Metro-My market: Το διπλό πρόσωπο χονδρικής-λιανικής και ο ρόλος του Σκλαβενίτη
Κοινοποίησε το
Metro-My market: Το διπλό πρόσωπο χονδρικής-λιανικής και ο ρόλος του Σκλαβενίτη
Metro-My market: Το διπλό πρόσωπο χονδρικής-λιανικής και ο ρόλος του Σκλαβενίτη
Tου Γιώργου Λαμπίρη
Διπλή είναι η εικόνα που παρουσιάζει ο όμιλος Metro, ο οποίος λόγω φύσης της δραστηριότητάς του “πατάει” αφενός στη λιανική με τα καταστήματα My market, αφετέρου στη χονδρική με τα καταστήματα Metro Cash & Carry. Επηρεασμένη από τα υπερμάρκετ τα οποία διατηρεί ο Σκλαβενίτης, το 2022 η επιχείρηση παρουσίασε οριακή υστέρηση στο μερίδιο των My market κατά 0,2%, κάτι στο οποίο αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Στον αντίποδα, στα Cash & Carry η επιχείρηση ενίσχυσε το μερίδιό της κατά 0,5%. Ο λόγος για τον οποίο μειώθηκαν τα μερίδια στα My market σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κύριος Παντελιάδης, είναι διότι τα υπερμάρκετ του leader της αγοράς Σκλαβενίτη, όπου ο όμιλος δεν διατηρεί παρουσία, συνέχισαν να κερδίζουν μερίδιο και το 2022. “Εκτίμησή μας ωστόσο είναι ότι από φέτος αυτή η εικόνα θα αρχίσει να εξισορροπεί. Η μέχρι στιγμής εικόνα ευνοεί προφανώς τον κυρίαρχο του κλάδου (Σκλαβενίτη). Πιστεύουμε ότι η δουλειά μας θα αρχίσει σταδιακά να κατευθύνεται προς τα μεσαία μεγέθη καταστημάτων στο επόμενο διάστημα, ενώ έδαφος υπάρχει και στα convenience stores, όπου εμείς με τα My market Local βρισκόμαστε πάνω στο κύμα της εποχής”.
Στη διάρκεια του 2022 ο όμιλος άγγιξε σε τζίρο το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ με αύξηση κατά 9,5%, ενώ φέτος προβλέπεται ότι φέτος θα φτάσει τα 1,58 δισεκατομμύρια ευρώ. Σημαντικό μέρος της ανόδου αυτής παρουσιάζει πληθωριστικά χαρακτηριστικά. “Ο πληθωρισμός μειώνει την κατανάλωση και πιέζει τους όγκους”, είπε χαρακτηριστικά ο κύριος Παντελιάδης.
Σε επίπεδο κερδοφορίας αύξησε σημαντικά τις επιδόσεις με EBITDA που ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 60 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 28,3 εκατ. ευρώ το 2022. Εκτίμηση αλλά και επιδίωξη των ανθρώπων του ομίλου Metro, είναι τα καθαρά κέρδη προ φόρων να υπερβούν φέτος τα 30 εκατ. ευρώ. “Ήταν μία δύσκολη χρονιά με πίεση στα αποτελέσματα, όπου το περιθώριο μεικτού κέρδους ήταν κλειδωμένο νομοθετικά. Ήταν πολύ σημαντικό που καταφέραμε λοιπόν να αυξήσουμε την κερδοφορία μας το 2022. Έχουμε την πολυτέλεια ως μη εισηγμένη ελληνική εταιρεία να σκεφτόμαστε περισσότερο το μέλλον παρά το παρόν”.
Επενδύσεις 280 εκατομμυρίων ευρώ στην τετραετία
Στην τετραετία από το 2023 έως το 2026 η Metro έχει προγραμματίσει επενδύσεις που θα φτάσουν συνολικά τα 280 εκατ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται επενδύσεις, οι οποίες μόνο για φέτος θα ανέλθουν στα 50 εκατ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται το νέο κέντρο διαλογής στον Ασπρόπυργο, για το οποίο η επιχείρηση αναζητά τον κατάλληλο χώρο – οικόπεδο για να επενδύσει στην κατασκευή του. Από μόνο του το νέο διαμετακομιστικό κέντρο υπολογίζεται ότι αποτελεί μία επιπλέον επένδυση άνω των 50 εκατ. ευρώ, η οποία ωστόσο συμπεριλαμβάνεται στον συνολικό προϋπολογισμό επενδύσεων των 280 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα τετραετία.
Στη χονδρική διατηρεί 48 καταστήματα Cash & Carry καθώς και ένα delivery center που τροφοδοτεί τα νησιά. Επίσης διαθέτει 7 hubs, όπου ετοιμάζονται οι παραγγελίες μέσα στα καταστήματα για διανομή, τιμολογούνται από εκεί με στόχο να μην επιβαρύνουν την λειτουργία του καταστήματος, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση του HoReCa. Φέτος προστίθενται 3 νέα hubs καθώς και ένα darkstore στη Ρόδο, όπου παρά το γεγονός ότι ο όμιλος διαθέτει ήδη κατάστημα Cash & Carry, προσθέτει 4.815 τ.μ. επιπλέον χώρου, καθώς θα δημιουργήσει και μία ξεχωριστή αποθήκη για να εξυπηρετεί τους πελάτες διανομής, δεδομένου ότι η ζήτηση και η κίνηση είναι αρκετά έντονη στο νησί.
Σε ό,τι αφορά το eShop των My market, λάνσαρε πριν από μία εβδομάδα νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης. Επίσης επεκτείνει τις υφιστάμενες συνεργασίες με τις πλατφόρμες Wolt και Instashop. Συν τοις άλλοις δημιούργησε τη νέα υπηρεσία γρήγορης παράδοσης “Speedy”, με δέσμευση παράδοσης μίας ώρα και μέχρι τώρα έχει πετύχει χρόνο περίπου 35 λεπτά. Η χρέωση είναι στα 3 ευρώ, με slot 1 ώρας αντί για τρίωρο που είναι σήμερα. Περιλαμβάνεται όλο το κωδικολόγιο, όλα τα ζυγιζόμενα, όλες οι προσφορές, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα online παρακολούθηση της παραγγελίας.
Η είσοδος στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Σε ό,τι αφορά το eShop του Cash & Carry ο κύκλος εργασιών του 2023 ήταν αυξημένος κατά 50% σε σύγκριση με το 2022. Το eShop του Cash & Carry αντικατοπτρίζει το 4,5% του συνολικού κύκλου εργασιών της χονδρικής, ενώ το μέσο καλάθι ανέρχεται στα 470 ευρώ. Ταυτόχρονα ο όμιλος εισέρχεται στην δημιουργία του πρώτου virtual συμβούλου πωλήσεων στο eShop της χονδρικής, όπου η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023 με υποστήριξη από φυσικό πρόσωπο. Από τον Μάρτιο του 2024 θα γίνει η μετάβαση σε ένα Τεχνητής Νοημοσύνης σύμβουλο, που θα σκιαγραφεί και θα δίνει συμβουλές και κατευθύνσεις στον εκάστοτε πελάτη.
Από τον Ιούνιο τοποθετούνται τα πρώτα ταμεία αυτόματης πληρωμής σε πιλοτική μορφή στα καταστήματα, με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών. Ταυτόχρονα εισέρχεται σε διαδικασία τιμολόγησης μέσω X-Van με φορητό τερματικό και θα αποστέλλεται αυτόματα με καταχώρηση των τιμολογίων που εκδίδονται από τους οδηγούς κατά την παράδοση των εμπορευμάτων. Θα προσφέρει εξοικονόμηση του χρόνου καταχώρησης και επιτάχυνση της διαδικασίας παράδοσης και παραλαβής των εμπορευμάτων στα καταστήματα. Το πρώτο βήμα γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση σε συνεργασία με την Κρι Κρι.
Επένδυση 8 εκατ. ευρώ
Στην Κύπρο όπου ξεκίνησε με κατάστημα χονδρικής να δραστηριοποιείται στη διάρκεια της πανδημίας, έχει συμπληρώσει ήδη 3 χρόνια λειτουργίας. Το 2022 έτρεξε με 57% αύξηση πωλήσεων στη Μεγαλόνησο σε σχέση με το 2021 και στο τετράμηνο του 2023 τρέχει με 39% αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Το 2024, θα λειτουργήσει και έναν νέο κατάστημα με επιφάνεια 3.000 τ.μ. στη Λευκωσία, μετά το ήδη υπάρχον σημείο πώλησης της Λεμεσού. Η επένδυση θα ανέλθει στα 8 εκατ. ευρώ.
Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!