5 τρόποι για μια πιο εύκολη digital επιστροφή στο γραφείο
Κοινοποίησε το
5 τρόποι για μια πιο εύκολη digital επιστροφή στο γραφείο
5 τρόποι για μια πιο εύκολη digital επιστροφή στο γραφείο
Χρήστος Κοτσακάς
Ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι αναμένεται πως θα κληθούν, μέσα στον χειμώνα,
να εγκαταλείψουν την τηλεργασία στην οποία έχουν κολλήσει -για να μην κολλήσουν τίποτα
άλλο- και να επιστρέψουν στα γραφεία τους. Σύμμαχος τους, όπως και στο σπίτι, η τεχνολογία.
Με την ελπίδα να μην χρειαστούν μέτρα που θα οδηγήσουν σε ολικά lockdown
και μαζικές επιστροφές σε απομακρυσμένη εργασία, πολλοί εργαζόμενοι, έχοντας περάσει
μήνες ή ακόμη και περισσότερο από χρόνο, σε καθεστώς τηλεργασίας, θα κληθούν
να επιστρέψουν στα γραφεία τους και να (ξανα)προσαρμοστούν σε αυτά.
Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε αυτήν την επαναφορά (ή και σε οποιαδήποτε άλλη προσαρμογή χρειαστεί στο μέλλον).
Συγχρονίστε τον browser
Κάθε μοντέρνος browser προσφέρει δυνατότητες συγχρονισμού των δεδομένων, όπως του ιστορικού,
των αγαπημένων, των κωδικών πρόσβασης και άλλων απαραίτητων «συστατικών», όπως των extensions.
Ενεργοποιώντας τη σχετική δυνατότητα, τα δεδομένα που βλέπει ο χρήστης στον έναν υπολογιστή
(εκείνον του σπιτιού) παραμένουν σε συγχρονισμό με τα δεδομένα που βρίσκονται στον άλλον (του γραφείου)
– ή ακόμη και σε συμβατές φορητές συσκευές, όπως smartphones. Σημειώνοντας, πάντα, πως είναι προτιμότερο
ο συγχρονισμός να προστατεύεται από κάποιον κωδικό πρόσβασης και να μην γίνεται sync των passwords με αυτόν τον τρόπο.
Αποθηκεύστε στο cloud
Εάν δεν χρησιμοποιείτε κάποια υπηρεσία cloud storage, μάλλον η επιστροφή στο γραφείο είναι
η κατάλληλη στιγμή για να αποκτήσετε και να δείτε τα οφέλη της. Services όπως το Google Drive,
το Dropbox, το Box αλλά και τόσες άλλες, δίνουν την δυνατότητα συγχρονισμού των αρχείων σας
(ή ακόμη και πολύ συγκεκριμένων φακέλων σε κάποιον υπολογιστή) μεταξύ των συσκευών σας – φορητών
ή μη. Έτσι, τα αρχεία που είχατε και χρησιμοποιούσατε όταν βρισκόσασταν σε απομακρυσμένη εργασία,
θα είναι εύκολα διαθέσιμα και στο γραφείο, χωρίς διαδικασίες αντιγραφής σε usb stick, σκληρούς δίσκους κτλ.
Μεταφέρετε τις εφαρμογές
Από τον υπολογιστή του σπιτιού σε εκείνον του γραφείου, σίγουρα θα υπάρχει μια σειρά εφαρμογών
που θα χρειαστεί να εγκαταστήσετε από την αρχή ή να ρυθμίσετε ξανά. Δημιουργήστε μια λίστα με τα apps
που χρειάζεται να εγκαταστήσετε και να ρυθμίσετε -αλλά και το που θα τα βρείτε- ώστε να είστε έτοιμος
να προχωρήσετε στις σχετικές διαδικασίες οργανωμένα και το συντομότερο. Έτσι, δεν θα σας λείψει κάτι μελλοντικά,
όταν θα φτάσει η στιγμή που θα το χρειαστείτε.
Αναβαθμίστε λειτουργικό και apps
Αν και είναι κάτι που πολλοί χρήστες αγνοούν, το update του λειτουργικού συστήματος
και των διαφόρων εφαρμογών είναι κάτι που θα πρέπει να πραγματοποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Το βασικότερο από αυτή τη διαδικασία είναι πως διορθώνονται «τρύπες» ασφαλείας που ενδέχεται
να βλάψουν την εργασία. Ξεκινήστε το Windows Update όταν δεν χρειάζεστε το πλήρες εύρος ταχύτητας
της σύνδεσης σας και προχωρήστε στην εγκατάσταση των αναβαθμίσεων σε κάποιο χρονικό σημείο που
δεν θα απαιτηθεί να αλληλοεπιδράσετε με το PC – καθώς θα χρειαστούν σχεδόν σίγουρα restart, που απαιτούν χρόνο.