5 πράγματα που δεν χρειάζεται να έχεις ούτε θέλει να δει στο βιογραφικό σου ο μελλοντικός σου εργοδότης
Κοινοποίησε το
5 πράγματα που δεν χρειάζεται να έχεις ούτε θέλει να δει στο βιογραφικό σου ο μελλοντικός σου εργοδότης
5 πράγματα που δεν χρειάζεται να έχεις ούτε θέλει να δει στο βιογραφικό σου ο μελλοντικός σου εργοδότης
Ήξερες ότι αυτά τα 5 λάθη που έχει το βιογραφικό σου μπορεί να σου στερήσουν την επόμενη δουλειά σου;
Λαμπρινή Λαδά
Αν είχες μπροστά σου τον άνθρωπο που αξιολογεί βιογραφικά δεν θα ήθελες να μάθεις ποια λάθη στο βιογραφικό πραγματικά κοστίζουν στη φάση αξιολόγησης υποψηφίων; Κάποιοι από αυτούς έχουν βγει και έχουν μιλήσει για τα πράγματα που πραγματικά είναι καθοριστικά για το αν θα σε καλέσουν για συνέντευξη ή όχι. Στο εξωτερικό υπάρχει επαγγελματίας που σε βοηθά να φτιάξεις ένα ανταγωνιστικό βιογραφικό και ξέρει όλα τα τιπς για να πετύχεις μια συνέντευξη.
Τα λάθη στο βιογραφικό σου που τελικά παίζουν ρόλο
Αν ρωτήσεις έναν υπεύθυνο σε HR ή τους Recruiters που τρέχουν συνεντεύξεις και διαδικασίες αξιολόγησης υποψηφίων τι δεν θέλουν να δουν ποτέ σε ένα βιογραφικό θα σου πουν σίγουρα αυτά τα 5 πράγματα έχουν μεγάλη σημασία.
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων συνηθίζουν να διαβάζουν γρήγορα βιογραφικά εξαιτίας του όγκου που έχουν να διαβάσουν κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο μισό του βιογραφικού παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο στο να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση από το δεύτερο μισό, οπότε χρειάζεται τα πιο σημαντικά και εντυπωσιακά προσόντα σου να μπουν στην κορυφή.
- Μια περίληψη του ποιος είσαι: Μια τεράστια σπατάλη της αξίας του βιογραφικού, συνήθως περιέχει πληροφορίες που θα έβρισκαν οι υπεύθυνοι προσλήψεων διαβάζοντας τη συνοδευτική επιστολή σου. Προσπέρνα, λοιπόν, την περίληψη και χρησιμοποίησε το πάνω μέρος για να περάσεις απευθείας στην εμπειρία ή στη λίστα με τις δεξιότητες και τις πιστοποιήσεις σου.
- Λέξεις-κλειδιά από την αγγελία: Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη μεταξύ των ατόμων που αναζητούν εργασία ότι υπάρχουν εφαρμογές που ψάχνουν λέξεις κλειδιά μέσα στα βιογραφικά και αν δεν τις βρουν, απορρίπτουν το υποψήφιο. Δεν υπάρχουν εφαρμογές αλλά οι άνθρωποι είναι εκείνοι που κάνουν την απόρριψη. Επομένως, μπορείς να συμπεριλάβεις λέξεις-κλειδιά από την περιγραφή της θέσης, μόνο όταν ευθυγραμμίζονται με την εμπειρία σου.
- Ξεπερασμένη εμπειρία: Είναι εύκολο να υπερβείς τα όρια και να βάλεις πολλές λεπτομέρειες σε κάθε ρόλο που έχεις αναλάβει. Αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμπεριλάβεις τα πάντα. Στον τεχνολογικό κόσμο, για παράδειγμα, οτιδήποτε έκανες πριν από περισσότερα από τρία χρόνια θεωρείται ξεπερασμένο. Εστίασε περισσότερο στις τελευταίες μία ή δύο κύριες θέσεις σου και στο πώς οι δεξιότητες που χρησιμοποίησες εκεί θα σε κάνουν να ταιριάξεις πιο πολύ στο ρόλο της νέας θέσης.
- Φωτογραφίες: Θέλεις η πρώτη εντύπωση κάποιου για σένα να είναι από τις ικανότητές σου, όχι από την εμφάνισή σου ή το προσωπικό σου στυλ. Μην βάζεις γραφήματα, ακόμη και ένα βασικό γράφημα ή γράφημα γραμμών μπορεί να λειτουργήσει εναντίον σου. Ποτέ δεν ξέρεις πώς κάποιος θα διαβάσει μια γραφική αναπαράσταση των δεξιοτήτων σου. Μπορεί να δώσεις σε κάποιον την εντύπωση ότι είσαι περισσότερο ή λιγότερο ικανός σε μια συγκεκριμένη ικανότητα από ό,τι στην πραγματικότητα. Αντίθετα, γράψε τα επιτεύγματά σου σε μια λίστα και δείξε πώς τα χρησιμοποίησες στην ενότητα της εμπειρίας σου.
- Ρόλοι πλήρωσης
Μια συνήθεια όσον αναζητούν πρώτη δουλειά, ακόμη και οι άνθρωποι που εργάζονται χρόνια, κάνουν αυτό το λάθος, να προσθέτουν άσχετες θέσεις στο βιογραφικό τους μόνο και μόνο για να αποδείξουν ότι εργάζονται.
Η προηγούμενη εργασία σου είναι κάτι που επαληθεύεται εύκολα, δεν χρειάζεται να αναφέρεις κάθε δουλειά που έχεις δουλέψει. Χάνεις πολύτιμο χώρο από το βιογραφικό σου με αυτόν τον τρόπο.
Το βιογραφικό σου θα πρέπει να αποδεικνύει ότι είσαι ο τέλειος υποψήφιος για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας στην οποία έκανες αίτηση. Επομένως, πρόσθεσε μόνο εμπειρίες που σχετίζονται με αυτήν τη δουλειά. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις το βιογραφικό σου αποτελεσματικό είναι να προσαρμόσεις και να υποστηρίξεις τα επιτεύγματά σου μέσω αριθμών και ποσοστών.
Οι αριθμοί επιτρέπουν να δημιουργήσεις μια αφήγηση πριν και μετά, δείχνοντας ξεκάθαρα τη θετική σου επίδραση στο εργασιακό περιβάλλον. Ίσως αύξησες τις πωλήσεις κατά 50% ή την αναλογία σε κλικ προς αριθμό εμφανίσεων email κατά 500%. Είτε έτσι είτε αλλιώς, έκανες πραγματικό, μετρήσιμο, θετικό αντίκτυπο.