• ΣΣΥΝΔΕΣΗ / ΕΓΓΡΑΦΗ
      • ΣΥΝΔΕΣΗ
      • ΕΓΓΡΑΦΗ
    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • PPost New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου

    Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.

    • Αναζήτησε
      • Premium Αγγελίες
      • Μια Θέση Εργασίας
      • Έναν Υποψήφιο
      • Μια Επιχείρηση
    • Αγόρασε ένα πακέτο
    • Post New Jobs
    • Αρθρογραφία
    • Επικοινωνία
    Το Καλάθι μου
    Ergasia
    ×
    • –
    • Αρθρογραφία
    • Εγγραφή
    • Σύνδεση

    Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να γράφεις ένα επαγγελματικό e-mail

    Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να γράφεις ένα επαγγελματικό e-mail
    07/04/2023Απόψεις - Συμβουλές
    Κοινοποίησε το
    FacebookTwitterEmailLinkedIn

    Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να γράφεις ένα επαγγελματικό e-mail

    Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να γράφεις ένα επαγγελματικό e-mail

     

    Για να μην κουράζεις τον παραλήπτη του μηνύματος με περιττές πληροφορίες

    Επειδή ο χρόνος είναι χρήμα έχει σημασία να απαντάς με σαφήνεια και αμεσότητα στα e-mail, όταν τρέχει ο χρόνος και η καρτέλα των εισερχόμενων μοιάζει πιο γεμάτη και απροσπέλαστη από ποτέ.

    Την ίδια στιγμή, υπάρχουν φόρμουλες και τρόποι για να κάνουμε το μήνυμά μας πιο εύληπτο στον αποδέκτη, άρα να γλιτώσουμε από παρερμηνείες και χαμένο χρόνο, ίσως και να πετύχουμε κάτι που θα χάναμε άμα κουράζαμε τον αναγνώστη με άχρηστες πληροφορίες.

    Πώς θα το κάνουμε αυτό πράξη; Ο Jane Rosenzweig, διευθυντής στο Harvard Writing Center, παρέθεσε τρεις συμβουλές για να κάνουμε τα e-mail μας πιο σωστά και αποτελεσματικά στον σκοπό τους: να μεταφέρουν την πληροφορία χωρίς να μπερδεύουν.

    Μπες στο νόημα χωρίς αχρείαστες εισαγωγές

    Για ένα λογοτεχνικό ή προσωπικό κείμενο, οι γλαφυρές εισαγωγές είναι ένα μάλλον δεξιοτεχνικό προτέρημα που αυξάνει το σασπένς, αλλά σε επίπεδο επαγγελματικής επικοινωνίας μόνο αρνητικά μπορεί να λειτουργήσουν: στα e-mail χρειάζεσαι αμεσότητα και σαφήνεια. Ούτε γενικές παρατηρήσεις, ούτε υποθετικές εκφράσεις που πλατειάζουν χρειάζεσαι, γιατί απλά δημιουργούν εκνευρισμό όσο ο παραλήπτης θα διαβάζει διαγώνια το κείμενο, μέχρι να βρει το point.

    Οι υπεκφυγές, δηλαδή, δε βοηθούν. Κράτα μόνο τις αναφορές που είναι πράγματι απαραίτητες και χρήσιμες για αυτό που θες να πεις.

    Δευτερεύουσες πληροφορίες σε δευτερεύουσες προτάσεις

    Από ένα σημείο και μετά θα γίνεται ασυναίσθητα στο μυαλό σου, αλλά μέχρι να συνηθίσεις κράτα κατά νου να απαντάς στο εξής ερώτημα πριν γράψεις ένα e-mail: ποιος είναι ο κύριος λόγος που στέλνεις αυτό το μήνυμα; Είναι κάποιο προϊόν, είναι το meeting που έκανες είτε η προσφορά που πήρες κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης για το προϊόν; Για να καθοδηγήσεις τον παραλήπτη σε εκείνο που έχει τελικά σημασία, κράτα όλες τις δευτερεύουσες πληροφορίες σε δευτερεύουσες προτάσεις και αξιοποίησε κύριες προτάσεις για το σημείο που τελικά αφορά πιο άμεσα την επικοινωνία που κάνεις.

    Κάτι που είναι επιπλέον πολύ βοηθητικό για να αποσαφηνίσεις το μήνυμα είναι να βάζεις τον κατάλληλο τίτλο στο e-mail, προετοιμάζοντας τον παραλήπτη για το πού πρέπει να εστιάσει την προσοχή του.

    Κάνε χρήση ενεργητικής σύνταξης, όποτε ζητάς κάτι

    Σκέψη μια στιγμή τη διαφορά ανάμεσα στις δύο προτάσεις που ακολουθούν, στο πλαίσιο ενός υποθετικού e-mail εντός της εταιρείας: «Οι φωτογράφοι και οι Copy writers έχουν να στείλουν το υλικό για την καμπάνια μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής» και «Το υλικό της καμπάνιας πρέπει να σταλεί μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής».

    Στην πρώτη εκδοχή η ευθύνη είναι ξεκάθαρα μοιρασμένη, ενώ σε εκείνη με την παθητική σύνταξη (στην οποία καταφεύγει κάποιος ευκολότερα για λόγους ευγένειας) το μήνυμα εμπεριέχει ένα ποσοστό ασάφειας και στους ρυθμούς της εργασιακής ροής ενδέχεται να προκαλέσει παρανόηση.

    Μια επισήμανση όμως: αυτό δε σημαίνει ότι η ενεργητική σύνταξη είναι πάντα προτιμότερη της παθητικής για το εργασιακό περιβάλλον. Το βασικό κριτήριο για να κάνεις τη σωστή επιλογή είναι να αναρωτηθείς εάν πράγματι το υποκείμενο έχει νόημα να αναφερθεί. Όταν για παράδειγμα ζητάς κάτι συγκεκριμένο από εκείνο, πρέπει και εκφραστικά να υποστηρίζεται αυτό, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η «δημιουργική ασάφεια» της παθητικής φωνής είναι βολικότερη.

     

     ΠΗΓΗ

     

    Ψάχνεις εργασία; Μπες στο ergasia.gr και βρες τον επόμενο σταθμό της καριέρας σου!

     

     

    Κάνε ένα σχόλιο Cancel


    Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι και Προϋποθέσεις

    ErgasiaGR Office

    Ορφέως 5, Νέα Ερυθραία, 146 71, Αθήνα

    [email protected]

    Ακολουθήστε μας στο Facebook

     
    Required 'Candidate' login to applying this job. Click here to αποσύνδεση And try again
     

    Συνδέσου στο λογαριασμό σου

    • Ξέχασες τον κωδικό? | Εγγραφή

    Επαναφορά Κωδικού

    • Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Πληκτρολόγησε το όνομα χρήστη ή το email που χρησιμοποίησες κατά την εγγραφή σου. Ένας νέος κωδικός θα σου σταλεί στο email σου.

    Δημιούργησε έναν Λογαριασμό

    Επέλεξε τύπο Λογαριασμού
    • Υποψήφιος Ψάχνω νέες προκλήσεις
    • Εργοδότης Ψάχνω ταλέντα για την ομάδα μου
    • Κάνοντας κλικ αποδέχεστε ότι συμφωνείτε με τους Όρους και Προϋποθέσεις καθώς και με την Πολιτική Απορρήτου

      Έχεις ήδη λογαριασμό? Κάνε Σύνδεση

    Close
     

    Answers

     

    Ενεργοποίηση Λογαριασμού

    Για να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις τον λογαριασμό σου θα πρέπει πρώτα να τον ενεργοποιήσεις μέσω ενός κωδικού/συνδέσμου που έλαβες στο email που δήλωσες. Έλεγξε τα εισερχόμενα/inbox ή και τον φάκελο ανεπιθύμητων μηνυμάτων/junk mail.

    Αν δεν έλαβες κάποιο email πάτα εδώ για να σου στείλουμε εκ νέου τον κωδικό/σύνδεσμο επαλήθευσης.

    Αν δεν το έλαβες πάλι, θα χρειαστεί να ελέγξεις το email που δήλωσες και αν στην περίπτωση έχεις κάνει λάθος απλά θα πρέπει να κάνεις εκ νέου εγγραφή με το σωστό πλέον email. Σε άλλη περίπτωση μπορείς να επικοινωνήσεις/απευθείας μαζί μας στο [email protected].