλεύουν σε μικρές επιχειρήσεις ή σε startups. Δεν ξέρω κανέναν που θα πετούσε μια ευκαιρία να μάθει πως μπορεί να βελτιώσει την επιχείρησή του.

7. Υποστήριξε τον εαυτό σου.

Πολλοί άνθρωποι είναι κακοί συνεντευξιαστές. Αυτό κυρίως συμβαίνει σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Γι’ αυτό να είσαι άμεσος και εύστοχος. Εξήγησε τι μπορείς να κάνεις. Εξήγησε τι έχεις κάνει ήδη. Μη μιλάς γενικά για το τι σημαίνει για εσένα αυτή η θέση εργασίας, μίλα ειδικά για το πώς η εταιρεία θα ωφεληθεί από την πρόσληψή σου. Δείξε ότι γνωρίζεις ότι το να εργάζεσαι για τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι διαφορετικό (κάθε εταιρεία πιστεύει ότι είναι διαφορετική) από ότι έχεις κάνει και πόσο σε ενθουσιάζει αυτή η νέα πρόκληση. Χρησιμοποίησε όλα όσα έχεις μάθει για την εταιρεία το προηγούμενο διάστημα.

8. Ζήτα τη θέση

Αν πραγματικά ξέρεις ότι θέλεις τη θέση – και για να έχεις φτάσει ως εδώ θα έπρεπε να το ξέρεις – τότε ζήτα τη. Δεν έχεις τίποτα να χάσεις, έχεις τα πάντα για να κερδίσεις. Αν έχεις δουλέψει σκληρά για να κάνεις τον εαυτό σου να ξεχωρίσει, τότε είναι πολύ πιθανό να προσληφθείς αμέσως.

Μου αρέσει όταν οι υποψήφιοι ζητάνε τη θέση. Και αρέσει και στους περισσότερους υπεύθυνους προσλήψεων. Σε ποιον δεν αρέσει να βλέπει πρωτοβουλία και κινητοποίηση από μέρους των υποψηφίων;

Ξέρω τι σκέφτεσαι: ότι όλα αυτά θέλουν πολύ κόπο και χρόνο, ειδικά αν κάποιος δεν μπορεί να σου εγγυηθεί ότι αν τα κάνεις θα έχεις εν τέλει και τη θέση. Αλλα θεωρώ ότι το σκέφτεσαι πολύ λάθος. Το να κάνεις ότι κάνουν οι άλλοι είναι απίθανο να σε οδηγήσει στη θέση των ονείρων σου.

Αν αποφασίσεις ότι θες να είσαι διαφορετικός, πρέπει να δουλέψεις σκληρά για να το πετύχεις. Και τότε οι πιθανότητες θα είναι πραγματικά με το μέρος σου.

Jeff Haden (LinkedIn Influencer)

Ζητάς  εργασία ; Ενημερώσου για τις τελευταίες αγγελιες εργασιας  ΤΩΡΑ στο ergasia.gr

Άφησε μας το σχόλιο σου


Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Uploading